מדיפאואר מדווחת על רכישה אסטרטגית של מעונות סטודנטים במיזורי

תמורת כ-39.25 מיליון דולר

 

 

 
רון שטרן, מנכ״ל מדיפאואר, קרדיט: יח״צרון שטרן, מנכ״ל מדיפאואר, קרדיט: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/03/2024

חתמה על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת נכס בשטח כולל להשכרה של כ-19,400 מ"ר, עם NOI נוכחי של כ-2.7 מיליון דולר בשנה ושיעור תפוסה העומד על כ-98%.

המנכ"ל רון שטרן: 

"אנו שמחים לדווח על עסקה ראשונה בתחום מעונות הסטודנטים בארה"ב, הנחשב לשוק צומח ותואם את אופי ומדיניות ההשקעות של מדיפאואר המתבססת על נכסים יציבים באזורים בעלי חסמי כניסה משמעותיים המייצרים תזרים מזומנים צומח לאורך זמן. 

אנו מאמינים כי תחום זה יהווה מנוע צמיחה חשוב לעתיד, ויחזק את תיק הנכסים של מדיפאואר בשוק האמריקאי. 

אנו עוקבים מקרוב אחר תחום מעונות הסטודנטים מזה כמה שנים ובוחנים ביצוע עסקאות נוספות בתחום כדי להרחיב את הפעילות ולמנף את היכולות הניהוליות והפיננסיות בארצות הברית. במקביל נמשיך ליישם, כמתוכנן, את האסטרטגיה הקיימת בתחום ההשקעות במרכזים מסחריים בחוף המזרחי של ארה״ב ולהשיא ערך לבעלי המניות".

חברת מדיפאואר, חברת נדל"ן מניב המתמחה ברכישה, ניהול והשבחת מרכזים מסחריים קהילתיים בארה"ב, מדווחת על עסקה אסטרטגית שככל ותושלם, תהווה כניסה לתחום פעילות חדש: החברה חתמה על מכתב כוונות לרכישת מעונות סטודנטים הממוקמים בספרינגפילד מיזורי, ארה"ב תמורת 39.25 מיליון דולר. בכך מרחיבה מדיפאואר את האסטרטגיה הקיימת לרכישת מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ותפעל לחתימת הסכמים נוספים בתחום מעונות הסטודנטים בארה"ב, שיהווה מנוע צמיחה מרכזי נוסף ורווחי לחברה.  

מדיפאואר התקשרה באמצעות חברת AM-West Inc. (חברת בת בבעלות מלאה של החברה) במכתב כוונות לא מחייב עם צד שלישי לרכישת מתחם מגורים המשמש כמעונות לסטודנטים (מחוץ לקמפוס) הממוקם בעיר ספרינגפילד שבמדינת מיזורי בארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ- 19,400 מ"ר, המוחלק לשלושה בניינים בני 5 קומות, אשר מכילים 166 יחידות דיור עם קיבולת של 564 דיירים. בהתאם למצגים שהוצגו למדיפאואר, ה-NOI הנוכחי של הנכס הינו כ- 2.7 מיליון דולר בשנה ושיעור התפוסה עומד על כ-98%.    

הנכס נמצא פחות מחצי מייל מאוניברסיטת מיזורי עם גישה נוחה לצירי תחבורה מרכזיים. אוניברסיטת מיזורי הוקמה בשנת 1905 וכוללת כ-24 אלף סטודנטים, ובשנתיים האחרונות נרשמה צמיחה של כ-6% במספר הסטודנטים באוניברסיטה והציפייה הינה להמשך מגמה זו בשנים הקרובות.  

בכפוף לחתימה על הסכם רכישה מחייב, מדיפאואר תבצע בדיקת נאותות אשר תכלול, בין היתר, בחינה של הסכמי השכירות בנכס, מצב הנכס בנוגע לאיכות הסביבה ותקינות המבנים בנכס. 

בכוונת הנהלת מדיפאואר לממן לפחות 60% ממחיר הרכישה באמצעות הלוואה מתאגיד פיננסי. החברה מעריכה כי ככל וייחתם בסופו של יום הסכם רכישה מחייב, העסקה לרכישת הנכס תושלם במהלך הרבעון השני של שנת 2024.

מדיפאואר דיווחה הבוקר את דוחותיה הכספיים לשנת 2023 המשקפים גידול ב-NOI ל-26.1 מיליון דולר וגידול ב-FFO (לפי גישת ההנהלה) ל-11.5 מיליון דולר בעיקר הודות לעסקאות האסטרטגיות שביצעה עם רכישת 7 נכסים מניבים בשלוש השנים האחרונות והמשך חיזוק והשבחת נכסיה הקיימים. בנוסף, החברה דיווחה על גידול ברווח מהשכרת נכסים זהים (Same Property NOI) ב-2023 של כ-3.1%

למדיפאואר, נכון להיום, 17 נכסים מניבים בארה"ב, על שטח להשכרה כולל של כ-185 אלף מ"ר, כ-280 שוכרים מסחריים עם חוזי שכירות המסתיימים בין השנים 2024 עד 2041 ושיעור תפוסה ממוצע של 94%. התפוסה הגבוהה בנכסי החברה ועליית מחירים שמצליחה החברה לבצע בהתקשרויות חדשות עליהן היא חותמת ימשיכו לתרום לגידול ב-NOI וב-FFO. 

x