תורפז רוכשת את קבוצת Clarys & Willich הבלגית והגרמנית

זוהי רכישה אסטרטגית שנייה לתורפז תעשיות מתחילת שנת 2024; לאחר שתי הרכישות, על בסיס פרופורמה לשנת 2023, מכירות תורפז עומדות על סך של 194.3 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם לשנת 2023 על 40.1 מיליון דולר

 

 

 
קרן כהן חזון, יור דירקטוריון ומנכל תורפז, צילום: ששון משהקרן כהן חזון, יור דירקטוריון ומנכל תורפז, צילום: ששון משה
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/03/2024

בהסכם הרכישה שדווחה היום, נמסר שקבוצת תורפז תעשיות, תרכוש 100% מקבוצת Clarys & Willich, באמצעות חברת הבת, ("FIT") Food Ingredients Technologies SA, תמורת סך של כ-47.7 מיליון דולר, מתוכו ישקיעו המוכרים חזרה ב-FIT סך של כ-20.6 מיליון דולר כנגד הקצאה למוכרים של 24.5% מהון המניות ומזכויות ההצבעה ב-FIT.  


קבוצת Clarys & Willich, נוסדה בשנת 1970, והינה חברה מובילה בתחום טעמי ה-Savory, הפתרונות הפונקציוניאליים וחומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה. לקבוצת Clarys & Willich שני מפעלים ומעבדות פיתוח חדישים בבלגיה ובגרמניה, והינה בעלת בסיס לקוחות מובילים רחב באירופה, ומגוון רחב מאוד של פתרונות ומוצרים. בשנת 2023, מחזור המכירות של קבוצת קלריס וויליך הסתכם ב-35.1 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-6.4 מיליון דולר. הקבוצה מעסיקה כ- 70 עובדים.
 
לדברי קרן כהן חזון, יו"ר ומנכל תורפז "מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של תורפז תעשיות כאחת מהחברות הגדולות והמובילות באירופה בתחום הטעם, ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעמי Savory ופתרונות אפייה מתקדמים. פעילותה של קלריס וויליך סינרגטית במיוחד לזו של תורפז ותשולב עם פעילותה המצליחה של חברת FIT הבלגית, שנרכשה על ידי תורפז באוקטובר שנת 2021 וכן עם פעילות תורפז ישראל".

הסכם הרכישה כולל אופציה (put/call) לרכישת יתרת מניות המוכרים ב-FIT על ידי תורפז, הניתנת למימוש בחלוף 3 שנים ממועד השלמת העסקה ועד לחלוף 5 שנים ממועד השלמתה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של FIT החל מיום 1 בינואר, 2024 ועד למועד מימוש האופציה, בניכוי חוב נטו של FIT במועד המימוש. במקביל, ניתנה אופציה (put/call) למנכ"ל FIT, המחזיק לאחר הרכישה 30.2% ממניות FIT, הניתנת למימוש בחלוף 5 שנים ממועד השלמת העסקה במחיר המימוש.

רכישת קבוצת Clarys & Willich מהווה רכישה אסטרטגית עבור תורפז, המשתלבת באסטרטגיית הקבוצה להגדיל את היקף פעילותה בתחום הטעמים והפתרונות למזון, תוך התמקדות בפיתוח מוצרים טבעיים, בריאים, חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה. פעילותה של קבוצת Clarys & Willich סינרגטית במידה רבה לפעילותה של תורפז והיא צפויה לאפשר לתורפז לחזק את היצע מוצריה ולמנף ולממש את אפשרויות ה-Cross-Selling  שרכישה זו מייצרת, הן על ידי הרחבת בסיס הלקוחות והן על ידי הרחבת סל המוצרים. 

המוכרים, קורט קלריס, וולקר ווילך שהינם בעלי ניסיון ניהול עתיר שנים בתעשיית הפתרונות היחודיים למזון המוכרים ימשיכו את תפקידם הניהולי בשנים הקרובות בקבוצת Clarys & Willich, יחד עם הצוות הניהולי של FIT, ויצטרפו לצוות הניהולי של קבוצת תורפז.  

לדברי מר קורט קלריס "ההצטרפות לקבוצת תורפז מהווה צעד משמעותי עבור Clarys & Willich. מתוך היכרות עם יכולותיה, הטכונולגיה ופורטפוליו המוצרים המרשימים והייחודיים של קבוצת תורפז בתחום המזון והמשקאות, אנו מצפים מאוד לשלב הבא בהתפתחות של Clarys & Willich, ולהרחיב את פעילותה תוך מינוף פריסתה הגלובלית". מר וולקר וויליך הוסיף ואמר כי "בשיתוף עם תורפז, אנו צופים למנף את הידע המשותף, והנוכחות הגלובלית שלנו כדי לקדם הזדמנויות צמיחה הדדיות. שיתוף הפעולה מבטא את המחויבות שלנו להמשיך לספק ערך חסר תקדים ופתרונות חדשניים ללקוחותינו ברחבי העולם", הדגיש מר וולקר וויליך. 

דיוויד לנדאו, מנכ"ל FIT ציין: "הצטרפותה של Clarys & Willich לקבוצת תורפז מסמנת צעד אסטרטגי ומרגש עבור קבוצת תורפז לקראת צמיחה ופיתוח גלובלי. אני מצפה לעבוד יחד עם קורט ווולקר כדי להוביל את עסקי ה- Savory והפתרונות הייחודיים לאפייה לגבהים חדשים על מנת להעשיר את סל המוצרים שלנו ולהגדיל את הפתרונות שאנו מספקים ללקוחותינו". 

זוהי רכישה אסטרטגית שנייה לתורפז בשנת 2024, לאחר רכישת חברת חומרי המזון הדרום אפריקאית Sunspray, שנרכשה בתמורה ל-14.1 מיליון דולר .תורפז היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות טעם וריח וחומרי הגלם העולמיים. לתורפז יותר מ-2,650 לקוחות ביותר מ-60 מדינות. מוצרי תורפז מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), חומרי הגלם המיוחדים .

x