השוואת פיקדונות - הריבית הקבועה הממוצעת בבנקים הגדולים 3.19%, החציונית 2.42%, איזה בנק צפוי לתת לכם יותר בפיקדון?

השוואת ריביות בפיקדונות חודש פברואר - איזה בנק ייתן לכם את הריבית הגבוהה ביותר? לאחר חודשים שבהם היקף הפיקדונות בריבית קבועה שהופקדו בבנקים גדל בעקביות, נרשמת לראשונה בפברואר ירידה דרמטית. כמה כסף הפקיד הציבור לפיקדונות בפברואר, ואיזה בנק מעניק לכם את הריבית המשתלמת ביותר?!

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/03/2024

לעמוד השוואת פיקדונות דינמית

בנק ישראל פרסם את הריביות על הפיקדונות אשר מעניקים הבנקים השונים לציבור נכון לחודש פברואר 2024.

היקף הפיקדונות שהציבור הפקיד בבנקים בריבית קבועה ירד באופן דרמטי 

הנתונים שפורסמו חושפים ירידה דרמטית של כמעט 4 מיליארד שקלים בהיקף הפיקדונות בריבית קבועה שהציבור הפקיד בפברואר. 

סך הפיקדונות לזמן קצוב בריבית קבועה שהופקדו במהלך פברואר ירד ל- 21.72 מיליארד שקל (לעומת 25.50 מיליארד שקל שהופקדו בחודש ינואר). כך גם סך הפיקדונות לזמן קצוב שהופקדו במהלך פברואר בריבית משתנה, ירד, ל- 17.86 מיליארד שקל (לעומת 18.69 מיליארד שקל שהופקדו בחודש ינואר).

הירידה בהיקף הפיקדונות בריבית קבועה בבנקים מגיעה לאחר מספר חודשים שבהם נרשמה עלייה עקבית בהיקף. 

להלן גרף להמחשה 

באיזה בנק מבין 5 הבנקים הגדולים תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר על פיקדונות?
(הנתונים לכל הדירוגים בכתבה מאתר בנק ישראל נכון לחודש פברואר 2024).

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית הקבועה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא בנק הפועלים המעניק ריבית קבועה ממוצעת לכל התקופות של 3.70%. 

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות עד חודש

על פי נתוני בנק ישראל נכון לנובמבר 23, הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא בנק הפועלים שמעניק ללקוחותיו ריבית של 3.44%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו, ממוקם בנק דיסקונט עם ריבית של 1.01% בלבד.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.88%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק לאומי המעניק ריבית של 2.53% בלבד.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.77%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי טפחות המעניק ריבית של 2.23%.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית של 3.85%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 3.71%.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.82%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי-טפחות המעניק ריבית של 2.77%.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית המשתנה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא בנק מזרחי טפחות המעניק ריבית קבועה ממוצעת לכל התקופות של 3.57%. 

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות עד חודש

על פי נתוני בנק ישראל נכון לפברואר 24, הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא בנק דיסקונט שמעניק ללקוחותיו ריבית של 3.13%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו ממוקם הבנק הבינלאומי עם ריבית של 1.98% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק דיסקונט עם ריבית של 3.50%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק לאומי המעניק ריבית של 2.12% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא בנק דיסקונט עם ריבית של 4.27%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 2.60% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 4.41%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 3.06%.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא בנק דיסקונט עם ריבית של 4.47%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק הפועלים המעניק ריבית של 2.89%.

מה לגבי הריבית החציונית, המדגימה את גובה הריביות על פיקדונות שמקבל חצי מהציבור בפועל?

הריבית החציונית שמפרסם בנק ישראל, משקפת את התמונה המדויקת יותר - גובה הריבית שחצי מהציבור מקבל בפועל עבור הפיקדונות שהפקיד (בניגוד לתמונת הריבית הממוצעת, המשכללת בתוכה גם את הריביות שמקבלים הלקוחות האמידים המפקידים את הסכומים הגבוהים ביותר). 

כשבוחנים את נתוני הריבית החציונית, ניתן לקבל תמונה ברורה יותר של הבנקים המובילים בריביות קבועות ומשתנות על פיקדונות.

על פי נתוני הריבית החציונית נכון לחודש פברואר 2024, הבנק המוביל בריבית חציונית קבועה על פיקדונות לכל תקופות הזמן, הוא בנק הפועלים המעניק ריבית קבועה ממוצעת של 3.42%.

הבנק המוביל בריבית חציונית משתנה על פיקדונות לכל תקופות הזמן, הוא בנק דיסקונט המעניק ריבית משתנה ממוצעת של 3.69%.

לסיכום, ניתן לראות מהנתונים כי הבנק המוביל בממוצע בריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות נכון לחודש פברואר הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.42%, ובריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות מוביל בנק דיסקונט עם ריבית של 3.69%.

נמשיך לעקוב אחר הנתונים המתפרסמים על ידי בנק ישראל, ולעדכן אתכם מדי חודש.
 

 

x