גילעד אלטשולר על הפידיונות מבית ההשקעות: 30 שנים עשינו טוב ונמשיך לעשות טוב

ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח נחתמה הבוקר בפאנל של בעלים של בתי השקעות | בהשתתפות גילעד אלטשולר- מייסד ומנכ״ל בית ההשקעות אלטשולר שחם, יוסי לוי- מייסד ומנכ"ל משותף בית ההשקעות מור, אבנר סטפק מבעלי השליטה בבית ההשקעות מיטב

 

 

 
צילום: מורג ביטןצילום: מורג ביטן
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/04/2024

גילעד אלטשולר על הפידיונות מבית ההשקעות: יום עסל יום בסל. 30 שנה עשינו טוב ונמשיך לעשות טוב. על ההחלטה להעלות את המע״מ- זה צעד נוסף שכולו כתישה של מעמד הביניים.

יוסי לוי ציין באותו נושא: ההחלטה הזו מעבירה את מעמד הביניים למעמד העוני. התחזית של שר האוצר סמוטריץ׳ רחוקה מהאמת- אם תהיה מלחמה בצפון, האינפלציה תעלה מדרגה והגרעון יגרד את ה10%. 

גילעד אלטשולר על הצורך בשילוב חרדים בשוק העבודה: ברור שצריך שינוי מאוד מהותי. בת אחותי גרה בברוקלין והיא חב״דניקית ובעלה לומד אבל הוא גם עורך דין ועובד- מה הבעיה. גם תלמיד חכם וגם מהנדס.

אבנר סטפק באותו נושא: המפתח לשילוב חרדים לא נעוץ בצבא או בשירות אזרחי אלא בשוק התעסוקה- שלילת קצבאות לא תביא אותם לצבא. הפתרון הוא הרבה יותר אסטרטגי מאשר שוויון בנטל. אנחנו צריכים אותם בשוק התעסוקה. מיטב מעסיקה כבר 8% חרדים, וזו אחריות של כולנו במגזר העסקי לשלב אותם. הם מנוע הצמיחה של מדינת ישראל.

מגבלת ההוצאות ישירות

גילעד אלטשולר: האינטרס שלי הוא לתת מקסימום תשואה במינימום סיכון ללקוח. כשאתה קונה מנייה של אלוני חץ, אתה לא משלם דמי ניהול לנתן חץ? מחר יבואו ויגידו שאסור לנו לתת משכורת למנכ"ל של חברת נדל"ן כי זה כמו עמלת ניהול חיצוני. יגידו לי תקימו חברת נדל"ן של עצמכם ותנהלו - אז מה ההבדל? זה בדיוק אותו דבר.

הורדת ריבית

אבנר סטפק
: להערכתי הריבית בישראל תרד עד סוף השנה ל3.75% גם בארה״ב ואירופה נראה ירידות אבל הקצב יהיה איטי יותר וזהיר ממה שהשווקים הניחו וזה יתחיל במחצית השנייה של השנה. 

יוסי לוי
: קשה לי לראות הרבה הורדות ריבית של בנק ישראל- תהיה אולי אחת או שתיים. גם לגבי ארה״ב- אני לא אופטימי בנושא הזה ותתחיל מגמת הורדה במחצית השנייה של השנה.  

מבנה מומלץ לתיק השקעות

גילעד
אלטשולר: תיק מוסדי חייב להיות מורכב מ-50% אקוויטי עוד 10% אלטרנטיביות וכל השאר אג״ח.

יוסי לוי
: 40% מניות 30% לא סחיר כבסיס לתשואה קדימה ואג״ח 30%.

אבנר סטפק
: מניות 40-45% 20-25% שוק אלטרנטיבי והיתרה אג״חים עם הטייה לממשלתי על פני קונצרני. לגבי המניות, לשים לב לאסיה שמתעוררת להגדיל את משקל אסיה על חשבון ארה״ב שהפכה יקרה מדי עם מכפילים גבוהים מדי. להקטין שווקים ותיקים ולתת לאסיה. הודו ויפן שווקים מעניינים. גם את אירופה הספידו מהר מדי. גם בישראל עם כל הצרות המקומיות השוק עוד ישלים פערים. לגבי השקעות אלטרנטיביות גם לקוח פרטי צריך להחזיק אחוז שמן בהשקעות אלטרנטיביות, זה לדעתי צריך להיות חלק גדול מתשואה עתידית והורדת סיכון. 

השקעות אלטרנטיביות

יוסי לוי: הקרנות האלטרנטיביות בסביבת ריבית גבוהה, הן הרבה יותר אטרקטיביות, עם תשואות שיכולות להגיע לבין 10-15%. זה הזמן להיכנס לקרנות אלטרנטיביות. 

