בנק וואן זירו משכלל את מערכת המסחר

הבנק הרחיב את השירותים שמספקת מערכת המסחר הכוללים כעת גם חנות שמאפשרת לבחור מניות ותעודות סל בקלות לפי קטגוריות והסוחרים מקבלים על בסיס שוטף עדכוני מקרו ועדכונים פרסונליים על המניות בתיק שלהם | צפוי להשיק מסחר בני"ע ישראלים ברבעון הרביעי של 2024

 

 

 
אריק צ׳יקוטאי, צילום: ינאי יחיאלאריק צ׳יקוטאי, צילום: ינאי יחיאל
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/03/2024

בנק One Zero יאפשר ללקוחות חדשים פותחי חשבון לבנות תיק השקעות מאפס ללא עמלות, זאת במהלך החודש הראשון להצטרפות. במסגרת ההטבה, יוכלו הלקוחות לרכוש עד 15 ניירות ערך במהלך החודש מבלי לשלם עמלות כלל. בניית התיק ללא עמלות כלל תחסוך למשקיעים סכומים משמעותיים בבניית תיק ההשקעות, בהשוואה לבנקים מסורתיים ובתי השקעות: בבנקים מסורתיים, עמלות קנייה/מכירה עבור 15 פעולות יכולות להגיע לכ-300 דולרים (מעל 1000 שקלים) שכן עמלות המינימום בבנק מגיעות לכ-20 דולר מינימום לפעולה וזאת עוד מבלי לשקלל דמי ניהול פיקדון ני"ע ועמלות המרת מט"ח. בבתי השקעות 15 פעולות מסחר כרוכות בעמלות קנייה/מכירה שיכולות להגיע לכ-100 דולרים (כ-360 שקלים) שכן עמלות המינימום עומדות על 7-8 דולר לפעולה, לא כולל עמלות המרת מט"ח. במקרים של רכישות בסכומים גבוהים, העוקפים את עמלת המינימום, העמלות בבנקים ובתי השקעות עשויות להיות אף גבוהות יותר.

לקוחות הפותחים היום חשבון בבנק One Zero ובוחרים במסלול One, מסלול הדגל של הבנק המציע חבילת שירותים ותנאים בעלות חודשית קבועה של 49 שקלים, נהנים במקביל גם מחודשיים התנסות ללא עלות. מסלול One כולל לא רק פטור מעמלות עו"ש ומדמי כרטיס אלא גם פטור מעמלות המרת מט"ח בחשבון, 0% עמלת המרת מט"ח בכרטיס החיוב, פטור מעמלות העברת מט"ח ומדמי ניהול פיקדון ני"ע, פטור מעמלת ערבות בנקאית, מעמלת הקצאת אשראי ועוד. אותם לקוחות שיבצעו בחודש הראשון להצטרפות עד 15 פעולות מסחר לא ישלמו עליהן עמלות כלל. וואן זירו מציע היום מסחר במניות ובתעודות סל בבורסה האמריקאית ובמהלך הרבעון הרביעי של השנה עתיד להשיק מסחר גם בבורסה הישראלית.

הרקע למתן ההטבה הוא פתרון לחסם כניסה של לקוחות חדשים המבקשים לסחור בשוק ההון לראשונה. אותם לקוחות שעוד לא מחזיקים תיקים של מאות אלפי דולרים, לא מחזיקים בכוח מיקוח מול הבנק ולרוב משלמים עמלות גבוהות הן על אחזקת תיק ההשקעות (דמי ניהול פיקדון ני"ע שעומדים בממוצע על 0.5% מתיק ההשקעות) והן על פעולות הקניה והמכירה עצמן (עמלות המינימום על כל פעולה בבנק מסורתי יכולות להגיע לכ-20 דולר לפי תעריפוני הבנקים).

וואן זירו מציע גם מסלול מותאם לסוחרים פעילים: One+ הכולל את כל ההטבות של מסלול One ובנוסף עד 10 פעולות מסחר כלולות בכל חודש בתשלום חודשי קבוע של 119 שקלים. עבור אותם משקיעים שלא זקוקים לחבילת פעולות חודשית, אלא מעוניינים לבנות תיק השקעות לטווח ארוך ולקנות ולמכור מידי תקופה ההטבה תאפשר לבנות את התיק בחינם. לאחר מכן, יוכלו משקיעים אלה לחסוך את דמי ניהול פיקדון ני"ע הגבוהים שהם משלמים בבנק, גם אם לא ביצעו פעולות כלל. כך, לדוגמא, תיק השקעות קטן יחסית של 50 אלף דולר יספוג בבנק מסורתי דמי ניהול פיקדון ני"ע של כ-250 דולר בשנה, שהם כ-20 דולר בכל חודש. תיק של 100 אלף דולר יספוג דמי ניהול פיקדון ני"ע של 500 דולר בשנה, שהם 42 דולר בחודש.

בתום תקופת ההטבה, הלקוחות יוכלו להישאר במסלול One תמורת תשלום חודשי של 49 שקלים בלבד (כ-13 דולר). תשלום זה יחליף את דמי ניהול הפיקדון הגבוהים בבנק ויכלול חבילת תנאים רחבה, הכוללת גם כרטיס אשראי עם 0% עמלות המרת מט"ח. עבור רכישה/מכירה של ניירות ערך לאחר תקופת ההטבה, העלות תעמוד על 0.1% (עם מינימום של 8 דולר), מחיר דומה לזה שגובים כיום בבתי ההשקעות.

מערכת המסחר של הבנק מציעה מגוון כלים מתקדמים המאפשרים למשקיעים לקבל החלטות מושכלות ולנהל את תיק ההשקעות שלהם בצורה יעילה ופשוטה, גם אם אין להם ניסיון קודם בשוק ההון. בין הכלים ניתן למצוא ניתוחי מניות והמלצות אנליסטים מבוססות AI, חנות המאפשרת למשקיעים לבחור מניות ותעודות סל לפי קטגוריות, הצגת המניות הפופולריות בקרב המשקיעים, אפשרות למעקב אחר מניות נבחרות וכן עדכונים שנשלחים באופן שוטף למשקיעים, הכוללים נתוני מקרו חשובים וכן עדכונים על המניות הספציפיות של כל משקיע.

אריק צ'יקוטאי, משנה למנכ"ל בנק One Zero: "מערכת המסחר שבנינו מציעה לראשונה לציבור המשקיעים בישראל לנהל את תיק ההשקעות שלהם בבנק עם כל השירותים הנלווים ולהנות מתמחור של בית השקעות. המערכת מנגישה את ההשקעות בצורה פשוטה גם למשקיעים בתחילת הדרך וכעת לראשונה, נחסוך ללקוחות את העלות הכבדה שבבניית תיק ההשקעות לטווח ארוך".

*בוואן זירו, להבדיל מדמי המשמרת, התשלום החודשי כולל את כל השירותים הבנקאיים כולל פטור מעמלות עו"ש, מדמי כרטיס, מעמלות המרות מט"ח, מעמלות מט"ח בכרטיס האשראי ועוד.


x