אלדן תחבורה: ההכנסות בשנת 2023 עלו בכ-12.3% לכ-1.57 מיליארד שקל

הרווח הגולמי עלה לכ-464 מיליון שקל; הרווח הכולל בשנת 2023 הסתכם בכ-117.2 מיליון שקל; ברבעון הרביעי לשנת 2023 ההכנסות עלו בכ-10.4% לכ-372.6 מיליון שקל; הרווח הכולל ברבעון – כ-11.2 מיליון שקל; ההון העצמי הסתכם לכ-752 מיליון שקל – כ-22.9% מהמאזן

 

 

 
שי דהן, מנכ״ל משותף באלדן תחבורה, צילום: מתוך אתר החברהשי דהן, מנכ״ל משותף באלדן תחבורה, צילום: מתוך אתר החברה
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/03/2024

שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן: "שנת 2023 הסתיימה עם גידול בהכנסות, כשהתוצאות הושפעו בין היתר גם מעליית הריבית בשנה החולפת, שהשפיעה על הוצאות המימון  של החברה. עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' ההשפעה הייתה בעיקר בתחום ההשכרה ומכירת כלי רכב שבחלוף הזמן מציגים התאוששות משמעותית. פעילות מכירת הרכב כבר חזרה לרמת הפעילות טרם המלחמה, בעוד בתחום הליסינג השפעות המלחמה היו זניחות. אלדן ממשיכה לשמור על איתנות וגמישות פיננסית, כאשר בתחילת שנת 2024 גייסנו כ-259 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרות האג"ח ח' ו-ט', תוך ביקושים משמעותיים שמעידים לראייתנו על האמון ששוק ההון רוכש לחברה. אנחנו ערים לשינויי המאקרו ולמגמות העסקיות בכלל ובתחום הרכב בפרט, ומבצעים כל העת התאמות לפעילות העסקית שלנו במטרה להמשיך ולהשביח את החברה לשנים הבאות".

חברת אלדן תחבורה בע"מ
, מחברות הליסינג והשכרת הרכב המובילות במשק, פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2023. 

עיקרי התוצאות לשנת 2023:

ההכנסות בשנת 2023 עלו בכ-12.3% לכ-1.57 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2022.

במגזר הליסינג התפעולי ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו בשנת 2023 בכ-10% לכ-1.2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.09 שקל בשנה הקודמת. הגידול בהכנסות מגזר זה נבע הן מגידול בהכנסות מהשכרה המיוחסת לפעילות זו בשל עלייה בתמורה הממוצעת לרכב בקיזוז ירידה בכמות ימי ההשכרה, והן מגידול בהכנסות ממכירת כלי רכב ששימשו לפעילות המגזר כתוצאה מעלייה בכמות כלי הרכב בקיזוז ירידה בתמורה הממוצעת לרכב. רווחי המגזר גדלו בכ-3.3% לכ-300.8 מיליון שקל, לעומת כ-291.3 מיליון שקל ב-2022.

במגזר השכרת כלי רכב ההכנסות מלקוחות חיצוניים הסתכמו לכ-255.1 מיליון שקל, לעומת כ-256.4 מיליון שקל בשנה הקודמת. השינוי בהכנסות נבע מקיטון בהכנסות מהשכרה המיוחסות לפעילות המגזר כתוצאה מירידה בכמות ימי ההשכרה בקיזוז עלייה בתמורה הממוצעת לרכב. לעומת זאת, חל גידול בהכנסות ממכירת כלי רכב ששימשו לפעילות המגזר כתוצאה מעלייה בתמורה הממוצעת לרכב. רווחי המגזר הסתכמו לכ-31.2 מיליון שקל, לעומת כ-46.5 מיליון שקל בשנת 2022. 

במגזר הסחר ההכנסות מלקוחות חיצוניים עלו בכ-137% לכ-108.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45.9 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול בהכנסות מגזר זה נבע מעלייה בכמות כלי הרכב שנמכרו ללקוחות המגזר, וכן מעלייה בתמורה הממוצעת לרכב. רווחי המגזר הסתכמו לכ-2.9 מיליון שקל, בדומה לרווח בשנה הקודמת. 

הרווח הגולמי בשנת 2023 עלה לכ-464 מיליון שקל (כ-29.6% מההכנסות), לעומת כ-457.3 מיליון שקל בשנה הקודמת (כ-32.8% מההכנסות). 

