"יוליוס בר": יו"ר הפד סיפק למשקיעים תרחיש אופטימי, מה המשמעות מבחינת תאוות הסיכון?

עקב אי היציבות הממשלתית בעבר, זו העדפת ההשקעות שלנו בזמן הקרוב

 

 

 
צילום: dreamstimeצילום: dreamstime
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/03/2024

מרקוס אלנספאך, ראש תחום הכנסה קבועה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": יו"ר הפד סיפק למשקיעים תרחיש אופטימי, מה שמאפשר להשקיע גם במגזרים מסוכנים יותר. עקב אי היציבות הממשלתית בארה"ב, אנחנו מעדיפים להשקיע באג"ח תאגידיות על פני אג"ח של האוצר האמריקאי
 
"יו"ר הפד פאוול סיפק את מה שהשווקים קיוו לשמוע. במסיבת העיתונאים שנערכה בראשותו, הוא הדגיש כי הוא ועמיתיו חוזים שלוש הפחתות ריבית השנה, למרות שהאינפלציה בארה"ב יורדת לאט יותר ממה שצפו. פאוול הגן במסיבת העיתונאים על תרחיש של 'דיסאינפלציה ללא רבב', כלומר חזרה ליציבות המחירים ללא מיתון וללא שיעורי אבטלה גבוהים יותר (אזהרתו מדצמבר מפני סיכון מיתון נעלמה). נקודת המפתח הבאה, לדעתנו, היא דוח שוק העבודה שייערך ב-5 באפריל. משמעות המסר המרגיע של פאוול היא שהמשקיעים יכולים להמשיך לחפש תשואות גבוהות יותר, כאשר גם השקעות מגזרים מסוכנים יכולות להמשיך להתקדם בטווח הקצר.

ככלל, אנו עדיין מעדיפים להשקיע באג"ח קונצרניות של שווקים מתעוררים על פני אג"ח בשווקים מבוססים. המשתנה היחיד שטרם ידוע לנו הוא המדיניות הפיסקלית של ארה"ב.

נכון לעכשיו, הנשיא ושתי המפלגות בבית הנבחרים הסכימו על חבילה שתממן את הממשלה לשארית שנת הכספים, אך יש חלון זמן קצר להעביר אותה לפני שתוקף ההחלטה בנושא תפוג בחצות ביום שישי.

בהתחשב באי היציבות הממשלתית הגואה וסימני השאלה אודות חבילת המימון, אנו עדיין מעדיפים אגרות חוב תאגידיות ואיכותיות על פני אג"ח של האוצר האמריקאי."
x