אאורה רוכשת את חברת הבנייה מגידו ב-280 מיליון שקל

המטרה: יותר שליטה בביצוע והרחבת הפעילות בפריפריה; יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה: "מעתה תשלוט אאורה גם בבניית חלק מהפרויקטים, תוך שמירה על האיכות הגבוהה"

 

 

 
חתימת החוזה, צילום: הוד בצרחתימת החוזה, צילום: הוד בצר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2024

במהלך אסטרטגי משמעותי, אאורה, חברה מובילה בייזום בניה למגורים בישראל, בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות, הודיעה על רכישת חברת הבנייה הוותיקה מגידו, בסכום כולל של 280 מיליון שקל. העסקה מצביעה על כוונתה של אאורה להעמיק את שליטתה בתחום הבניה, ולהרחיב את היקף פעילותה באזורי הפריפריה, מתוך כוונה ברורה להפוך לחברה המובילה בישראל בתחום הבניה האיכותית, ההתחדשות העירונית והבניה מחוץ לאזור המרכז. הרכישה תושלם בשני צעדים: תשלום מיידי של 160 מיליון שקלים, ועוד 120 מיליון שקלים שישולמו בתוך כחצי שנה. סמכויות ניהול החברה יועברו לאאורה תוך שלושים יום, ולאחר קבלת האישורים הרגולטוריים כנדרש.

לצוות הניהול המקצועי של חברת מגידו ניסיון רב שנים ויכולת ביצוע גבוהה. רכישת השליטה בחברה תאפשר לאאורה לפתח את פעילותה של מגידו, להרחיב את פעילותה של אאורה בפריפריה, ולקדם פרויקטים איכותיים באזורים אסטרטגיים שאינם מרכז הארץ. מנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'י, אמר כי הוא רואה בקידום פרויקטים בפריפריה "יעד ציוני בעל חשיבות לאומית אסטרטגית". באאורה מדגישים כי מגידו תשמר את עקרונות האיכות, המקצועיות והשקיפות שהתפתחו בה. צוותי הניהול משתי החברות יעברו תהליך הכנה מקיף, כדי להבטיח אינטגרציה חלקה ולמצות את הפוטנציאל המצוי ברכישה. 

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה: "אנחנו רואים ברכישה זו אבן דרך חשובה בתוכנית ההתרחבות שלנו. היכולת לשלב בין המומחיות והוותק של מגידו בבנייה בפריפריה, ובין העוצמה, הניסיון והמשאבים של אאורה - תאפשר לנו להביא חדשנות ואיכות גבוהה יותר לפרויקטים באזורי הפריפריה. מגידו היא חברה מעולה, עם שם טוב ועם צוות מסור ומיומן. באמצעות מגידו, לאאורה תהיה בפעם הראשונה זרועה ביצועית, מהלך שיתרום לחיזוק הביצועים של אאורה והמשך ההתרחבות". עוד הוסיף אטרקצ'י כי, "מגידו היא חברה טובה ובריאה ובכוונתנו לשמר חוזקות אלו, ואת האנשים המצוינים שלה. אנחנו רוצים להמשיך ולפתח את החברה ולהגדיל אותה. אני מעריך מאוד את העובדים ואת ההנהלה של מגידו, והתרשמתי מאוד מהדרך שבה החברה מנוהלת לאורך שנים. אני מודה לרני צים שקידם את החברה בשנים האחרונות וכן למייסד החברה, יגאל קרני, על החברות ועל הדרך הג'נטלמנית שבה נוהל המשא ומתן".

בהתייחס למשבר בענף הבניה ולמחסור החמור בכוח אדם, אמר אטרקצ'י כי בכוונת אאורה לפעול באופן מיידי להגדלת מכסות העובדים הזרים הנחוצים לענף הבניה. "בשעה שאתרי בניה רבים בארץ ריקים – אתרי הבניה של מגידו פעילים, בזכות העובדים הזרים שעובדים בחברה. אנחנו נפעל מן הרגע הראשון מול הממשלה על מנת להביא עוד עובדים זרים לישראל. זה קרדינלי לענף הבניה הישראלי בתקופה הזו. חייבים להמשיך לבנות את ישראל גם בתקופה מורכבת כמו זו שאנחנו חיים בה.״

את אאורה ייצג בעסקה עו״ד אסף אנגלרד ממשרד אנגלרד ושות׳. 

לגרף אאורה לחצו כאן

178 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 135.59 מיליון באאורה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אאורה. לרשימה המלאה
x