אייקון גרופ: ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.44 מיליארד ש"ח, והרווח הנקי בכ-32.7 מיליון ש״ח

ההכנסות ברבעון הרביעי של 2023 צמחו בכ-8.8% והסתכמו לכ-418.8 מיליון ש״ח ביחס לרבעון המקביל ב-2022; הגידול האמור בהכנסות החברה נבע משני מגזרי הפעילות של הקבוצה: מגזר ההפצה - לצד הפצת מוצרי החברה החלה החברה בהפצת מוצרי Check Point שסייעו בין היתר בגידול האמור; מגזר הקמעונאות - מכירות החברה בחנויות זהות עלו בכ-13% ברבעון הרביעי

 

 

 
דורון סלע, מנכ״ל אייקון גרופ, צילום: יח״צדורון סלע, מנכ״ל אייקון גרופ, צילום: יח״צ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/03/2024

בשנה הקרובה תפתח הקבוצה שלוש חנויות ראשונות בישראל במודל של Apple Premium Partner)) APP.  בתחילת חודש אפריל יפתח הסניף הראשון בקניון רמת אביב.  בנוסף תפעל להקמת אתר תוכן וסחר אלקטרוני חדש.

הקבוצה מציגה גידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, כ-96.1 מיליון ש״ח ששימש להקטנת החוב הפיננסי נטו, שעמד בסוף שנת 2023 על כ-38 מיליון ש״ח.

דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך כ-17 מיליון ש״ח.

דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "על אף השפעות מלחמת חרבות ברזל, הצלחנו להציג ברבעון הרביעי צמיחה בהכנסות בשני מגזרי הפעילות. שיפרנו באופן מהותי את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, תוך  הקטנת החוב הפיננסי נטו של הקבוצה, שצומצם במעל לכ-70 מיליון ש"ח והסתכם בכ-38 ליום 31 בדצמבר 2023. בראייה קדימה, אנו ממשיכים בפיתוח פעילויות הקבוצה, בהטמעת מהלכים של טרנספורמציה דיגיטלית ואוטומציה של תהליכים. במגזר הקמעונאות השקנו בסוף 2023 חנות בחדרה ואנו צפויים לפתוח בשנה הקרובה 2 סניפים חדשים בקניון עיר ימים בנתניה וחנות APP במתחם ביג בגלילות. חנות APP הינו פורמט חדש ובלעדי בישראל לרשת iDigital. חנויות APP יאפשרו ללקוחותינו להנות מחוויה הכי קרובה לחנויותApple Store בעולם מבחינת שירות, מומחיות ומגוון ערכים מוספים. בתחילת אפריל 2024 נשיק את החנות ברמת אביב בפורמט APP ונתחיל את ההסבה של החנות בדיזינגוף סנטר לפורמט זה. בנוסף, אנו פועלים להקמת אתר תוכן וסחר אלקטרוני חדש על בסיס פלטפורמה שפיתחה Apple יחד עם Shopify. בתחום ההפצה הצגנו גידול בהכנסות ברבעון הרביעי, שנתמך בין היתר בגידול בהפצת מוצרי אבטחת מידע ופתרונות Check Point, ואנו פועלים לפיתוח מנועי צמיחה נוספים, לרבות הרחבת פורטפוליו המותגים שאנו מציעים ללקוחותינו, וזאת כדי להבטיח את המשך צמיחת המגזר וכלל הפעילות".

חברת אייקון גרופ פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023. החברה הינה, בין היתר, המפיצה של מוצריApple , ומפיצת מוצרי Lenovo, Check Point, HPE וAsus- בישראל באמצעות חברת ויז'ואל, וכן הבעלים של רשת החנויות iDigital (איידיגיטל). 

הקבוצה מציגה ב-2023 גידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם לכ-96.1 מיליון ש״ח, לעומת כ-13.2 מיליון ש״ח ב-2022, זאת בעיקר כתוצאה מהקיטון במלאי. החוב נטו של הקבוצה הצטמצם משמעותית בסך של כ-71 מיליון ש״ח, והוא ירד בסוף שנת 2023 לסך של כ-38 מיליון ש"ח, לעומת כ-109.2 מיליון ש״ח בסוף 2022. 

