יוליוס בר: הין היפני לא צפוי להתחזק בחדות כפי שציפו בשווקים

הוא צפוי לעלות במתינות עם ירידות הריבית בבנקים המרכזיים במערב בהמשך השנה

 

 

 
/Image by jcomp on Freepik/Image by jcomp on Freepik
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/03/2024

דיוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "הין היפני לא צפוי להתחזק בחדות כפי שציפו בשווקים, אך הוא צפוי לעלות במתינות עם ירידות הריבית בבנקים המרכזיים במערב בהמשך השנה".
 
למרות שינוי המדיניות ביום שלישי על ידי הבנק המרכזי של יפן (BoJ), שסיים את מדיניות הריבית השלילית שלו ואת מדיניות השליטה בעקום התשואה, הין היפני ירד ב-0.7% מרמה של USD/JPY 149.2 לפני הפגישה לכדי 150.7 (בזמן כתיבת שורות אלו).

תגובה זו לשינוי המדיניות עשויה לבלבל את המשקיעים במבט ראשון. חשוב לזכור שבסוף 2022 ובמהלך 2023, ציפיות מחודשות מצד השוק לנורמליזציה הקרובה של מדיניות ה-BoJ חיזקו במהירות את הין שחווה זינוק מסיבי של 15% בשנת 2022, לרמה של 130 ין לדולר.

ההיחלשות הנוכחית בערך הין לאחר שינוי המדיניות נובעת מכך שה-BoJ עדיין מפגין זהירות רבה בכל הנוגע להמשך נרמול ערכי הריבית מעבר למהלך של יום שלישי. יתר על כן, למרות הויתור על השליטה בעקום התשואה, ה-BoJ הודיע ​​כי ימשיך ברכישות אג"ח ממשלתיות באותם היקפים למשך תקופת זמן בלתי מוגבלת.

לפיכך, המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי תישאר מרחיבה, ותשמור על תשואות נמוכות של הין, גם כאשר הבנקים המרכזיים בשווקים המפותחים במערב יתחילו להוריד את הריבית בהמשך השנה.

לסיכום, גם לאחר המעבר מריבית שלילית לחיובית, נראה כי מעט מאוד השתנה בתמונה הכוללת. הין נותר המטבע עם התשואה הנמוכה ביותר מבין מדינות ה-G10, תוך שמירה על לחץ מתמיד כלפי מטה. למרות זאת, אנו ממשיכים לצפות כי הפחתות הריבית הקרובות של הבנקים המרכזיים במערב יצמצמו את הפערים אשר פוגעים כיום בין, מה שיאפשר לו להתחזק בשלב מסוים בהמשך השנה. עם זאת, אנו שומרים על תפיסתנו כי פוטנציאל ההתחזקות הוא מתון יותר ממה שציפו בעבר בשווקים, אשר בתחילת השנה עדיין צפו שהין יתחזק לכדי  135ין לדולר עד סוף השנה.
x