הכשרת הישוב צופה רווח גולמי חזוי של כ-2.2 מיליארד שקל

מפרויקטי התחדשות עירונית שביצועם יחל מהשנה ועד לשנת 2027. לחברה יש כיום פרויקטים בשלבי תכנון שונים בהיקף של למעלה מ-30,000 יח"ד, בהם פרויקטים בשלבים המתקרבים לביצוע בהיקף מצרפי של כ-8,700 יח"ד; כך עלה בכנס משקיעים בו סיכמה החברה את שנת 2023 והציגה את חזונה לשנים הקרובות

 

 

 
מימין: עופר נמרודי, צילום: רמי זרנגר; אלכס מריאש, מנכ״ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית, צילום: ראובן קסטרומימין: עופר נמרודי, צילום: רמי זרנגר; אלכס מריאש, מנכ״ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית, צילום: ראובן קסטרו
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/04/2024

עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב: הכשרת הישוב התחדשות העירונית, המהווה מנוע צמיחה משמעותי של הכשרת הישוב, ממשיכה בתנופת קידום פרויקטים בהיקף אלפי יחידות דיור, כאשר  החברה תבצע קפיצת מדרגה משמעותית בהיקף הפרויקטים שהיא תתחיל לבצע וצפויה לרווחיות משמעותית. לחברה פרויקטים בשלים בשלבים תכנוניים שונים בהיקף של למעלה מ-30,000 יח"ד, שהפכו את החברה לאחת השחקניות הגדולות והמרכזיות בשוק ההתחדשות העירונית . אנו מאמינים בכלכלה הישראלית ובחוסן הישראלי, מחויבים לחזון של בניין הארץ, ואת זה אנו מבצעים הלכה למעשה באמצעות פעילות ההתחדשות העירונית שלנו."

אלכס מריאש, מנכ"ל הכשרת הישוב התחדשות עירונית: "חברת ההתחדשות העירונית של הכשרת הישוב מצויה כעת בנקודת מפנה משמעותית כאשר פרויקטים רבים הגיעו להבשלה ואלפי יחידות דיור יעלו השנה ובשנים הבאות על הקרקע. בתקופה האחרונה קידמנו מספר גדול של פרויקטים והללו עברו לשלב הוצאתם לפועל. השנה עתידים להתחיל ביצוע פרויקט חנקין בחולון בהיקף 130 יחידות דיור ופרויקטים בתל-אביב היקף 74 יחידות דיור. בשנה הבאה יחל פרויקט בנס ציונה ובו קרוב ל-400 יחידות דיור, שלב א' בפרויקט ברמלה שבו בסך הכל מעל 3,000 יחידות דיור, השלבים הראשונים בפרויקט בקרית ים שבו מעל 1,400 יחידות דיור, פרויקט בחיפה בהיקף שמעל 700 יחידות דיור, ופרויקטים נוספים. כל אלה ועשרות הפרויקטים שבדרך מציבים את הכשרת הישוב כחברה מרכזית ודומיננטית בתחום ההתחדשות העירונית בישראל והפרויקטים אשר יעלו על הקרקע בשנים הבאות צפויים להניב לנו רווחיים חזויים של מעל 2 מיליארד שקל. הפרויקטים שאנו מקדמים ישפיעו משמעותית על שוק הדיור הן במרכזה של הארץ והן בפריפריה, נושא המבטא את חזונה של הכשרת הישוב מאז ומתמיד וכיום ביתר שאת".

חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית קיימה אתמול כנס משקיעים, בו סיכמה את שנת 2023 והציגה בפני המשקיעים את תכניותיה העסקיות לשנת 2024. מהמצגת שפירסמה החברה לקראת הכנס עולה, כי לחברה יש כיום  פרויקטים בשלבי תכנון שונים בהיקף של למעלה מ-30,000 יחידות דיור, נתון הממצב אותה כאחת החברות הגדולות והבולטות בתחום ההתחדשות העירונית.