הרווח התפעולי הסתכם לכ-278.9 מיליון שקל (כ-17.8% מההכנסות), לעומת כ-323 מיליון שקל (כ-23.1% מההכנסות) בשנת 2022. השינוי נובע בעיקר מהתאמת שווי נדלן להשקעה ,ב-2022 נרשם רווח של כ-25.8 מיליון שקל, בעוד שב-2023 נרשם הפסד של כ-1.9 מיליון שקל בסעיף זה, וכן מגידול בהוצאות התפעול. 

הוצאות המימון, נטו הסתכמו לכ-115.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-91.1 מיליון שקל בשנה הקודמת. הגידול נובע מעלייה בהיקף האשראי הממוצע, עלייה בריבית האשראי, ועלייה בהפרשי ההצמדה כתוצאה מהתחייבויות צמודות מדד. זאת, בקיזוז עם גידול בהכנסות מימון בשל עליית שיעור הריבית על הפיקדונות. 

החברה רשמה בשנת 2023 רווח כולל של כ-117.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-220.6 מיליון שקל בשנה הקודמת. הירידה נובעת מהאמור לעיל וכן מהערכה מחדש של רכוש קבוע. 

ניצולת צי הרכב (שיעור תפוסה ממוצע) הסתכם בשנת 2023 לכ-78.2%, לעומת כ-87.2% בשנה הקודמת.

עיקרי התוצאות לרבעון הרביעי לשנת 2023:

ההכנסות ברבעון הרביעי לשנת 2023 עלו בכ-10.4% לכ-372.6 מיליון שקל, לעומת כ-337.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-100.8 מיליון שקל (27.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-110.8 מיליון שקל (32.8% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2022. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-49.8 מיליון שקל, לעומת כ-92.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. השינוי נובע בעיקר מהירידה ברווח הגולמי וכן מהפסד בסך כ-2 מיליון שקל שנרשם בסעיף התאמת ערך נדל"ן להשקעה, בהשוואה לרווח בסך כ-27.4 מיליון שקל בסעיף זה בשנה הקודמת.

הרווח הכולל ברבעון הרביעי לשנת 2023 הסתכם לכ-11.2 מיליון שקל, לעומת כ-94.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. יצוין כי ברבעון המקביל בשנה הקודמת נרשם רווח  כולל אחר של כ-39.5 מיליון שקל בגין הערכה מחדש של רכוש קבוע, נטו ממס, ואילו ברבעון הרביעי ב-2023 נרשם הפסד של 9.5 מיליון שקל בסעיף זה.

דגשים נוספים:

ההון העצמי של החברה נכון ל-31.12.2023 הסתכם לכ-752 מיליון שקל ומהווה כ-22.9% ממאזן החברה. נכון ל-31.12.2023 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-175.1 מיליון שקל.

מלחמת "חרבות ברזל" – למועד הדוח החברה ממשיכה בפעילות סדירה בכל תחומי הפעילות. בתחילת המלחמה חל קיטון בהיקף הפעילות במגזר ההשכרה ובתחום הסחר בכלי רכב ובפעילויות מכירות כלי רכב ששימשו לפעילות החברה בתחומי הליסינג התפעולי והשכרת כלי רכב. מגמת ההתאוששות בהיקפי הפעילות במגזר  השכרת כלי רכב החלה כבר בחודש דצמבר 2023 והיא נמשכת למועד הדוח , ומגמת ההתאוששות בהיקפי מכירות  כלי הרכב החלה כבר בחודש נובמבר 2023 והיא נמשכת למועד הדוח. השלכות המלחמה על מגזר הליסינג התפעולי נכון למועד זה, הן זניחות. 

הנהלת החברה סבורה שההשפעה של מצב המלחמה על עסקיה עד כה אינו מהותי ולא צפויה להערכת החברה השפעה מהותית על פעילות החברה בהתחשב בחוסנה הפיננסי, ובהיערכותה של החברה להתמודדות עם השלכות המלחמה. בין היתר ביכולתה להתאים את צי כלי הרכב לביקושים במגזרים השונים, צמצום הוצאות החברה ושמירה על היקפי מסגרות מאושרות חתומות מהמערכת הבנקאית ומזומנים בקופת החברה. 

בינואר 2024 גייסה אלדן כ-259 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרות ח' ו-ט'.

ביוני 2023 גייסה אלדן כ-345 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרות ח' ו-ט'. 

בינואר 2023  גייסה אלדן כ-560 מיליון שקל באמצעות הנפקת 2 סדרות אג"ח חדשות, סדרה ח' וסדרה ט' אשר קיבלו דירוג ilA+ על ידי מעלות S&P. בסדרה ח' גייסה החברה כ-255 מיליון שקל ע.נ. בסדרה ט' גייסה החברה כ-305 מיליון שקל ע.נ. 

x