הביצועים של קבוצת דקטלון לשנת 2023 - רווח נטו של הקבוצה הגיע ל-931 מיליון יורו

 

 

 
ברברה מרטין קופולה, מנכ״לית דקטלון, צילום: דקטלוןברברה מרטין קופולה, מנכ״לית דקטלון, צילום: דקטלון
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2024

שנת 2023 הייתה שנה של שינוי עבור דקטלון, שכן החברה הניחה יסודות חזקים לעתיד. דקטלון הציגה ביצועים כלכליים חזקים והרחיבה את פעולותיה למען האנשים וכדור הארץ למרות חוסר ודאות גלובלי עקב האינפלציה הגבוהה המתמשכת, הגורמת להאטה בביקוש הצרכנים ולמתחים גיאופוליטיים.

ברברה מרטין קופולה, מנכ"לית דקטלון, אומרת: "בשנת 2023, עסקים ברחבי העולם פעלו בנסיבות חסרות תקדים. בדקטלון, בחרנו לנצל את הרגע הזה כדי לפעול ולהשתנות. הנחנו יסודות רבים לעתיד ואני מרוצה מהתוצאה שהשגנו. זוהי עדות למסירות ולמחויבות של חברי הצוות שלנו.

אני גאה מאוד בהפחתה המשמעותית בפליטות ה-CO2 שלנו, תוך שמירה על צמיחה בהכנסות. זוהי עדיפות עליונה עבור דקטלון כחלק מהמחויבות שלנו לשמירה על מגרש המשחקים המשותף שלנו.

בשנת 2024, עם היעדים השאפתניים החדשים שלנו והמיתוג החדש שהושק, דקטלון נמצאת במסלול הנכון לבניית קהילות מאושרות ובריאות יותר על ידי הנעת אנשים דרך נפלאות הספורט."

כלכלה

בשנת 2023, דקטלון המשיכה בצמיחה שלה, עם עלייה בהכנסות של 4.4% בהשוואה לשנת 2022 בשער חליפין קבוע.

תוך התחשבות בשערי חליפין לא נוחים והשפעת סגירת הפעילות המסחרית של דקטלון ברוסיה, ההכנסות עלו ב-1.15%, ל-15.6 מיליארד יורו.

המכירות הדיגיטליות היוו 17.4% מהכנסות הקבוצה (0.7+ נקודות מאז שנת 2022).

רווח נטו של הקבוצה הגיע ל-931 מיליון יורו.

כדור הארץ

דקטלון עובדת עם השותפים התעשייתיים שלה כדי לנטרל פחמן דו-חמצני מתהליכי העבודה ולסלול דרך למודלים עסקיים חדשים המבוססים על מעגליות ומחזור חיים ארוך יותר של מוצרים. על פני כל מגוון המוצרים, דקטלון מאריכה את חיי המוצר ומאפשרת ללקוחות לעשות שימוש חוזר, לתקן ולמחזר את המוצרים שלהם.

הקבוצה בנתה מסלול לניטרול פחמן דו-חמצני המבוסס על הסכם פריז ועומד בתקן Net Zero של אפס פליטות. יעדים לניטרול הפחמן הדו-חמצני של דקטלון הינם (תחומים 1, 2 ו-3):

הפחתה של 20% בפליטות CO2  מוחלטות בשנת 2026 (בהשוואה ל-2021).

הפחתה של 42% בפליטות CO2  מוחלטות בשנת 2030 (בהשוואה ל-2021).

Net Zero (אפס פליטות) עד שנת 2050.

שנה שנייה ברציפות, דקטלון הפחיתה בצורה חדה את פליטות ה-CO2 המוחלטות שלה (תחומים 1, 2 ו-3) ב-10%, בהשוואה ל-2% בשנת 2022.

בנוסף, 39% מהמוצרים שנמכרו פותחו באמצעות הגישה האקולוגית (23% בשנת 2022).

בשנה שעברה, המכירות המעגליות הסתכמו ב-420 מיליון יורו, המייצגות עלייה איתנה של 27% בהשוואה לשנת 2022.

אנשים

המטרה שלנו, "Move people through the wonders of sport", מובילה אותנו לקדם ספורט ברחבי העולם ולהפוך אותו לנגיש לכולם, תוך הכרה בתרומה הייחודית של כל חבר צוות. 

גיוון, שוויון והכלה נמצאים בלב העשייה שלנו, ואנו שואפים לבנות תרבות ארגונית עם חיבור ושותפות עמוקים, המובילים לחדשנות וביצועים בכל הדרגים. 

בשנת 2023, 93% מחברי הצוות שלנו הרגישו גאווה לעבוד בחברה. 

באמצעות פעילות הקמעונאות והייצור שלנו, לדקטלון יש נוכחות ב-78 אזורים גיאוגרפיים ברחבי העולם, וצוות של כ-101,000 אנשים המייצגים 86 לאומים. 

אנחנו בונים ומחזקים קהילות, כגון נשים בהנהגה ותכניות נלוות, ויוצרים שותפויות חיצוניות עם מומחים בתחומי הגיוון, השוויון וההכלה (DEI). בשנת 2023 זכתה דקטלון במספר פרסי הכרה בתעשייה, כולל מקום 10 בקטגוריית קמעונאות וסיטונאות של פורבס בתור "המעסיק הטוב ביותר לנשים" בעולם. 

2024 - דקטלון חושפת את היעדים השאפתניים, האסטרטגיה והמיתוג החדשים שלה

במרץ 2024, חשפה דקטלון את הייעוד החדש שלה לעולם: "Move People Through the Wonders of Sport", ואת האסטרטגיה העומדת מאחורי היעד השאפתני הזה - להנגיש ספורט חדשני ובר-קיימא לכולם. 

האסטרטגיה הגלובלית המעוגנת בייעוד זה כוללת חוויית לקוח משופרת וסוחפת, מחויבות עמוקה לקיימות ומודרניזציה כוללת של החברה. 

כחלק מהתפתחות זו, חשפה הקבוצה גם את המיתוג החדש שלה, הכולל זהות דינמית עם ראייה לעתיד, והציגה לוגו חדש.



*נתונים לא פיננסיים נמצאים בתהליך ביקורת ויוצגו בהצהרת הדיווח הלא פיננסי של דקטלון.

x