נקסטפרם טכנולוגיות: תוצאות שנת 2023 ועדכון עסקי

 

 

בועז נוי, באדיבות NextFermבועז נוי, באדיבות NextFerm

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/03/2024

בועז נוי, מנכ"ל נקסטפרם: "האירועים הקשים שחתמו את שנת 2023 הותירו חותם משמעותי בכל המשק הישראלי – ולמרות זאת, עד למועד הדיווח, נקסטפרם הצליחה לעמוד בכל היעדים שהציבה לעצמה לשנת 2023.

במהלך שנת 2024 אנו צפויים להתחיל לייצר בקצב הולך וגדל את המוצר המוביל של החברה,  ProteVin™, ובנוסף בכוונתנו להיכנס לתחום אסטרטגי נוסף של Yeast Extract, רכיב מזון טבעוני המגביר טעם וריח ומיועד לתעשיית המזון, שצפוי להגדיל את המכירות והרווחיות הגולמית של החברה. 

בצד הייצור, השלמנו בהצלחה את השלב הראשון בהתקנת מערך הייצור המסחרי בהודו של המוצר ProteVin™, לרבות הרצה מוצלחת וייצור מנות תקינות. סיום ההרצה יאפשר את חידוש האספקות של ה- ProteVin™  ללקוחות קיימים וחדשים.

בצד השיווק, מתחילת שנת 2023 ועד היום השיקו חמש חברות מזון ותוספי תזונה בארה"ב בקולומביה ובאירופה מוצרים טבעוניים מבוססי ProteVin™, ואנו צופים כי כבר בשנת 2024 ישולב החלבון במותגים במוצרים ובטריטוריות נוספות. במהלך מרץ האחרון בישרנו על השקה צפויה של ProteVin™ בשוק הספרדי, ואנו פועלים להפיץ את בשורת תחליף החלבון הטבעוני שפיתחנו במדינות נוספות בעולם עוד בשנת 2024. ProteVin™  הינו החלבון האלטרנטיבי היחיד בעל טעם ניטרלי והדומה בערכו התזונתי לחלבון מן החי, ומשכך מעורר הרבה מאוד עניין מצד חברות מזון ותוספי תזונה.

בהזדמנות זו, אנו מודים למשקיעים על האמון בחברה על רקע תנאי השוק המאתגרים, נמשיך לפעול ביתר שאת להשבחתה ולהשאת ערך עבורם."

חברת הפוד-טק נקסטפרם טכנולוגיות בע"מ (נקפר(TASE:NXFR/, המפתחת את ProteVin™, תחליף חלבון טבעוני, מבוסס שמרים, ללא הנדסה גנטית (Non-GMO), ורכיבי תזונה חדשניים נוספים מבוססי שמרים, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. 

יעדים מרכזיים לשנת 2024

1. הרחבת מערך הייצור ל- ProteVin™בהודו, שיאפשר מכירות בהיקף שנתי של כ-4 מיליון דולר; צפוי להסתיים במהלך הרבעון השני של שנת 2024.

2. המשך יצירת ביקושים וקבלת הזמנות נוספות למוצר ProteVin™ מארה"ב, מאירופה ומטריטוריות נוספות, לרבות השקה בתחום המזון עם יצרן מזון גדול.

3. התקשרות בהסכם שיתוף פעולה עם יצרן בתחום ה-Yeast Extract, שיאפשר להרחיב את סל מוצריה של החברה, להגדיל את הרווחיות והמכירות ולהיכנס אסטרטגית לשוק זה

4. התחלת מכירה של מוצרי המשנה המתקבלים בתהליך ייצור החלבון  (Yeast Extract & Cell-walls).

תוצאות שנת 2023: 

הכנסות החברה בשנת 2023 הסתכמו בכ-283 אלף דולר, בהשוואה להכנסות בסך כ-262 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%. ההכנסות בשנת 2023 נובעות ממכירות של Astaferm®, נוגד החמצון של החברה ו-ProteVin™ החלבון הטבעוני. 

צבר ההזמנות של החברה, נכון ל-31 בדצמבר 2023 עמד על סך של כ-12 אלף דולר. סמוך למועד פרסום הדוח, עמד על סך של כ-238 אלף דולר, מתוכו כ-191 אלף דולר בגין הזמנות ProteVin™. יצוין כי בתקופת הדוח ועד להקמת קו הייצור בהודו, לא היה לחברה מערך ייצור פעיל, ומשכך נמנעה מלקבל הזמנות. וכעת, סיום ההרצה של מערך הייצור מאפשר לחברה לחדש את התקשורת עם השוק ולשקוד לקבלת הזמנות של המוצר ללקוחות שכבר השיקו וללקוחות חדשים. נכון למועד הדוח, אין לחברה חוזים ארוכי טווח עם לקוחות, למעט החוזה עם חברת SpaceMilk. מרבית ההתקשרויות עם לקוחות החברה, מתבצעת באמצעות הזמנות רכש.

