קבוצת חג׳ג׳ נכנסת לשותפות בפעילות ההתחדשות העירונית של צים נדל"ן

בסיום בדיקת הנאותות שערכה בחודש האחרון היא החליטה להיכנס בפעילות ההתחדשות העירונית של צים נדל"ן שבמסגרתה תהיה שותפה לבנייתן של עשרות אלפי יחידות דיור

 

 

 
תמיר אמר, מנכ״ל קבוצת חג׳ג׳, צילום: שלומי יוסףתמיר אמר, מנכ״ל קבוצת חג׳ג׳, צילום: שלומי יוסף
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/04/2024

קבוצת חג'ג' מגדילה משמעותית את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית והופכת להיות אחת מהחברות המובילות ביותר בארץ בתחום ההתחדשות העירונית והמגורים. בין הערים שבהן תרחיב החברה את פעילותה בעיקר בתחום המגורים, בזכות השותפות החדשה עם צים נדל"ן, נמנות הערים המרכזיות והגדולות ביותר בארץ, ובהן: תל אביב, חיפה, באר-שבע, ראשון-לציון, פתח תקווה, רחובות, רמלה, לוד, רמת השרון, כפר סבא, חולון, נתניה, טירת הכרמל ועוד, ובכך מרחיבה חג'ג' את פריסתה מעבר לגוש דן, שם היתה ממוקדת עד היום. 

בהתאם להסכם בין החברות ההשקעה בשותפות תהיה מדורגת - תחילה יירכשו 30 אחוז ממניות צים בהרי נדל"ן, תוך קבלת שליטה משותפת בחברה, ובנוסף תינתן אופציה להגדלת האחזקה לשיעור של 50 אחוז ובשליטת קבוצת חג'ג'. עבור 30% מהמניות קבוצת חג'ג' תזרים סכום של 56 מיליון ₪ לחברה המשותפת חג'ג' צים נדל"ן ועוד 25 מיליון ₪ לחברה נוספת שבשליטתה בתמורה להקצאת 20% ממניותיה. במסגרת השותפות קבוצת חג'ג' צפויה להזרים הלוואות בעלים לחג'ג' צים נדל"ן בהתאם בחלקה היחסי, צעד אשר יחזק את איתנותה הפיננסית של החברה המשותפת להמשך פעילותה. בנוסף בכוונת החברה המשותפת  לצאת לגיוס אג"ח ו/או הנפקת מניות לציבור.  

בשנים האחרונות יזמה צים בהרי נדל"ן עשרות פרוייקטים של התחדשות עירונית , חלקם פרוייקטי ענק, פרוסים בפיזור ארצי רחב, ובדגש על הערים הגדולות במרכז הארץ. מספר פרויקטים נמצאים כבר בשלבי ביצוע, והשאר נמצאים בשלבי תכנון שונים לרבות תהליכי היתר שחלקם יבשיל לשלב הקמה כבר בשנה-שנתיים הקרובות, וחלקם הינם בשלבי תכנון לתב"ע ו/או להיתר. ברבים מהפרויקטים כבר הושג הרוב הדרוש להחתמות דיירים.  

לאחרונה הגבירה קבוצת חג'ג' גם את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. לפני מספר שבועות דיווחה הקבוצה כי היא מקדמת בניית יותר מ-700 יחידות דיור חדשות בפתח-תקווה, בהתאם להחלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז המרכז וכי היא מקדמת פרוייקט בינוי-בינוי בעיר חדרה עם 960 יחידות דיור. זאת במקביל לתחילת העבודות בפרוייקט 'תל אביב-יפו הצעירה', פרוייקט ההתחדשות העירונית החדש של קבוצת חג׳ג׳ הכולל 123 יחידות דיור, ומוקם במתחם שהוא חלק מפרוייקט שיתפרס על פני יותר מ-120 דונם ויכלול קרוב לאלפיים יחידות

כאמור בתחילת השבוע דיווחה קבוצת חג'ג' על רווח נקי של כ-269 מיליון ש"ח בשנת 2023, שיא כל הזמנים מאז הונפקה החברה בבורסה בשנת 2010. הכנסות קבוצת חג'ג' בשנת 2023 הסתכמו בכ-577 מיליון ש"ח, עלייה של כ-100% (הכנסות הקבוצה בשנת 2022 הסתכמו ב-291 מלש"ח),. בנוסף, ההון העצמי של הקבוצה גדל ל-1.3 מיליארד ש"ח.

בנוסף דיווחה קבוצת חג'ג' גם על עלייה משמעותית בקצב מכירת הדירות. מתחילת הרבעון הרביעי של שנת 2023 ועד למועד פרסום הדו"חות, שיווקה החברה 110 יחידות, בהיקף כספי של כ-453 מ' ש"ח (כולל מע"מ). כמו כן נוספו עוד 41 בקשות הצטרפות שנעשו במסגרת קבוצות רכישה בפרויקטים ברחוב איינשטיין אשר ערך הקרקע ודמי הייעוץ המגולם בבקשות אלו עומד על כ- 102 מיליון ש"ח כולל מע"מ. זאת בהשוואה לשיווק של 27 יחידות דיור, בהיקף כספי של 107 מיליון ש"ח כולל מע"מ ברבעון השלישי ועד ליום פרסום הדו"חות לאותו רבעון (30.11.2023). 

תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג': "קבוצת חג'ג' פותחת את שנת 2024 בתנופה אדירה הן בתוצאותיה והן בהרחבת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. לרווחי השיא, ולעלייה המשמעותית בקצב מכירות הדירות, מצטרפת השותפות החדשה עם צים נדל"ן שתתמוך בתכנית של הקבוצה להרחיב משמעותית את הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית ואת פריסתה הגיאוגרפית לערים מרכזיות נוספות רבות. החלטה זאת נובעת מהבנה ברורה שזאת דרך שמותאמת למציאות בשוק הנדל"ן, תוך מינוף וסיכון מינימליים. פעילות ההתחדשות העירונית המורחבת תקודם במקביל לתנופה גם בפעילות היזמות שלנו הממוקדת בפריים לוקיישנים באזורי הביקוש המרכזיים בתל-אביב". 

x