יוליוס בר: "הצמיחה בהודו נותרה חזקה, למרות היות האינפלציה מעל ציפיות השוק

ההאצה בצמיחה והשיפור ביחסי החוץ של הודו ככל הנראה יובילו את ראש הממשלה הנוכחי נרנדרה מודי לניצחון בבחירות הקרובות"

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/03/2024

סוק ין יונג, אנליסטית בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "הצמיחה בהודו נותרת חזקה, למרות היות האינפלציה מעל ציפיות השוק. ההאצה בצמיחה והשיפור ביחסי החוץ של הודו ככל הנראה יובילו את ראש הממשלה הנוכחי נרנדרה מודי לניצחון בבחירות הקרובות"
 
האינפלציה בהודו נותרה ללא שינוי ועומדת על רמה של 5.1% משנה לשנה בפברואר, מעט מעל לציפיות השוק, זאת בשל עליית מחירי המזון (+8.7% משנה לשנה), המונעת בעיקר על ידי מחירי הירקות (+30.25% משנה לשנה). אינפלציית הליבה, לעומת זאת, ירדה עוד יותר ל-3.3% משנה לשנה בפברואר, ככל הנראה בשל ירידות במחירי הסחורות. עם זאת, תנופת הצמיחה הכלכלית בהודו נותרה חזקה, מה שהוביל את הממשלה להעלות את תחזית הצמיחה שלה לשנת הכספים הנוכחית המסתיימת במרץ 2024 (FY 2024) ל-7.6%, לעומת 7.3% קודם לכן. הנתונים המוקדמים מצביעים על כך שהאינפלציה במרץ צפויה להיות דומה לזו של פברואר, אם כי הקיצוץ שהודיעה הממשלה לאחרונה במחירי הגז הנוזלי (LPG) כדי לסייע בהקלת נטל העלויות על משקי הבית אמורה לתרום להורדת מחירי הדלק, מה שעשוי לגרום להאטה באינפלציה במרץ. בינתיים, הייצור התעשייתי צמח בקצב איטי יותר של 3.8% משנה לשנה בינואר, לעומת צמיחה חזקה של 4.2% בדצמבר, עקב האטה בפעילות הייצור והכרייה. גם מגזר התשתיות צפוי לצמוח בחודשים הקרובים, שכן הממשלה פועלת על מנת לעמוד ביעד הוצאות ההון שלה, שיתמקד בהוצאות על תשתיות, כגון רכבות.
 
בנושא הבחירות הכלליות הקרובות, ועדת הבחירות של הודו הודיעה כי הן יתקיימו במשך שישה שבועות החל מה-19 באפריל. מפלגת Bharatiya Janata (BJP) של ראש הממשלה נרנדרה מודי צפויה לזכות במנדט לכהונה שלישית ברציפות, לאחר שהאיצה את צמיחתה של הודו ושיפרה את קשרי החוץ. לאור תחזיות הצמיחה החזקות שלה, יחד עם המשכיות המדיניות הכלכלית הנוכחית והצפי להכללה במדד האג"ח העולמי, הודו ראתה זינוק בתזרימי ההון לשוק האג"ח הריבוניות שלה. התשואות של אג"ח ממשלתיות הודיות ל-10 שנים ירדו ב-13.6 נקודות בסיס מתחילת השנה, אך הן צפויות לחוות עליות על רקע המשך התזרים חזק.
 
x