ההפסד הגולמי בשנת 2023 הסתכם בסך של כ-696 אלף דולר, בהשוואה להפסד גולמי של כ-1.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הגולמי נובע בעיקרו ממכירות של ProteVin™ אשר יוצר במתקן ייצור ראשוני ב GFR-קנדה בהיקף של עשרות טונות לשנה, כאשר ההוצאות הקבועות הכרוכות בהפעלתו מתחלקות על היקף ייצור מצומצם. הייצור בהפסד נועד עבור גמלון (scale-up) המוצר, הגעה לתהליך ייצור תקין בהיקף תעשייתי ולבנייה והוכחת הביקושים מהשוק. כפועל יוצא, עלות המלאי גבוהה מערך המימוש שלו ולפיכך הופחת מלאי ProteVin™ לסכום שווי המימוש שלו. הייצור במתקן זה הסתיים במהלך פברואר 2023. בנוסף לכך, לפי נוהל המלאי של החברה, הפחיתה החברה את ערך המלאי  בסך של כ-116 אלף דולר בקשר עם אורך חיי המדף וצפי המכירות של המלאי. בחודש יולי 2023 הודיעה החברה על התקשרות בהסכם אסטרטגי להרמת מערך לייצור ProteVin™ עם יצרן משנה בהודו אשר מחליף, בשלב זה, את הקמת מערך הייצור עם יצרן המשנה בצפון מקדוניה. נכון למועד פרסום הדוח, הושלמה בהצלחה הרצת מערך הייצור המסחרי בהודו המאפשר חידוש אספקות של המוצר ללקוחות. מערך זה צפויי להשיא לחברה רווח גולמי.

הוצאות מחקר ופיתוח בשנת 2023 הסתכמו לסך של כ-1.9 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-4.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהפסקת תהליך ה- Scale-Up (גימלון) של ProteVin™ ב-GFR בקנדה לקראת כניסה של השלב הראשון של הייצור המסחרי במתקן הייצור החדש של החברה בהודו. 

הוצאות מכירה ושיווק בשנת 2023 הסתכמו בסך של כ-514 אלף דולר, בהשוואה לסך של כ-700 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מצמצום פעילויות השיווק.

הוצאות הנהלה וכלליות בשנת 2023 הסתכמו בסך של כ-1.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-1.4 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההפסד התפעולי בשנת 2023 הסתכם בסך של כ-4.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-8.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 
 
ההפסד בשנת 2023 הסתכם בסך של כ-4.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד בסך של כ-8.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ההוצאות התפעוליות של החברה במחצית השנייה של שנת 2023 היו כ 1.8 מיליון דולר ומשקפות קצב הוצאות חודשי של כ 300 אלף דולר.

תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בשנת 2023 הסתכם בסך של כ-3.8 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך של כ-7.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בתזרים המזומנים לפעילות שוטפת נבע בעיקר מהפסקת פעילות ה-Scale-Up והייצור במתקן בקנדה.

סך המזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות נכון ל-31 בדצמבר 2023 הסתכם בכ-3.3 מיליון דולר, בהשוואה למזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בסך של כ-3.0 מיליון דולר נכון ל-31 בדצמבר 2022. 

החברה התאימה את הוצאותיה השוטפות ואת ההשקעות הצפויות במערכי הייצור באופן שאיפשר לחברה להגיע לכלל היעדים שהציבה לעצמה בשנת 2023, לרבות הקמת השלב הראשון של המערך לייצור התעשייתי למוצר ה- ProteVin™. החברה מעריכה כי בשנה הקרובה היא תידרש לגייס הון נוסף לצורך המשך פעילותה, הרחבת מערך הייצור, הגשמת יעדיה וכיסוי תפעול עסקיה השוטפים. 

יודגש כי החברה עוקבות אחר השפעות מלחמת "חרבות ברזל", ולהערכתה, נכון למועד דוח זה, לא ניכרת השפעה מהותית של המלחמה על פעילות החברה.

לגרף נקסטפרם לחצו כאן

4 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 76.26 אלפי בנקסטפרם
קרנות נאמנות שמחזיקות את נקסטפרם.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

פינסה גמישה

0.33%

69138.51

דולפין מניות 

0.01%

1838.72

דולפין 25/75

0%

325.73

דולפין 10/90

0%

4960.03


x