רציו אנרגיות מסכמת את שנת 2023 עם הכנסות של 362 מיליון דולר ומודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת של כ-30 מיליון דולר

השותפות רושמת בשנת 2023 מכירות משמעותיות לייצוא שהניבו רווח תפעולי של כ-220 מיליון דולר, רווח נקי של כ-127 מיליון דולר ותזרים מפעילות שוטפת של כ-197 מיליון דולר; הדיבידנד הנוכחי מביא את סך חלוקת הרווחים שביצעה רציו בשנת 2023 לכ-60 מיליון דולר

 

 

 
יגאל לנדאו, מנכ״ל רציו, צילום: רמי זרנגריגאל לנדאו, מנכ״ל רציו, צילום: רמי זרנגר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2024

לאורך שנת 2023, נמכרו ממאגר לוויתן כ-11 BCM גז טבעי, והיקף הייצוא למצרים זינק בכ- 27%. מתחילת 2024 עד למועד פרסום הדו"ח נרשמה מכירה של כ-2.5 BCM.

שותפות רציו אנרגיות, המחזיקה 15% ממאגר הגז הטבעי לוויתן, מדווחת על תוצאותיה לשנת 2023 ועל נתוני מכירות מקדמיים לשנת 2024, עד מועד פרסום הדו"ח. ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו לכ-362 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמו הכנסות של כ-380 מיליון דולר. ברבעון הרביעי נרשמו הכנסות של כ-92 מיליון דולר, ביחס להכנסות רבעוניות של כ-96 מיליון דולר אשתקד. 

במהלך השנה נמכרו ממאגר לוויתן כ-11 BCM גז טבעי, כאשר נרשם גידול בביקוש לשווקי הייצוא בדגש על מצרים. בתקופה זו, מסך המכירות של גז טבעי ממאגר לוויתן נמכרו כ-6.2 BCM ללקוחות במצרים, נתון המהווה זינוק של כ-27% בהיקף הייצוא למצרים. כמו כן, ללקוחות בירדן נמכרו כ- 2.7 BCM ולשוק המקומי נמכרו כ- 2.1 BCM. המחיר הממוצע ליח' גז (MMBTU) שנמכרה במהלך השנה עמד על כ- 6.1 דולר, ירידה קלה ביחס לאשתקד שנבעה משינוי במחיר הברנט לעומת שנה מקבילה. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 ועד למועד פרסום הדו"ח נמכרו כ-2.5 BCM גז טבעי ממאגר לוויתן.

הרווח התפעולי השנתי הסתכם לכ-220 מיליון דולר, וברבעון הרביעי הסתכם לכ-54 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם לכ-127 מיליון דולר, וברבעון הרביעי עמד על כ-29 מיליון דולר.  כמו כן, השותפות הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת בהיקף של 30 מיליון דולר, ובכך מסתכמת סך חלוקת הרווחים על בסיס רווחי שנת 2023 לכ-60 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת הסתכם לסך של כ- 197 מיליון דולר בתקופת הדו"ח, והתמלוגים למדינה עמדו על כ-39 מיליון דולר. יתרת המזומנים ושווי המזומנים שבידי השותפות ליום 31.12.2023 עומדת על כ-153 מיליון דולר. במהלך השנה הושלם פירעון סדרת אג"ח ג', כך שיתרת האג"ח (סדרה ד') של החברה ליום 31.12.2023 עומדת על 81 מיליון דולר והחוב הבכיר של החברה על כ-525 מיליון דולר. 

השותפות פרסמה היום גם דו"ח עתודות ודו"ח תזרים מהוון(DCF) בו נרשמה עלייה בשווי ההחזקה של רציו במאגר לוויתן ל-1.78  מיליארד דולר בהיוון של 10%, ותזרים נקי ל-10 שנים הקרובות של כ- 1.8 מיליארד דולר, זאת משלב 1א' בלבד. הערכות התזרים העדכניות משקפות עלייה של כ- 4.2% בשווי המאגר. עוד דיווחה  השותפות כי לאחר ארבע שנות הפקה, הכנסות השותפות כיסו את החזר ההשקעה שבוצעה ע"י רציו בפעולות החיפוש והפיתוח של מאגר לוויתן.