גילעד
אלטשולר: ההשקעה האלטרנטיבית הראשונה שעשינו הייתה בכביש 6 עם תשואה של 12% בהבטחת מדינת ישראל. בבורסה לא יכולת לקנות באותו זמן שום דבר שדומה לזה. יש הרבה קרנות מצוינות וצריך להמשיך להגדיל השקעה באפיק הזה לאורך השנים.  

מחיר הביטקוין

גילעד
אלטשולר: הסיבה שהשקענו בזמנו בביטקוין הייתה כי היה נראה שכל המערך הכספי בעולם הולך להשתנות, שהדור הצעיר שהזהב כבר לא מדבר אליו, יילך לביטקוין ומכרנו כשההשקעה הכפילה את עצמה. היום הביטקוין משמש בעיקר את האנדרגראונד, את מי שלא רוצה להיחשף. 

אבנר
סטפק: אני בשוק המטבעות הדיגיטליים כבר עשור. אני חושב שהם הדולר והיורו של העשור הבא- זו לא בועה. אני משוכנע שלטווח הארוך זו תהיה השקעה טובה. זה שוק של מניות על סטרואידים ולא מתאים לכל אחד. לצד הביטקוין גדל שוק גדול של ג׳אנקיאדה של מטבעות ולא הייתי מתקרב.   אבל זו מהפכה בעולם וזה יגיע גם אלינו למוסדיים. התנודתיות במטבעות האלו לדעתי תרד ונתכנס לשוק של שגרה. 

יוסי לוי
: עקב הצטרפות של תעודות סל נוספות בעתיד, הביקוש יעלה על ההיצע והמחיר יעלה לשיא, ואחריו יבואו תנודות גדולות לכל כיוון.

מגבלת ההוצאות ישירות

אבנר סטפק: זה שינוי גרוע מאוד. הכיוון של רשות שוק ההון נוטה לאובססיה. מה שמעניין לקוח זה תשואה נטו, שמים זרקור על הוצאה זניחה. אני לא מבין את הגישה ומקווה שמישהו ברשות יתעורר וישנה כיוון.

קופות גמל ענפיות:

אבנר
סטפק: אנחנו מנהלים קצת יותר מחצי מהקופות הענפיות. מה שהשתנה לטובה לאורך השנים, זה רמת המקצועיות. הגיעו הרבה מנהלים וחברי ועדות השקעה מקצועיים יוצאי שוק ההון שעשו עבודה טובה. ואם פעם רצו שהקרנות הענפיות ייעלמו מהעולם,  ראינו שבשנתיים האחרונות הן עשו תשואות מהגבוהות בישראל. בעולם קרנות הפנסיה הסקטוריאליות של האיגודים המקצועיים הם מאד דומיננטיים.

דברים אלו ועוד, נאמרו בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח 2024 שנערכת בימים אלו, זו השנה הרביעית ברציפות ומיועדת לדירקטורים, נושאי משרה בכירים ובעלי תפקידים בבתי השקעות, חברות ביטוח, קופות גמל ענפיות ופעילים בשוק ההון ובשוק החיסכון ארוך הטווח. הוועידה עוסקת בתכנים מקצועיים רלוונטיים לתחום הרגולציה וההשקעות.

בוועידה השנה משתפים בכירים רבים, ביניהם: ארנון בר דוד- יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה, מתניהו אנגלמן- מבקר המדינה, יוסי לוי- מייסד ומנכ"ל משותף בית ההשקעות מור, גילעד אלטשולר- מייסד ומנכ״ל בית ההשקעות אלטשולר שחם, אבנר סטפק מבעלי השליטה בבית ההשקעות מיטב, דייב לובצקי- מנכ"ל בית ההשקעות אי.בי.אי, מודי שפריר- אסטרטג השווקים של בנק הפועלים, אביבית מנה קליל- מנכ״לית בית ההשקעות אופנהיימר, פרופ׳ ירון זליכה, חנה הולנדר, עו"ד משה ארנסט- משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת חיסכון ארוך טווח בכלל ביטוח ופיננסים, ענת כנפו תבור -מנכ"לית אלטשולר שחם גמל ופנסיה, חגי אורן- מנכ״ל מיטב פנסיה וגמל ורבים נוספים. 

ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח מתקיימת בשיתוף איגוד קופות הגמל הענפיות ובארגונם של: עו"ד ארז קניסטר ותמיר פלג, כאשר על התוכן המקצועי של הוועידה אמון משרד עורכי הדין גלעד בכר ושות'. 

x