עסקה משמעותית לרני צים מרכזי קניות במסגרת ההתמקדות בפעילות הליבה

רני צים מרכזי קניות מוכרת את פעילות המגורים של מגידו לחברת אאורה לפי שווי של כ-280 מיליון שקל

 

 

 
רני צים, קרדיט: מאיר אדרירני צים, קרדיט: מאיר אדרי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2024

העסקה תניב לרני צים מרכזי קניות תזרים מזומנים פנוי בסך של כ-78.5 מיליון שקל, וכן תביא לביטול התחייבויות שלה בסך של כ-240 מיליון שקל

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "העסקה למכירת אחזקותינו בחברת מגידו הינה במסגרת מימוש האסטרטגיה הנוכחית של החברה למיקוד פעילותה בתחום מרכזי הקניות והנדל"ן המניב, בו החברה נהנית מיתרונות יחסיים בזכות המומחיות, הנסיון והמוניטין המשמעותיים שנצברו בחברה לאורך השנים. בנוסף למיקוד העסקי, העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו לתשלום בסך של כ-240 מיליון שקל על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו, וכן מניבה לנו  תזרים מזומנים חופשי בסכום של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממימוש נכס,  ללא גיוס הון או חוב. בהתאם תביא לשיפור נזילותה, להקטנת רמת המינוף שלה ולחיזוק איתנותה הפיננסית. כל אלה יאפשרו לנו להאיץ את פיתוח הפעילות בתחום מרכזי הקניות, ולפעול להשבחת המרכזים הקיימים לצד איתור הזדמנויות נוספות לרכישת קרקעות לייזום או נכסים פעילים נוספים".

חברת 'רני צים מרכזי קניות'
מדווחת היום על מהלך משמעותי במסגרת האסטרטגיה של החברה למיקוד פעילותה בתחום של ייזום, הקמה וניהול של מרכזי קניות. החברה חתמה על הסכם למכירת חברת הייזום למגורים מגידו לחברת אאורה. במסגרת העסקה, ימכרו רני צים ושותפה, יגאל קרני, את אחזקותיהם בחברת מגידו תמורת סכום כולל של כ-280 מיליון שקל. 

חלקה של רני צים מרכזי קניות בתמורה תעמוד על כ-78.5 מיליון שקל, וסכום זה יהווה במלואו תזרים מזומנים פנוי עבור החברה. בנוסף, העסקה תביא לביטול התחייבותה של רני צים להגדלת חלקה בחברת מגידו עד ל-100% תמורת סכום נוסף שהיה אמור להסתכם בכ-240 מיליון שקל. בהתאם, תגדל מצבת המזומנים של חברת רני צים ורמת המינוף של החברה תיפחת משמעותית. החברה תרשום בגין העסקה הפסד של כ-16.5 מיליון שקל.

חברת מגידו הינה חברה יזמית ותיקה ומנוסה. לחברה כיום צבר של 15 פרויקטים עם היקף של כ-2,300 יח"ד (חלקה של החברה). רני צים רכשה את אחזקתה הראשונה (25%) במגידו בחודש אוגוסט 2022, והעסקה עתה מגיעה לאחר שהחברה החליטה למקד את משאביה בשנים הקרובות בעיקר בתחום מרכזי הקניות, בו יש לה צבר פרויקטים משמעותיים, כך שבשנים הקרובות צפוי ה-NOI של החברה לשלש את עצמו לסך של כ-253 מיליון שקל.

לפני כשבוע דיווחה רני צים מרכזי קניות את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023 ולרבעון הרביעי, מהן עולה כי החברה המשיכה במגמת הצמיחה שאפיינה את פעילותה בשנים האחרונות. בשנת 2023 רשמה החברה גידול של כ-18.5% בהכנסותיה לכ-113.4 מיליון שקל, לעומת כ-95.7 מיליון שקל בשנת 2022. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לפתיחתם של המרכזים החדשים גני תקווה, טירה וכפר סבא, וכן מההתחזקות המתמשכת של המרכזים הקיימים. ה-NOI עלה בכ-16.6% לכ-84.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-72.3 מיליון שקל בשנה הקודמת. החברה רשמה רווח נקי בשנת 2023 של כ-86.9 מיליון שקל, עלייה של כ-8.6% לעומת רווח של כ-80 מיליון שקל בשנת 2022. 

לגרף רני צים לחצו כאן

78 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 33.41 מיליון ברני צים
קרנות נאמנות שמחזיקות את רני צים. לרשימה המלאה
x