רציו אנרגיות ממשיכה, יחד עם שותפי לוויתן, את העבודה על הקמת הצינור השלישי, שיגיע מהמאגר לאסדה ויאפשר להגדיל את היקף ההפקה לכ- 14 BCM בשנה החל מהמחצית השנייה של 2025. התקציב הכולל של הפרויקט נאמד  

בכ-568 מיליון דולר (100%). כאמור, במהלך הרבעון השני של שנת 2023 הושלמו פעולות החיבור והחלה ההפקה התת-ימית הסדירה מהבאר החמישית "לוויתן-8", המגדילה את יתירות אספקת הגז הטבעי מפרויקט לוויתן. בתחילת מרץ 2024 החלה הזרמת הקונדנסט לבית הזיקוק באשדוד במחיר שנקבע על פי מחיר חבית נפט מסוג ברנט בניכוי מרווח, ההסכם הינו לארבע שנים. כמו כן, השותפות, יחד עם ענקיות האנרגיה האיטלקית ENI וחברת Dana Petroleum הבריטית זכו ב-2023 במקבץ של ששה רישיונות (מקבץ G) במסגרת המכרז הרביעי של משרד האנרגיה לחיפושי גז בים התיכון. 

נוסף על כך, עדכנה השותפות, כי היא בוחנת ביצוע רכישה של מלוא הון המניות של רציו פטרוליום אנרגיה (המוחזקת ב-20%) ולהופכה לשותפות מוגבלת פרטית בבעלות מלאה. השותפות רואה במהלך זה הזדמנות צמיחה ואינטגרציה המשתלבים עם פעילותה ותוכניותיה של השותפות. השותפות ציינה כי נכון למועד הדו"ח, אפשרות זו נמצאת עדיין בבחינה ואין כל ודאות כי תצא אל הפועל. 

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "בשנת 2023 הצלחנו לשמור על תפוקה מלאה, סדירה ובעיקר רציפה של הגז הטבעי ממאגר לוויתן לשווקים האזוריים ולשוק המקומי, זאת למרות אירועי מלחמת 'חרבות ברזל', האתגרים האזוריים והסגירה הזמנית של אסדת תמר. יציבותו וחוזקו של משק האנרגיה הישראלי מורגשים בעת הנוכחית ביתר שאת, ובתוך כך פרויקט לוויתן שממשיך להוות נכס אסטרטגי למדינת ישראל ולקשריה הגיאו-פוליטיים. הנתונים הכלכליים לשנת 2023 ממחישים באופן חד משמעי כי רציו אנרגיות הינה שותפות עסקית יציבה, רווחית, ועם פוטנציאל צמיחה ואנו מברכים על חלוקה נוספת של דיבידנד למחזיקי היחידות שלנו. כמו כן, הביקושים הגדלים מצד השווקים האזוריים לגז טבעי מישראל, בדגש על מצרים, ממחישים את הערך הרב שמייצר פרויקט לויתן, ובהתאם לכך זה מאפשר לנו להמשיך בהיערכות להשקעות עתידיות". 

עוד הוסיף מנכ"ל רציו אנרגיות: "אנו ממשיכים במרץ את ההיערכות לשלבי הפיתוח העתידיים, ושוקדים על פרויקט הגדלת התפוקה, באמצעות הקמת צינור שלישי מהמאגר לאסדה. כמו כן, בזכות הזכייה במכרז החיפושים הרביעי לצד ענקיות אנרגיה עולמיות, נפתחו עבור רציו ועבור הכלכלה הישראלית כולה הזדמנויות אסטרטגיות גדולות באזור. 

אנו ממתינים להחלטת משרד האנרגיה בדבר הכמויות המאושרות ליצוא לטובת הסכמים חדשים, נושא שנדרש יותר מתמיד במצבו הנוכחי של תקציב המדינה וללא ספק יהיה גם איתות חיובי לשחקניות  החדשות שזכו במכרז החיפושים האחרון." 

לגרף רציו יהש לחצו כאן

198 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 181.86 מיליון ברציו יהש
קרנות נאמנות שמחזיקות את רציו יהש. לרשימה המלאה
x