לומברד אודייר: שוריים על מחירי הזהב

עשוי להגיע ל-2,250 דולר לאונקיה בתוך שנה

 

 

 
Photo Piotr Swat Dreamstime.comPhoto Piotr Swat Dreamstime.com
 

ג׳יאנוון סאן אסטרטג השקעות מהבנק השוויצרי לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/03/2024

בשבועות הראשונים של מרץ, מחירי הזהב זינקו לשיא, והגיעו ל-2,195 דולר לאונקיה, זינוק מפתיע בניתוק מגורמי שוק מסורתיים כמו ריבית ריאלית ותנועות מטבע. הזינוק הזה ניזון בעיקר מהזרמות של משקיעים פיננסיים שיטתיים, מונעי מומנטום, שהימרו על הורדת ריבית מוקדם מהקונצנזוס על ידי הפד, שנגרמה על ידי נתוני ייצור חלשים מהצפוי בארה"ב. עם זאת, לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב בפברואר, מחירי הזהב עצרו את עלייתם מכיוון שהשווקים בקושי התאימו את ציפיותיהם להורדת הריבית. נראה שהעלייה המהירה במחירי הזהב מונעת יותר מזרימה ואולי מוגזמת, לדברי אנליסטים, של משקיעים פיננסיים סיסטמתיים שפועלים בהתאם למומנטום בשוק.  לפי ההערכה שלנו, אומדן השווי ההוגן הנוכחי של הזהב הוא בסביבות 2,070 דולר לאונקיה, בהשוואה למחיר נוכחי של כ-2,155 דולר. עם זאת, עלייה זו מדגישה את השפעת תזרימי ההשקעות ומאשרת תחזית חיובית לזהב.

הביקוש של הבנק המרכזי התגלה כגורם משמעותי נוסף המשפיע על מחירי הזהב בשנים האחרונות. מאז 2022, בנקים מרכזיים רוכשים זהב כדי לגוון את יתרות המט"ח, במיוחד על רקע אי ודאות גיאופוליטית כמו הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה וסנקציות מערביות. מגמה זו צפויה להימשך, כאשר סקר מצביע על כך שרוב הבנקים המרכזיים מתכננים להגדיל את יתרות הזהב שלהם. הדרישה האסטרטגית הגוברת הזו מצד בנקים מרכזיים, במיוחד בשווקים מתעוררים, לצד מתחים גיאופוליטיים מתמשכים, תורמת לתחזית שורית למחירי הזהב.

במבט קדימה, מחירי הזהב יהיו תלויים בגורמים כמו ריבית ריאלית והדולר האמריקאי. ירידה נוספת בשערים הריאליים עלולה לתרום למחירי הזהב, בעוד שיציבותו של הדולר האמריקני מעידה כי ייתכן שלא תהיה לו השפעה שלילית משמעותית על מחירי הזהב. בנוסף, ביקוש מתמשך של הבנקים המרכזיים ומתיחות גיאופוליטית עלולים להעלות את המחירים, כאשר תחזיות מצביעות על כך שהזהב עשוי להגיע ל-2,250 דולר לאונקיה בתוך שנה. לכן, אנליסטים ממליצים לשמור על חשיפה אסטרטגית לזהב בתיקי השקעות.
x