רי אוטומוטיב מודיעה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי לשנת 2023

החברה הראשונה בעולם שקיבלה היתר ממשרד התחבורה האמריקאי לרכב מבוסס על תוכנה באופן מלא, by wire Full, מדווחת על השגת אבני הדרך המרכזיות שלה, וסוללת את דרכה לעבר צמיחה בת קיימא

 

 

 
צילום: REEצילום: REE
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2024

רי אוטומוטיב בע"מ (NASDAQ:REE) חברה ישראלית מובילה בטכנולוגית רכב וספקית פלטפורמות לכלי רכב חשמליים (EV), מפרסמת היום את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של שנת 2023. 

ברמה הפיננסית:

86 מיליון דולר במזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר נכון ל-31 בדצמבר 2023*.

ירידה של 25% בשנה ( (YoYבשריפת תזרים מזומנים חופשי ("FCF").

החברה גייסה כ-15 מיליון דולר (ברוטו) באמצעות הנפקה לציבור של מניות רגילות במחיר של 6.50 דולר למניה.

ברמה העסקית:

לקוחות P7-C זכאים לתמריצים פדרליים ומדינתיים של עד למעלה מ-$100,000.

ערך צבר ההזמנות עולה על 50 מיליון דולר1, צמיחה של 900% לעומת שנה שעברה.

רשת ההפצה ממשיכה להתרחב ועומדת כעת על 66 נקודות מכירה ושירות1 בארה"ב ובקנדה.

ברמה הטכנולוגית:

הראשונה בעולם לקבלת היתר משרד התחבורה האמריקאי (FMVSS) לרכבים מבוססי תוכנה  (x-by-wire ).

REE קיבלה היתר CARB1  (California Air Resources Board) ואישור EPA להטבות מס ותמריצי מדינה.

ביצעה בהצלחה בשנה השנייה ברציפות בדיקת חורף.

ברמה התפעולית:

הרכב הראשון מקו הייצור, אשר צויד במרכב Knapheide ונמסר ללקוח.

הושלמה השקעות CapEx של כלי ייצור (tooling) לטובת ייצור REEcorner.

דניאל בראל, מנכ"ל ומייסד שותף של REE Automotive: ״2023 הייתה שנה משמעותית ביותר עבור REE. השגנו אבני דרך מרכזיות שעומדות בקנה אחד עם התכניות המקוריות תוך הפחתת רמות הסיכון, ועם צליחת האתגרים שעמדו בפנינו, סללנו את דרכנו קדימה, תוך שמירה על נאמנות לחזון שלנו להאצת חשמול משאיות מסחריות באמצעות גישת ה- white label. עם העיצוב החדשני וחסר המגבלות שלנו, אני גאה לומר שיצרנו את הרכב החשמלי הראשון בעולם המונע על ידי תוכנה מלאה (היגוי, בלם והנעה) שקיבל אישור ממשרד התחבורה האמריקאי, המאפשר לנו לקדם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בקטגוריה של הרכב המסחרי הבינוני, בהשוואה למשאיות חשמליות (EV) ומשאיות מבוססות מנוע בעירה פנימי (ICE). אנחנו נשארים קשובים לקהל הלקוחות שלנו - דילרים וציי רכב המכירים בערכים המוספים של כלי הרכב שלנו, דבר שהביא אותנו לגידול של כ-900% בסך ההזמנות שקיבלנו משנה לשנה.

אני שמח לדווח שחלק גדול מאבני הדרך המשמעותיות שלנו בדרך למסחור כבר מאחורינו. הטכנולוגיה שלנו נבחנה ורכבים הבנויים על טכנולוגיית- Powered by REE® קיבלו היתר ממשרד התחבורה האמריקאי ואישורי CARB ו -EPA  המזכים את הלקוחות בתמריצים משמעותיים. רשת ההפצה שלנו מתרחבת וכעת היא כוללת 66 נקודות מכירה ושירות, המדגימות את יכולות משאיות P7-C לציי רכב, וזכו לפידבק חיובי ביותר מלקוחות שחוו את המשאית. תוכנית הייצור שלנו מתקדמת ואנו מספקים יותר ויותר משאיות מופעלות על ידי REE ממרכז האינטגרציה שלנו בבריטניה, השלמנו את ההשקעות עבור כליי ייצור (tooling) עבור ה-  REEcorner,  ואנו מתכננים למנות יצרן רכבים מוביל בארה"ב.