עוד עולה מהמצגת, כי להכשרת הישוב התחדשות עירונית פרויקטים בשלבים המתקרבים לביצוע בהיקף מצרפי של כ-8,700 יח"ד, עם רווח גולמי חזוי של כ-2.2 מיליארד שקל, שיהיו בשלים להתחלת ביצוע  עד שנת 2027. מתוך הרווח החזוי, החברה צפויה להתחיל פרויקטים עם רווח גולמי של למעלה מ-600 מיליון שקל במהלך השנתיים הקרובות. 

כיום לחברה 60 יח"ד בביצוע, בגינן היא  צופה  רווח גולמי של כ-12 מיליון שקלים. היקף יחידות הדיור בביצוע מתוכנן לגדול בשיעור חד בשנת 2024 ולהגיע לכ-265 יח"ד. בשנת 2025 צפויות לצאת לביצוע למעלה מ-2,300 יח"ד בעשרה פרויקטים נוספים, בין היתר בירושלים, רחובות, חיפה, קריית ים, נס ציונה ותל אביב. עוד עלה בכנס שערכה החברה, כי מעל 3,000 יח"ד אותן היא מקדמת, מצויות בתהליכי קבלת היתר.

בין הפרויקטים הבולטים שהחברה מקדמת ומצויים בשלבים מתקדמים, מתחם בן גוריון ברמלה בו תקים החברה מעל 3,000 יח"ד וממנו החברה צופה רווח גולמי של כ-607 מיליון שקל. בחלק מהפרויקט שותפה גם חברת הביטוח 'מנורה מבטחים'; פרויקט שיכון צבא קבע בקריית ים בו תקים החברה 1,470 יח"ד וממנו צופה רווח גולמי של כ-432 מיליון שקל. בחלק מהפרויקט שותפה גם חברת הביטוח 'מנורה מבטחים'; פרויקט העליה השניה בחיפה במסגרתו תקים החברה בשותפות עם חברת 'בית וגג' 725 יח"ד וממנו צופה הכשרת הישוב רווח גולמי של כ-144 מיליון שקל; מתחם הטייסים בנס ציונה, בו תקים החברה 387 יח"ד וממנו היא צופה רווח גולמי של כ-112 מיליון שקל.

בחודשים האחרונים החברה עדכנה על מספר התפתחויות משמעותיות בפרויקטי הדגל שלה. בין היתר, ועדת משנה לתכנון ולבניה אישרה את תוכנית הבינוי והפיתוח לפרויקט ברמלה של מעל 3,000 דירות בשכונת בן-גוריון בעיר. הפרויקט כולל הריסה של כ-528 יחידות דיור ישנות והקמת כ-2,482 יחידות דיור חדשות, וכן 600 יחידות דיור בתת-מתחם המיועד לעיבוי וחיזוק. בנוסף, יכלול הפרויקט שטחי מסחר ומשרדים, לצד מבני ציבור ושטחים לרווחת התושבים. 

צעד משמעותי נוסף עליו עדכנה החברה, הינו קבלת היתר חפירה ודיפון בתנאים לשלב א' בפרויקט שיכון צבא קבע קרית ים. במסגרת שלב א' ו-ב' של הפרויקט, תקים החברה 478 דירות ותבנה בשלושת שלבי הפרויקט סך של 1,470 יחידות דיור חדשות ושטחי מסחר ומשרדים. 

הפרויקט במתחם "הטייסים", בשכונת רמת בן צבי, בנס ציונה, קיבל ממש לאחרונה תוקף לתב"ע. התוכנית כוללת הריסה של 7 מבנים ישנים בני 3 קומות ובהם 120 יח"ד והקמה של 387 יח"ד שייבנו ב-9 מבנים בני 9-14 קומות. מדובר בתוכנית הפינוי בינוי הראשונה בנס ציונה מזה עשור.

x