אושרה תב"ע באזור התעסוקה של תלפיות בירושלים

אושרה תב"ע בפרויקט "מתחם התנופה" של קבוצת סופרין, וייס ואורקום והחברות צפויות להקים מגדל משרדים בן 20 קומות בשטח של כ- 35,000 מ"ר

 

 

 
מתחם התנופה של קבוצת סופרין ויס ואורקום, צילום: 3divisionמתחם התנופה של קבוצת סופרין ויס ואורקום, צילום: 3division
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/03/2024

הועדה המחוזית בירושלים אישרה תב"ע נוספת שהגישו קבוצת סופרין, וייס ואורקום על מנת להגדיל את אחד הפרויקטים המרכזיים לתעסוקה ומסחר בתלפיות – פרויקט "מתחם התנופה". 

פרויקט "מתחם התנופה" הינו פרויקט משולב של מרכז מסחרי ומשרדים, שבמסגרתו קבוצת סופרין, וייס ואורקום מקימות מגדל משרדים נוסף שכלל עד היום 14 קומות משרדים בשטח של כ- 25,000 מ״ר אותן מוכרות החברות, בימים אלו, במחיר ממוצע של כ- 13,554 ₪ למ"ר. 

התב״ע החדשה, שאושרה לפני ימים בודדים, מוסיפה למגדל המשרדים זכויות בהיקף של כ- 10,500 מ"ר נוספים, שעתידים לשקף, בכפוף לקבלת היתר בניה, 6 קומות משרדים נוספות, מעל 14 הקומות שמוקמות בימים אלו.

להערכת קבוצת סופרין, על פי הדיווח שהיא הוציאה לאחרונה לבורסה, מחירי השטחים ב- 6 הקומות הנוספות שאושרו ישווקו במחירים דומים למחירים המוצעים ביחס ל-14 קומות משרדים שנמכרות כיום, דהיינו – כ- 13,554 ₪ למ"ר.

בסך הכל הפרויקט צפוי לכלול כ- 57,000 מ"ר למסחר ולמשרדים.

שוק התעסוקה הירושלמי נמצא בשנים האחרונות בתהליך של שינוי תפיסתי. מעבודה בבנייני משרדים ישנים באזורי תעשייה ותיקים או בדירות רבות במרכז העיר שהוסבו לשימוש משרדי בניגוד לשימוש הטבעי שלהן, לטובת מעבר לתעסוקה במגדלי משרדים חדשים ומודרניים בשימושים מעורבים. התהליך קורה במספר אזורי תעסוקה במקביל, אך אזור התעסוקה המתקדם ביותר הוא אזור התעסוקה של תלפיות. 

פרויקט "מתחם התנופה", שיכלול כאמור כ- 57,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, ממוקם בלב ליבו של מרכז המסחר והתעסוקה בתלפיות, עם נגישות גבוהה במיוחד לתחנות הרכבת הקלה ולצירי התנועה הראשיים. 

על רקע הבנייה המועטה באזור כיום, "מתחם התנופה" מציע הזדמנות נדירה לרכישה של נכס בבעלות בבניין מודרני וחדיש ברמת Class A. ראוי לציין כי בסמוך לסיום הפרויקט, ובוודאי עם הפעלת הרכבת הקלה שצפויה לעבור בסמוך לפרויקט, המחירים צפויים לעלות ולכן הצטרפות כעת תקנה לרוכשים את האפשרות להנות ממחיר אטרקטיבי. 

לדברי צחי סופרין, בעל שליטה וסגן יו"ר דירקטוריון קבוצת סופרין: "שוק המשרדים במרכז ירושלים אופיין בעיקר בנותני שירותים למוסדות הציבור הרבים הממוקמים בעיר ובמיוחד למשרדים הממשלתיים. כעת חלה מגמה של עלייה בביקוש למשרדים במרכז העיר בכלל ובאזור תלפיות בפרט מצד בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין  או רואי חשבון ואחרים שעד היום עבדו מתוך אזורי תעסוקה ישנים או מדירות מגורים. מתחם התנופה מהווה עבורם מתחם תעסוקה חדש ומודרני ברמה שלא הייתה מוכרת בעבר בירושלים".

x