חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו ברבעון הראשון 1.6 מיליארד דולר - עלייה של 10% לעומת הרבעון הקודם

כך על פי דוח לאומיטק ו-IVC

 

 

 
מיה אייזן צפריר, מנכ״לית לאומטק, צילום: אורן דאימיה אייזן צפריר, מנכ״לית לאומטק, צילום: אורן דאי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/03/2024

מגמת הירידה במספר העסקאות הרבעוניות נשברה לראשונה מתחילת 2022, וכמות העסקאות קפצה למעל 100 עסקאות - כ-34% יותר לעומת רבעון הרביעי 2023.

מספר הגיוסים בסבבים מוקדמים (Seed Rounds+A) זינקו ברבעון הראשון ל-80, כ-48% יותר ביחס לרבעון הקודם.

6 עסקאות ענק (מעל ל-100 מיליון דולר כל אחת) תרמו 47% מסך הסכום שגויס ברבעון, רובן מתחום הסייבר.

לאומיטק, זרוע בנקאות ההיי-טק של בנק לאומי, ו-IVC, ספקית דטה, מחקר כמותי, ומידע עסקי  מפרסמים היום (חמישי) נתונים ראשונים מתוך דו"ח ההיי-טק Tech Review לרבעון הראשון של 2024. על פי הנתונים הראשוניים שמשתקפים בדו”ח, נראה כי ההיי-טק הישראלי התחיל את השנה באופן חיובי, עם היקף גיוסים וכמות סבבים גבוהה יחסית לרבעונים הקודמים. 

על-פי המצאים הראשוניים, נכון ל-27 במרץ 2024, גיוסי ההון ברבעון הראשון הסתכמו ב- 1.6 מיליארד דולר, ב- 105 סבבי גיוס. היקף הגיוסים גבוה ב- 10% לעומת הרבעון הקודם (Q4/2023) ונמוך ב- 10% לעומת היקפי ההון שגויסו ברבעון המקביל אשתקד. מספר סבבי הגיוס עלה ל-105, ולראשונה שבר ירידה רציפה מאז תחילת 2022.

המספרים בגרפים (נכון למועד הפצת הודעה זו) מספקים הצצה ראשונית לפעילות ההשקעה בהיי-טק הישראלי ברבעון הנוכחי. התוצאות המלאות יתפרסמו בדוח המלא - Israeli Tech Review for Q1/2024 – שצפוי לצאת במהלך חודש אפריל.

מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר: "אל מול אי-היציבות המקומית שמביאה איתה הלחימה המתמשכת והתנאים המאקרו-כלכליים המורכבים, אנחנו רואים כי מגמת ההתייצבות בענף נמשכת אל תוך 2024. ההיי-טק הישראלי עומד איתן ומציג סימני התאוששות מעודדים. אנחנו שמחים לראות את הצמיחה בכמות העסקאות בקרב החברות הצעירות, שמייצגת הבעת אמון משמעותית של המשקיעים ביזמים הישראלים. תחום הסייבר ממשיך להיות דומיננטי, עם עסקאות משמעותיות  שבוצעו ברבעון". עוד הוסיפה אייזן-צפריר, כי "במבט קדימה, בהנחה שלא יתממשו תרחישי קיצון גיאו-פוליטיים או מאקרו-כלכליים, אנחנו מקווים שנראה המשך התאוששות גם ברבעון הבא".


העלייה בהיקף הגיוסים ברבעון נתמכה בשש השקעות בהיקף שגדול מ-100 מיליון דולר כל אחת, אלו משכו 752 מיליון דולר ברבעון (כ- 47%). תחום הסייבר בלט במיוחד עם סך גיוסים בהיקף של כ- 620 מיליון דולר, 38% מסך ההון שגויס.


מספר סבבי הגיוס המוקדמים (Seed Rounds+A) טיפסו לראשונה באופן משמעותי ברבעון הראשון של השנה, לעומת מגמת הירידה הנמשכת מאז תחילת 2022. היקף וכמות ההשקעה בסבבים המוקדמים מהווים אינדיקציה לאמון המשקיעים בחברות חדשות וביכולת שלהן להתפתח. סך הסבבים המוקדמים ברבעון הראשון עמד על 77%, גבוה משמעותית לעומת ממוצע הסבבים אלו מסך הגיוסים.


בהמשך למגמה ברבעון הקודם, הלחימה המתמשכת לא הרחיקה את המשקיעים הזרים  והמעורבות שלהם בעסקאות עלתה לעומת הרבעון הקודם. גם מגמת הירידה בהיקף ההשתתפות של המשקיעים המקומיים נשברה הרבעון – לראשונה מאז תחילת 2022 – ומספר ההשקעות שביצעו חזר לעלות.

"אחרי שלושה רבעונים רצופים בהם נרשמו ירידות בהיקף וכמות גיוסי ההון של חברות הטכנולוגיה הישראליות, הנתונים של הרבעון הראשון ב-2024 מפתיעים לטובה", כך אמר בן קליין, מנכ"ל IVC: "למרות הפגיעות הכלכלית והמדינית, ניתוח הנתונים מצביע על התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההיי-טק הישראלי. בנוסף, העלייה הניכרת במספר העסקאות בסבבי גיוס הון מוקדמים (Seed, A Rounds), מעידה על סנטימנט חיובי בקרב המשקיעים, ואפשר לקוות שהם מצביעים על שינוי מגמה". 

x