עמיר שיווק מדווחת על התוצאות הכספיות

ההכנסות מהפעילות החקלאית הסתכמו בשנת 2023 בכ-1.24 מיליארד שקל; הרווח הנקי בניכוי השפעות BOL גדל לכ-32 מיליון שקל

 

 

 
Image by Goran Horvat from PixabayImage by Goran Horvat from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2024

חרף השפעות מלחמת "חברות ברזל", החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2023 ברווח נקי בסך 9.4 מיליון שקל;

הרווח הגולמי ב-2023 עלה ב-4% ל-183.8 מיליון שקל;

הרווח התפעולי גדל ב-9.2% ל-52.6 מיליון שקל;

ה-EBITDA צמח ב-4% ל-76.4 מיליון שקל;

פעילותה השוטפת של החברה הניבה בשנת 2023 תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-49 מיליון שקל;

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 12.5 מיליון שקל, שתצטרף לחלוקת דיבידנד בסכום זהה בשנת 2023;

גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק: "פעילות הליבה של עמיר שיווק – הפעילות החקלאית – המשיכה להציג ביצועים טובים גם ב-2023, כך שסיימנו את השנה ברווח תפעולי העולה על 50 מיליון שקל. במהלך השנה הגדלנו בהתמדה את הרווח הנקי מרבעון לרבעון, כאשר הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-9.4 מיליון שקל, וזאת חרף השפעות מלחמת 'חרבות ברזל' על הפעילות החקלאית בקווי העימות.

"החל מהרבעון השלישי של 2023, תוצאות חברת הקנאביס הרפואי BOL חדלו להשפיע על התוצאות הכספיות. החברה מתמקדת כעת בהשבחת הפעילות החקלאית במטרה למקסם את הרווחיות והרווחים עבור בעלי המניות. דירקטוריון החברה החליט לחלוק את רווחי 2023 עם המשקיעים, כך שהחברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 12.5 מיליון שקל. בהזדמנות זאת, הנהלת החברה ועובדיה מבקשים להביע את השתתפותם בצער משפחות הנרצחים והנופלים במלחמה, לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ולחזק את כוחות הביטחון והחקלאים הפועלים בקווי העימות".

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות, העוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023. לאחר שהחברה מחקה את יתרת השקעתה בחברת הקנאביס BOL ברבעון השני, תוצאות BOL חדלו מלהשפיע על התוצאות הכספיות של החברה החל מהרבעון השלישי של 2023 ואילך. 

הכנסות החברה מהפעילות החקלאית הסתכמו בשנת 2023 בכ-1.24 מיליארד שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-1.25 מיליארד שקל בשנת 2022. השינוי נובע בעיקר מירידה בהיקף כמות המכירות בתחום התערובות, שהתקזזו עם גידול בהיקפי המכירות בשאר התחומים, למרות ירידה במחירי הדשנים.

בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בשנת 2023 בכ-564.7 מיליון שקל, גידול של 2.3% לעומת הכנסות בסך 551.8 מיליון שקל בשנת 2022. העלייה נובעת בעיקר משינוי בהיקף כמותי במכירת חומרי הדברה, הנובע גם משינויי מזג אוויר וסיום שנת השמיטה. מנגד, חלה ירידה במחירי הדשנים, שגרמה לירידה במכירות מוצרים אלה.  

בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות בשנת 2023 בכ-205.6 מיליון שקל, גידול של כ-1.9% לעומת הכנסות בסך 201.7 מיליון שקל בשנת 2022. העלייה נובעת בעיקרה מגידול כמותי בפעילות בתחום האריזות ככלל, הן לחקלאות והן לתעשייה. 

בתחום התערובות הסתכמו ההכנסות בשנת 2023 בכ-326.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 355.9 מיליון שקל בשנת 2022. השינוי נובע בעיקר מירידה של כ-10% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה ב-2022, בקיזוז עלייה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בעיקר בחציון הראשון של השנה.

בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות בשנת 2023 בכ-144.1 מיליון שקל, גידול של כ-1.8% לעומת הכנסות בסך 141.5 מיליון שקל בשנת 2022. העלייה נובעת בעיקר מגידול במכירות מוצרי השקיה, זרעים ומוצרים טכניים, בעיקר עקב סיום שנת השמיטה שחלה ב-2022.  

הכנסות החברה בתחום הנדל"ן הסתכמו בשנת 2023 בכ-7.9 מיליון שקל, גידול של כ-3.6% לעומת הכנסות בסך 7.6 מיליון שקל בשנת 2022. העלייה נובעת בעיקרה מעליית מדד המחירים לצרכן.

עוד עולה מהדו"חות הכספיים:

הרווח הגולמי של החברה הסתכם בשנת 2023 בכ-183.8 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת רווח גולמי בסך 176.6 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקרו מעלייה ברווח הגולמי בתחום האריזות ובתחום התערובות, ומשיפור ברווחיות הגולמית בשני מגזרי פעילות אלה.

