השווי של איילון בעסקה גבוה מהשווי בבורסה

אם תאושר, צפוי המהלך להציף ערך עבור איילון ותאפשר מיקסום הסינרגיה התפעולית והעסקית בין שתי החברות - תוך שמירה על צביון נפרד של כל חברה

 

 

 
שרון רייך, מנכ״ל איילון ביטוח, צילום: רמי זרניגרשרון רייך, מנכ״ל איילון ביטוח, צילום: רמי זרניגר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/03/2024

עסקת איילון-ווישור צוברת תאוצה: הבוקר פרסמה איילון מועד לכינוס אסיפה בעלי מניות כללית בתחילת חודש מאי, לאישור העסקה במסגרתה איילון תרכוש את ווישור ביטוח (שהנה חברת בת של גלובלטק). במסגרת העסקה תקצה איילון לווישור גלובלטק מניות רגילות כך שלאחר השלמת המהלך תגדיל ווישור גלובלטק את אחזקותיה באיילון מ-67.26% לכ-73.9% ואיילון תחזיק ב- 100% ממניות ווישור ביטוח.

השלמת העסקה לרכישת ווישור ביטוח תאפשר לנצל את שני רישיונות הביטוח ושני המותגים הנפרדים של החברות, תוך חיסכון בעלויות משותפות, באופן העשוי להציף ערך סינרגטי שישיא את ערך חברת איילון לטובת בעלי המניות. העסקה מייצרת לאיילון זרוע נפרדת ומבודלת לפעילות דיגיטלית מתקדמת אשר תסייע לקבוצת החברה להרחיב את קהל לקוחותיה, לצד שימור אסטרטגיית החברה למכירת מוצרי הביטוח שלה באמצעות סוכנים. 

המהלך העסקי שהחל להתנהל כבר בפברואר 2023, לאחר וככל שיאושר סופית, עשוי להציף ערך עבור איילון ובין היתר, איילון תהנה ממוניטין חיובי שצברה ווישור ומהחשיפה הרבה של המותג שלה לציבור, אשר נצבר בין היתר כתוצאה מהשקעה רבה בשיווק וחדירה לתודעת הלקוחות. 

כאמור, השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור האסיפה הכללית וכן להתקיימותם של תנאים מתלים נוספים וביניהם קבלת אישור רשות התחרות ואישור רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון. 

העסקה מתבססת על תרחישים המעניקים לאיילון תמחורים הגבוהים משמעותית ממחיר השוק הנעים בין 492 ל-665 מיליון ₪. 

הוועדה הבלתי תלויה שהוסמכה על ידי דירקטוריון איילון לבחון את העסקה, סברה בין היתר, כי השלמת העסקה, תאפשר לאיילון הוספת זרוע נפרדת ועצמאית לפעילות דיגיטלית, ישירה אשר תסייע לקבוצת החברה להרחיב את קהל לקוחותיה, לצד שימור אסטרטגיית החברה למכירת מוצרי הביטוח שלה באמצעות סוכנים. 

יחס ההחלפה בהסכם הינו תולדה של מו"מ שקיימו נציגי הוועדה הבלתי תלויה שמונתה ע"י איילון עם ווישור גלובלטק והנו, לדעת הוועדה, סביר והוגן בהתבסס, בין היתר, על הערכות שווי של איילון ושל ווישור ביטוח. הוועדה הבלתי תלויה הגיעה למסקנה כי העסקה המוצעת הינה החלופה העדיפה ביותר העומדת בפני החברה וכי יהיה זה לטובת החברה וכלל בעלי המניות לאשר את ההתקשרות בעסקה.  

מנכ"ל איילון ביטוח, שרון רייך מסר: "העסקה לרכישת ווישור ביטוח עשויה להביא עימה יתרונות אסטרטגיים לאיילון ולהציף ערך סינרגטי עבור החברות באופן שישיא ערך לבעלי המניות באיילון". 

x