אנלייט מדווחת על סגירה פיננסית בפרויקט Pupin, פרויקט רוח השני לאנלייט בסרביה

 

 

 
גלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט, צילום: אילן מורגלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט, צילום: אילן מור
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2024

החברה הבטיחה מימון בהיקף של 95 מיליון דולר מהבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD) ובנק ארסטה (Erste).

חוות הרוח הינה בהספק 94 מגה-וואט וצפויה להגיע להפעלה מסחרית במחצית השנייה של 2025.

עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט תעמוד על 156-164 מיליון דולר, עם צפי הכנסות של 22-23 מיליון דולר ו-EBITDA של 16-17 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה המלאה.

אנלייט אנרגיה מתחדשת מודיעה הבוקר כי הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD), יחד עם קבוצת הבנקאות ארסטה (Erste) העניקו חבילת מימון של 95 מיליון דולר להקמת חוות הרוח Pupin, פרויקט הרוח השני של אנלייט בסרביה, בעל הספק של 94 מגה-וואט . EBRDוErste- יספקו הלוואות מקבילות, של 47.5 מיליון דולר כל אחד. 

פרויקט Pupin הינו הרחבה של פרויקט הרוח המניב Blacksmith בהספק 105 מגה-וואט, שנמצא גם הוא בבעלות אנלייט ומומן על ידי אותם מלווים בשנת 2017Pupin . מתחבר לרשת החשמל באותה נקודת חיבור של פרויקט Blacksmith, ו מהווה מימוש נוסף של אסטרטגיית ״Interconnection Expand” של אנלייט: מינוף תשתית חיבור קיימת למקסום תשואות הפרויקטים. הקמת הפרויקט החלה ברבעון השני של 2023, והוא צפוי להגיע להפעלה מסחרית במחצית השנייה של 2025. עלות ההקמה תעמוד על 156-164 מיליון דולר, עם צפי להכנסות של 22-23 מיליון דולר ו-EBITDA של 16-17 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה המלאה. 

פרויקט Pupin צפוי לספק חשמל ירוק למעל 40,000 משקי בית בסרביה. בנוסף, הפרויקט יסייע להפחתת פליטות הפחמן ויקדם את המעבר של סרביה לאנרגיה ירוקה. כיום, מרבית ייצור החשמל בסרביה מבוסס על פחם והפרויקט צפוי לסייע למדינה בתקופה בה קיים צורך מיידי לגיוון מקורות ייצור האנרגיה.

החל מ-2017, אנלייט ממצבת עצמה כאחת משחקניות האנרגיה המתחדשת הבינלאומיות המובילות במדינות הבלקן. יחד עם פרויקט Pupin, החברה הקימה במדינות אלה חוות רוח בהספק של 353 מגה-וואט ובהשקעה כוללת של כ-513 מיליון יורו. פעילותה של אנלייט זוכה להכרה בינלאומית וממומנת על ידי הבנקים המובילים באיזור. כיום, החברה מקדמת במדינות הבלקן פורטפוליו המורכב מחוות סולאריות וחוות רוח, בהספק כולל של מעל 700 מגה-וואט, אשר הקמתן צפויה בשנים הקרובות.

גלעד יעבץ, מייסד שותף ומנכ"ל אנלייט: "מינוף התשתית הקיימת של פרויקט Blacksmith מסייע רבות לתהליך הפיתוח של פרויקט Pupin, ומוביל לתשואות גבוהות יותר. בנוסף, אנו שמחים לחבור שוב לשותפינו EBRD ו-Erste, אשר ליוו ותמכו בעסקת המימון של Blacksmith. הסגירה הפיננסית של Pupin מהווה צעד נוסף ב-Execution של אנלייט במסגרת תכנית הצמיחה לשנים הקרובות."

פרויקט הרוח של אנלייט בקרואטיה, צילום: אנלייט אנרגיה מתחדשת

לגרף אנלייט לחצו כאן

393 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 572.06 מיליון באנלייט אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה. לרשימה המלאה
x