"הורדת הריבית של הפד עשויה להידחות" כך לפי Global X

Global X: שוק התעסוקה חזק מהצפוי, השבוע יתפרסם מדד המחירים לצרכן

 

 

 
Image by asierromero on FreepikImage by asierromero on Freepik
 

דיוויד בנימינוב אסטרטג השקעות ב- Global X
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/04/2024

שוק התעסוקה בארה"ב חזק מהצפוי, השבוע יתפרסם מדד המחירים לצרכן, והחשש מהסלמה במלחמה בעזה הוביל לעלייה במחירי הנפט.

דו"ח התעסוקה, שפורסם ביום שישי בארצות הברי, הצביע על תוספת של 303 אלף משרות חדשות בחודש מרץ, גבוה משמעותית מהצפי ל-205 אלף משרות. מצד אחד, הנתון מלמד על כך שהמשק האמריקאי ממשיך בתנופה קדימה, אך מנגד, הנתון החיובי עשוי רק לצנן את הציפיות להפחתות ריבית. כלכלה חזקה מפחיתה את התמריץ של הפד להתחיל בהורדות הריבית. הנתונים הכלכליים הטובים הם הסיבה לתנודתיות בשוק המניות, מאחר שהם מביאים להערכה מחודשת של ציפיות הריבית. אם אפשר לקחת נקודת אור מדו"ח התעסוקה, הרי שזהו קצב הגידול בשכר, שעומד על שיעור שנתי של 4.1%, נמוך מהנתון לאורך 2023.

מכלול הנתונים הללו כבר הביא לשינוי בציפיות הריבית בשוק. אם עד כה ההערכה היתה כי הפד יתחיל להוריד ריבית בחודש יוני, כעת ההערכה היא כי הדבר לא יקרה בישיבת הבנק ביוני, אלא ביולי.

בהקשר זה, השבוע יתפרסם מדד המחירים לצרכן, אשר צפוי להערכתנו להציג עלייה חודשית של 0.3%, הן במדד הראשי והן במדד הליבה, ובעקבות כך האינפלציה השנתית תעמוד על 3.4% במדד הראשי ו-3.7% במדד הליבה - מעל ליעד של 2% של הפד. חשוב יהיה לשים לב לנתונים בסעיפי השירותים והדיור. לדו"ח השבוע עשוי להיות משמעות רבה על תזמון תחילת הפחתות הריבית.

בגזרה הגיאופוליטית, ההסלמה בעימות בין ישראל לחמאס, על רקע החיסול של הבכיר האיראני בדמשק, הגבירה את הסיכון להתרחבות העימות לעימות אזורי, וזו הסיבה שראינו בשבוע החולף זינוק במחירי הנפט.

x