שיא בהתחלות בנייה לתעשייה ואחסנה

התחלות הבנייה בתחום עברו את התחלות הבנייה למשרדים בשל העלייה המשמעותית בהיקף הקניות המקוונות וופתיחת השוק הישראלי ליבוא מקביל

 

 

 
ד״ר חיים גולונבנציץ, צילום: איתמר סיידאד״ר חיים גולונבנציץ, צילום: איתמר סיידא
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/04/2024

בשנת 2023 נרשם שיא חדש בהתחלות בנייה של שטחי תעשייה ואחסנה בישראל וסה"כ החלו להבנות למעלה מ 1.3 מיליון מ"ר של מבנים המיועדים לתעשייה ואחסנה. כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שביצעו בחברת אתגר נדל"ן. למרות המלחמה, המשבר בענף הבנייה והמחסור בפועלים, נרשם גידול של כ- 3% בהתחלות הבנייה ביחס לשנת 2022.

עוד עולה מהנתונים כי בשנתיים האחרונות, נרשמה מגמה חדשה והתחלות הבנייה של שטחי תעשייה ואחסנה עולים על התחלות הבנייה של מבני משרדים.

כאשר בוחנים את התחלות הבנייה של שטחי תעשייה ומרלו"גים לפי ערים, קריית גת ממוקמת במקום הראשונה (ככל הנראה מהרחבת מפעל אינטל בעיר) ואחריה מדורגות בהתאמה, פתח תקוה, ואשדוד.

במקום הרביעי מדורגת אור יהודה, ואחריה פארק תעשיות עמק חפר, מפעלי העמק יזרעאל, בית שמש, נתניה, גלאון וקריית התעופה.

ד"ר חיים גולובנציץ מנכ"ל חברת אתגר נדל"ן מציין כי העלייה בהתחלות הבנייה בייעוד של תעשייה ואחסנה נובעת ברובה מהעלייה בבניית מרלוג"ים זאת לאור הביקושים שהולכים ועולים למבנים אלו כפועל יוצא מהעלייה המשמעותית בהיקף הקניות המקוונות והפתיחה של השוק הישראלי ליבוא מקביל. 

לצד החברות הגדולות שבונות וצורכות שטחי אחסון ענקיים, בשנים האחרונות נבנים מרלו"גים המציעים שטחי אחסון קטנים יותר של 300 – 500 מ"ר המוצעים למכירה ליבואנים קטנים ובינוניים וסוחרים הזקוקים לשטחי אחסון שמותאמים להיקף הפעילות שלהם.

אשדוד, כעיר נמל, מהווה מיקום מועדף לבניית מרלו"גים לצד ערים ואיזורי תעשייה הקרובים לשערי הכניסה והיציאה מישראל.

חברת אתגר נדל"ן (באמצעות חברת בריזה ובשת"פ עם קרן האקוויטי ספיר של חברת רובי קפיטל) בונה כיום את "האומן 18" מרלו"ג חדש בעורף נמל אשדוד ונהנית מביקושים גבוהים בעיקר לנוכח העובדה שמדובר בפרויקט המשווק במתכונת יזמית עם מועד מסירה ומחיר ידוע מראש ולא במסגרת קבוצות רכישה כמו מרבית הפרויקטים בענף.

הפרויקט יכלול מבנה בן שלוש קומות מעל קומת קרקע ויציע שטחי אחסון בגדלים שונים החל מ – 300 מ"ר כאשר המטרה היא לתת פתרונות אחסנה לוגיסטיים בשטחים קטנים המותאמים לעסקים קטנים ובינוניים, יבואנים, סוחרים, ועוד...

הפרויקט יאפשר גישה נוחה וישירה למשאיות לטובת פריקת וטעינת מכולות של עד 40 רגל, הגובה המינימלי של תקרות המחסנים יהיה למעלה משישה מטרים והמתחם יספק לבעלי המחסנים שירותי ניהול 24/7. היחידות במתחם מוצעות למכירה במתכונת יזמית עם ערבויות חוק מכר לרוכשים. הפרויקט מלווה על ידי בנק הפועלים ומסירתו צפויה תוך כשנתיים וחצי.



האומן 18, קרדיט הדמיה: סטודיו Y

x