בתגובה לעליית המדד הכללי ב-0.4 אחוזים, התייקרות הדירות ב-1.2 אחוזים בדצמבר ינואר וירידת האינפלציה השנתית ל-2.5 אחוזים

 

 

 
מימין: אמיר רוזנבלום, צילום: יח״צ; יריב גוטמן, צילום: יח״צ; רוני מזרחי, צילום: מנחם עוז; צאלה רוזנבלום עמור, צילום: ליאת מנדל, Photo Marek Uliasz Dreamstime.comמימין: אמיר רוזנבלום, צילום: יח״צ; יריב גוטמן, צילום: יח״צ; רוני מזרחי, צילום: מנחם עוז; צאלה רוזנבלום עמור, צילום: ליאת מנדל, Photo Marek Uliasz Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/03/2024

רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "אפקט המלחמה על שוק הדיור התפוגג כלא היה, מנ שבא לידי ביטוי הן.בעלייה של 1.2 אחוזים והן ב-17 אלף דירות שנמכרו ברבעון האחרון. המחסור הקריטי בהיצע דיור ימשיך ויביא השנה להתייקרות הצפויה להערכתי להגיע לכ-7-8 אחוזים במהלך 2024. בד בבד על נגיד בנק ישראל לבצע הורדה דרסטית בשער הריבית, זאת על מנת להקל גם על נוטלי המשכנתאות וגם על קבלנים שנטלו מימון!"

עורך הדין יריב גוטמן, מומחה לנדל"ן ומקרקעין: "המפתח לשינוי בשוק הדיור יהיה ברפורמה בכל מה שקשור למקרקעין, שינוי בשיטת מכרזי הקרקע ויצירת מצב בו רמות המחירים יאפשרו הגדלת התחלות הבנייה ובד בבד קיצור הליכי רישוי והיתרים. שינוי מבני זה בשוק הדיור הינו חיוני במיוחד בעקבות המלחמה!"

צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "מצד אחד!אכן קיימת התאוששות ניכרת בשוק הדיור. מצד שני זה הזמן להתמודד עם העובדה שכשני שליש הדירות בישראל הינן ללא ממדים ועל כן שומה על מקבלי ההחלטות לשים דגש על התחדשות עירונית גם מסיבה זו, קל וחומר על מנת להגדיל את ההיצע!"

אמיר רוזנבלום, יועץ מומחה לניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי חברת עידן (ש.נ.י): "מטרידה אותי במיוחד העובדה שההתאוששות בשוק הדיור כמעט ואינה כוללת כלל את ציבור המשקיעים, קל וחומר משקיעים יהודים אוהבי ישראל שדווקא כיום, בעת התגברות האנטישמיות בכל רחבי התפוצות, זה הזמן לקרוא להם להגיע הנה, להשקיע וגם לעלות!"
x