הייקון מערכות מעמיקה את הקשר עם Menasha Packaging - המניה מזנקת ב-14.54%+

הייקון מעדכנת על הזמנה חוזרת שלישית של מערכת החברה Beam2C כחלק מהסכם הכוונות בסך כולל של כ-7-8 מיליון דולר

 

 

 
שלמה נמרודי, מנכ״ל הייקון מערכות, צילום: רועי מזרחישלמה נמרודי, מנכ״ל הייקון מערכות, צילום: רועי מזרחי
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2024

הייקון מערכות מדווחת היום על קבלת הזמנה ומקדמה לאספקת מערכת הדגל של החברה מסוג Beam2C, לשוק הקרטון הגלי, זאת כחלק מהסכם הכוונות שדווחה בדצמבר, למכירת 4 מערכות במהלך השנתיים הקרובות, זאת לאור כניסתו של התאגיד לתחום הייצור הדיגיטלי. ההסכם כלל, בכפוף לתנאים מסוימים אותם מילאה חברת Menasha Packaging כחלק מרכישת המכונה השלישית, הצטרפות כלקוח השישי, לקבוצה של 5 לקוחות יסוד אחרים השותפים ל- Vulcan Foundation Program, תכנית הפיתוח של המערכת הדיגיטלית בפורמט הרחב לשוק הקרטון הגלי. קבוצה זו משתתפת באופן פעיל בקביעת מאפייני המוצר וכמו כן תקבל עדיפות באספקת המערכות הראשונות לכשאלו תסופקנה. תכנית פיתוח זאת מוקפאת בשלב זה בעקבות צמצומים אשר בצעה החברה במהלך הרבעון הרביעי של 2023. לחברה אין כרגע בהירות אם ומתי תחודש תכנית הפיתוח למוצר זה אך יחד עם זאת שואפת להכריז על מוצר זה במהלך תערוכת דרופה ב-2028. 

מערכות הדגל מסוג Beam2C נמכרות בטווח מחירים של בין 1.8 מיליון דולר לבין 2.7 מיליון דולר, מותנה בתצורת המערכת. בכוונת הייקון לספק ולהתקין את המערכת שהוזמנה כעת, במהלך הרבעון השני של 2024. זו הזמנה חוזרת והמערכת השלישית שתאגיד האריזות הגלובלי רוכש מהחברה. 

תאגיד האריזות עימו חתמה הייקון, Menasha Packaging, (https://www.menasha.com/( הוקם לפני למעלה מ-175 שנה, מונה כ-7,000 עובדים ו-100 מתקנים ומפעלים בצפון אמריקה ואירופה, מתוכם כ-17 מפעלי ייצור אריזות ומערכי תצוגה מקרטון קשיח וקרטון גלי. מדובר בלקוח חדש עבור הייקון, שהינו בשכבת המטרה העיקרית מולה פועלת הייקון שהינה חברות אריזה הפועלת בהיקפים של מיליארדי דולר, ובכך היא מצטרפת לחברות נוספות בשכבה זו איתן הייקון התקשרה עד כה כולל Schumacher, Pratt, WestRock, ואחרים. ההשקעה מצד הלקוח במערכות דיגיטליות חדשות לחיתוך ולקיפול קרטון לאריזות ומעמדי תצוגה הינה, לראיית הייקון הכרה במגמות הגלובליות שבין היתר נותנת דגש על אספקה מהירה, צורך ביישום עקרונות קיימות וחוויה משופרת וייחודית לצרכן הסופי. 

לקוחות הייקון בשוק האריזות מגדילים באופן עקבי את היקף הייצור על מערכות הייקון בממוצע שנתי של כ-50% בכל אחת מארבע השנים האחרונות. עובדה זו בצירוף הרכישות החוזרות של מערכות כאמור לעיל, מייצרות בסיס צמיחה אותו מתכוונת החברה למנף בתערוכת דרופה המתקיימת השנה בין ה-28.5.24 ל-7.6.24. הפעם האחרונה שתערוכה משמעותית זאת התקיימה הייתה ב-2016. בתערוכה זאת משתתפים כ-250,000 – 300,000 מבקרים כאשר כ-65% מהם הינם מקבלי החלטות אשר בתערוכות קודמות התחייבו על רכישות בזמן התערוכה.  

בשבוע החולף, באירוע בלעדי אשר התקיים בגרמניה במקום בו תתקיים תערוכת דרופה, חשפה הייקון סדרת מוצרים חדשים גם לשוק הקרטון הקשיח וגם לשוק הקרטון הגלי. כמו כן, חשפה החברה את אב הטיפוס למערכת הוולקן לייצור אריזות קרטון לשוק הקרטון הגלי, בפורמט הרחב אותו מתכוונת החברה להשלים עד לתערוכת דרופה 2028. מערך המוצרים המתוגבר של החברה מאיץ את האסטרטגיה של הייקון על ידי התמקדות בהגברת  היעילות,  האיכות והרחבת מנעד היישומים, תוך התייחסות למגזרים הצומחים ביותר של אריזות קרטון. הייקון מגיבה לשוק גלובלי עם ביקוש הולך וגובר לגדלים קטנים יותר של אצוות ייצור, אספקה מהירה יותר, קיימות מוגברת וחווית לקוח משופרת.

שלמה נמרודי, מנכ"ל הייקון מערכות: "עסקה חשובה זו עם התאגיד האמריקני המוביל Menasha Packaging, הינה ציון דרך אסטרטגי לחברה. התאגיד התקין כבר שתי מערכות מאז החתימה על הסכם הכוונות, ולאור התוצאות החיוביות, ביקש להקדים את התקנת המערכת השלישית לרבעון הקרוב. זוהי הוכחה נוספת לכך שמערכות הייקון נותנות מענה משמעותי וראוי לצרכי השוק. ראוי לציין כי למעלה מ-25% מסך כ-80 התקנות החברה ברחבי העולם, הינם אצל לקוחות להם לפחות שתי מערכות הייקון". 

מר מייקל ריגסקר, נשיא חברת Menasha Packaging: "התרשמנו מאד מהמהירות שבה התחלנו ייצור מלא על שתי המערכות. בתוך 3 שבועות ממועד מסירת המערכות, נציגי חברת הייקון, סיימו התקנה מלאה, הכשרת צוותי מפעילים והחלו בתהליך ייצור מלא על שתי המערכות ביחד עם צוותי ההפעלה שלנו. אנחנו שבעי רצון מהתוצאות הרבה מעבר למה שציפינו. זה בהחלט נתן לנו את הביטחון לעבור לשלב הבא ולהרחיב את יישום הפתרון הדיגיטלי של הייקון גם במפעלי האריזות מקרטון גלי".

לגרף הייקון מערכות לחצו כאן

8 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 362.6 אלפי בהייקון מערכות
קרנות נאמנות שמחזיקות את הייקון מערכות.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

כרמים מדינה שקלית + 10%

0.53%

23874

כרמים 15/85

0.23%

63903.12

כרמים (!) אג"ח חברות 

0.08%

44115

אנליסט מניות

0.06%

115333.32

אנליסט השקעות

0.05%

115333.32

סלע מניות

0%

0.1

פינסה גמישה

0%

0.21

פינסה 10/90

0%

41.73


x