הרווח התפעולי הסתכם בשנת 2023 בכ-52.5  מיליון שקל (4.2% ממחזור המכירות), עלייה של 9.2% לעומת רווח תפעולי בסך 48.1 מיליון שקל בשנת 2022 (3.8% ממחזור המכירות). העלייה נובעת מגידול ברווחיות הגולמית במיוחד בתחום התערובות. 

ה-EBITDA בשנת 2023 הסתכם בכ-76.4 מיליון שקל, עלייה של 4.1% לעומת 73.4 מיליון שקל בשנת 2022. 

בניכוי השפעות BOL על תוצאות החברה ברבעונים הראשון והשני של 2023, הרווח הנקי של החברה הסתכם בשנת 2023 בכ-32 מיליון שקל. הרווח הנקי המדווח (כפי שמופיע בדו"חות הכספיים) הסתכם בשנת 2023 בכ-20.8 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך כ-12.4 מיליון שקל בשנת 2022. העלייה ברווח הנקי נובעת מעלייה ברווחיות התפעולית, בניכוי השפעות ההפסדים הקשורים להשקעה ב-BOL כאמור.

הונה העצמי של החברה נכון ליום 31 בדצמבר 2023 מסתכם בכ-358.0 מיליון שקל, 40.7% מסך המאזן, לעומת כ-346.1 מיליון שקל, 38.1% מסך המאזן, ליום 31 בדצמבר 2022. ההון הושפע בעיקר מהרווח הכולל בתקופה, מגידול בקרן הון בגין תשלום מבוסס מניות, בניכוי דיבידנד שהוכרז.

חלוקת דיבידנדים – עם פרסום הדו"חות הכספיים הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בסכום של 12.5 מיליון שקל. הדיבידנד יצטרף לחלוקה בסכום דומה שבוצעה במאי 2023 בגין רווחי שנת 2022.

לחברה הון חוזר חיובי בסך של 216 מיליון שקל ומזומנים ושווי מזומנים בסך 21 מיליון שקל, ליום 31 בדצמבר 2023.

פעילותה השוטפת של החברה הניבה בשנת 2023 תזרים מזומנים חיובי בסך 48.7 מיליון שקל.

השפעת מלחמת "חרבות ברזל"

חרף השפעות מלחמת "חרבות ברזל" על הפעילות החקלאית בקווי העימות בצפון ובדרום, החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2023, שהיה הרבעון החזק של השנה, ברווח תפעולי בסך 16.8 מיליון שקל וברווח נקי בסך 9.4 מיליון שקל. נכון למועד זה ממשיכה החברה לפעול באופן רציף וסדיר בכל תחומי פעילותה ובכל מרכזי הפעילות, הפרוסים מקריית שמונה בצפון ועין יהב בערבה, ובכלל זה בסניפים הגדולים של החברה הנמצאים באזורי העימות בדרום, בנתיבות ובניר יצחק, וכן בסניפים השוכנים בקרבת קו העימות בצפון, בשלומי ובקריית שמונה.

עם זאת, בעקבות המלחמה רשמה החברה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023 ירידה בהכנסות סניפים הנמצאים בקרבת אזורי הלחימה בסך של כ-12 מיליון שקל (קיטון של כ-15% לעומת הרבעון הרביעי של 2022). נכון למועד זה, קיימת מגמה של התאוששות בפעילות וחזרה להיקף המכירות הרגיל בסניפי הדרום. לעומת זאת, בסניפים בקו העימות בצפון ניכרת ירידה בפעילות העסקית בשיעור של כ-20%. יצוין כי סניפי החברה בצפון אינם מהווים חלק מהותי בפעילות החברה (כ-4% בלבד). מנגד, פעילותה של החברה בתחום אספקת תערובות לבעלי חיים לא נפגעה בשלב זה כתוצאה מהמלחמה.

בטווח הבינוני-ארוך, להערכת החברה, ישנה סבירות גבוהה כי המלחמה תביא לתמיכה ממשלתית רחבה ביישובי קו העימות בצפון ובדרום. כמו כן ההשלכות הציבוריות של המלחמה והעדפה מתקנת לתוצרת חקלאית "כחול-לבן" אמורות לשפר את מצבם של החקלאים בטווח הארוך, ולעודד אותם להגדלת תפוקתם. צעדים כגון אלו צפויים להיות מחוללי גידול במכירות החברה ובהתפתחותה העסקית. החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה את מלוא השפעות המלחמה, אך היא ממשיכה לעקוב ולבחון את ההתפתחויות.

לגרף עמיר שיווק לחצו כאן

41 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 15.99 מיליון בעמיר שיווק
קרנות נאמנות שמחזיקות את עמיר שיווק. לרשימה המלאה
x