ההון העצמי של החברה, נכון ל-31 בדצמבר 2023, מסתכם בכ-241.9 מיליון ש״ח ומהווה כ-42.9% מהיקף המאזן.

במקביל לפרסום הדו"חות, עדכנה החברה כי דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך 17 מיליון ש״ח. זאת, בהמשך לחלוקה בהיקף של 10 מיליון ש״ח שבוצעה ב-2023.

עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי לשנת 2023:

הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2023 עלו בכ-8.8% לכ-418.8 מיליון ש״ח, לעומת כ-385 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2022. העלייה נובעת מגידול במכירות בשני מגזרי הפעילות של הקבוצה. 

בתחום הקמעונאות צמחו ההכנסות בכ-9.1% לכ-126.7 מיליון ש״ח, לעומת כ-116.2 מיליון ש״ח ברבעון המקביל ב-2022. הגידול, על אף מלחמת חרבות ברזל, נובע בעיקר מהשקה מוצלחת של אייפון 15. המכירות בחנויות זהות ברבעון צמחו בכ-12.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם לסך של כ-5.1 מיליון ש״ח, לעומת כ-8.1 מיליון ש״ח ברבעון המקביל ב-2022. הקיטון ברווח התפעולי נבע מעיקר מירידה ברווח הגולמי עקב תנודתיות בשער הדולר של ארה״ב ומעלייה בהוצאות התפעול בעיקר כתוצאה מפתיחת סניפים (שכר ותפעול חנויות).

בתחום ההפצה צמחו ההכנסות ברבעון הרביעי בכ-7.9% לכ-394 מיליון ש"ח, לעומת כ-365 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2022. עיקר הגידול נובע מעלייה בהכנסות של הפצת מוצרי אבטחת מידע והשקת אייפון 15. הרווח התפעולי של המגזר עלה לכ-12.4 מיליון ש"ח (3.2% מההכנסות), לעומת כ-11.9 מיליון ש"ח (3.3% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2022.  

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2023 הסתכם לכ-44.1 מיליון ש״ח (כ-10.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-46.3 מיליון ש״ח (כ-12% מסך ההכנסות) ברבעון הרביעי של 2022. הירידה ברווח הגולמי ובשיעורו נובעת בעיקר מתנודתיות בשער הדולר לעומת השקל וכן משינוי בתמהיל המכירות ביחס לתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2023 הסתכם בכ-16.4 מיליון ש״ח, לעומת כ-19.7 מיליון ש״ח ברבעון הרביעי של 2022. עיקר הקיטון נובע מירידה ברווח הגולמי ועלייה בהוצאות תפעוליות, בין היתר כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות ועלייה בדמי השכירות, לצד גידול בשכר עבודה.

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-8.8 מיליון ש״ח, לעומת כ-10.3 מיליון ש״ח ברבעון הרביעי המקביל. 

עיקרי התוצאות הכספיות לשנת 2023:

הכנסות הקבוצה בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.44 מיליארד ש״ח, לעומת כ-1.52 מיליארד ש״ח בשנת 2022. 

מגזר הקמעונאות: הכנסות המגזר הסתכמו ב-2023 בכ-438.5 מיליון ש״ח בדומה ל-2022. המכירות בחנויות זהות של הקבוצה בשנת 2023 צמחו בכ-4.2%. מנגד, חלה ירידה במכירות למגזר העסקי כתוצאה מהיחלשות שוק ההייטק. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם לכ-19.5 מיליון ש״ח, לעומת כ-29.5 מיליון ש״ח ב-2022. הירידה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מתנודתיות בשער החליפין של הדולר ומעלייה בהוצאות התפעול, בעיקר עלייה כתוצאה מפתיחת חנויות. 

בתחום ההפצה: הכנסות המגזר הסתכמו בכ-1.35 מיליארד ש״ח, לעומת כ-1.42 מיליארד ש״ח ב-2022. השינוי נבע בעיקר מירידה במכירות ללקוח מהותי לשעבר של החברה בקיזוז עלייה בהכנסות הנובעות מהמותגים המופצים על ידי Visual (חברה בת). הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-44.3 מיליון ש״ח, לעומת כ-55 מיליון ש״ח ב-2022. עיקר הירידה נבעה מהירידה בהכנסות ומתנודתיות בשער הדולר ביחס לשקל שהשפיעה על הירידה בשיעור הרווח הגולמי.