אנו מודעים לתנאים המקרו-כלכליים המאתגרים, ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת להתגבר על ההשפעות הללו, לרבות הבטחת מימון בתנאים נוחים, ניהול קפדני של המזומנים שלנו, והבטחת יעילות תפעולית. אנו מאמינים בהמשך יישום האסטרטגיה שלנו בצורה קפדנית, וזאת גם על ידי הבטחה מראש של כלל צרכי ההון החוזר הנחוצים לנו למימוש השלב הראשון של תוכנית היצור שלנו - ייצור מאות בודדות של משאיות, ומעבר לשלב הייצור המוני. אנו נעשה זאת באחריות ותוך התאמת קצר הייצור לצבר ההזמנות המחייבות שלנו, ולא עבור יצירת מלאי. אנו מאמינים כי אסטרטגיה זו תבטיח את התאמת תזרים ההזמנות שאנו מקבלים לתכניות הייצור ומובילה ליעילות פיננסית גבוהה תוך שמירה על מסגרת ההון הזמין לנו. 

במבט קדימה, עם התחלת משלוח משאיות ההדגמה  שלנו ללקוחות, אנו נשארים מאד ממוקדים בתוכנית העסקית שלנו המבוססת על רכבי ה- P7. ככל שיותר ציי רכב זוכים לחוות את המשאיות מבוססות הטכנולוגיה הייחודית שלנו, באמצעות תוכנית ההדגמה ההולכת וגדלה, כך אנו מצפים לקבל בהמשך הזמנות שיאפשרו לנו להגדיל את מספר הרכבים המיוצרים לאלפים בודדים של רכבים בשנת 2025, כאשר אנו מתקדמים לעבר היעד שלנו לייצור מצטבר של כ- 6,000 משאיות  עד לסוף שנת 2026 והגעה לתזרים מזומנים חיובי.

2023 הייתה שנה מהותית עבור REE בזכות מה שהשגנו , וזאת על אף שרבים מאיתנו מתמודדים עם אתגרי חוסר יציבות גיאו-פוליטית משמעותית. על כך אני כל כך גאה בכל אחד מהאנשים הנהדרים שלנו ב-#teamREE".

סקירה פיננסית 
 
ההפסד הנקי בשנת 2023 הסתכם ב- 114.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- 107.4 מיליון דולר בשנת 2022. הגידול בהפסד הנקי נבע בעיקר משערוך של כתבי אופציה בסכום של 17.5 מיליון דולר ומגידול בהוצאות פיתוח. גידול זה קוזז חלקית על ידי קיטון בהוצאות בגין תגמול מבוסס מניות והתייעלות תפעולית שהביאה לקיטון בהוצאות שכר ונלוות ובהוצאות תפעוליות אחרות. 

ההפסד הנקי Non-Gaap (הפסד נקי בנטרול הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות והכנסות בגין שיערוך כתבי אופציה) לשנת 2023 הסתכם ב- 98.3 מיליון דולר, בהשוואה ל- 98.5 מיליון דולר בשנת 2022. שנה מול שנה, הגידול בהוצאות הפיתוח קוזז חלקית בעקבות התייעלות תפעולית אשר הביאה לקיטון בהוצאות שכר ונלוות והוצאות תפעוליות אחרות. 

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב- 35.2 מיליון דולר בהשוואה ל- 24.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023 ול- 27.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022. הגידול בהפסד הנקי מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות פיתוח ברבעון הרביעי של 2023, אשר קוזז חלקית על ידי קיטון בהוצאות בגין תגמול מבוסס מניות. 

הפסד הנקי לפי Non-Gaap (הפסד נקי בנטרול הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות והכנסות בגין שיערוך כתבי אופציה) הסתכם ב- 32.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, בהשוואה ל- 20.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023 ול- 21.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022. הגידול בהפסד הנקי Non-Gaap נבע בעיקר מגידול בהוצאות פיתוח ברבעון הנוכחי. 

סיימנו את הרבעון הרביעי של 2023 עם נזילות של 86 מיליון דולר, הכוללת יתרת מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר. 

שריפת תזרים המזומנים החופשי (מזומנים ששימשו לפעילות שוטפת ולרכישת רכוש קבוע) ירדה ב- 25% מ- 124 מיליון בשנת 2022 ל- 93 מיליון דולר בשנת 2023. 

x