הרווח הגולמי בשנת 2023 הסתכם בכ-163.2 מיליון ש״ח (כ-11.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-175.2 מיליון ש״ח ב-2022 (כ-11.5% מסך ההכנסות). השינוי ברווח הגולמי נובע בעיקר מהירידה בהכנסות, כאמור, ומשינוי בתמהיל המכירות.

הרווח התפעולי ב-2023 הסתכם בכ-62.2 מיליון ש״ח, לעומת כ-82.3 מיליון ש״ח בשנת 2022. הקיטון נובע בעיקר מירידה במכירות וברווח הגולמי, וכן עלייה בהוצאות התפעול, בין היתר כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות ועלייה בדמי השכירות, לצד גידול בשכר עבודה ואיחוד Visual החל מיום 1 במרס 2022.

הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2023 הסתכם בכ-32.7 מיליון ש״ח, לעומת כ-46.8 מיליון ש״ח ב-2022. 

התרחבות רשת iDigital: למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות iDigital 20 חנויות במרכזים מסחריים וקניונים ברחבי הארץ, יצוין, כי במהלך שנת 2024 מתכוונת הקבוצה להפוך שתיים מחנויות iDigital הפועלות בפורמט APR (בקניונים רמת אביב ובדיזנגוף סנטר), לחנויות בפורמט APP. בחודש ינואר 2024 חתמה הרשת על הסכם שכירות לצורך פתיחת חנות iDigital במתחם ביג פאשן גלילות, שמועד סיום בנייתו צפוי לסוף שנת 2024. בנוסף בינואר התקשרה הרשת בהסכם לשכירת חנות בקניון עיר ימים שבנתניה, שצפויה להיפתח בחודש אפריל 2024. עם פתיחת החנויות בעיר ימים נתניה ובמתחם ביג פאשן גלילות, ככל שתיפתחנה, יסתכם מספר חנויות הרשת על 22. בנוסף, כולל תחום הקמעונאות של הקבוצה גם את הרשת המונה 6 חנויות קונספט לאביזרים ולמכשירים סלולריים תחת המותג iDigital goodiz. למועד פרסום הדוח מוערך מספר המבקרים בחנויות הקבוצה על כ-3 מיליון מבקרים בשנה. 

השפעת חרבות ברזל: עיקר השפעת המלחמה עד למועד פרסום דוח זה הייתה על מכירות הקבוצה ללקוחות הממוקמים באזורים המושפעים באופן מהותי מתנועת התיירים, אילת ושדה התעופה בן גוריון (דיוטי פרי). ברבעון הרביעי של שנת 2023, הסתכמה הירידה במכירות באזורים האמורים לעיל, בכ-14.5 מיליון ש"ח, ביחס לתקופה המקבילה ב-2022. עד למועד פרסום דוח זה, המכירות באזורים כאמור, עדיין לא חזרו לרמתם בתקופה המקבילה ב-2022. בנוסף, השפיעה המלחמה על שרשרת האספקה, שכן רוב מוצרי הקבוצה מיובאים  ובשל הירידה בתדירות הטיסות היו עיכובים בקבלת חלק מהמוצרים והדבר מתבטא גם במוצרים המיובאים בהובלה ימית. האמור השפיע ועשוי להשפיע בעתיד על קצב המכירות, אך לאור העובדה שחרף העיכובים, נכון למועד פרסום הדוח, מרבית הסחורה הגיעה ומגיעה לקבוצה בצורה יחסית סדירה, בשלב זה לא ניכרת השפעה מהותית של האמור על פעילות הקבוצה. 

מנכ"ל החברה, דורון סלע, נכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2024. קודם לכן כיהן דורון סלע במשך כ-שלוש וחצי שנים כמנכ"ל קבוצת  אקרשטיין ולפני כן כמשנה למנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה במשך כחמש שנים. 

לגרף אייקון גרופ לחצו כאן

30 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 10.56 מיליון באייקון גרופ
קרנות נאמנות שמחזיקות את אייקון גרופ. לרשימה המלאה
x