ממשלת אירלנד מושכת השקעות בשווי של כמעט 3 מיליון יורו מהבנקים הישראליים ומרמי לוי

קרן ההשקעות הממשלתית של אירלנד מממשת השקעות ברמי לוי ובחמשת הבנקים הישראליים הגדולים בגלל פעילותם בשטחים הכבושים

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2024

קרן ההשקעות האסטרטגית של אירלנד (ISIF) שבבעלות המדינה הודיעה ביום שישי האחרון כי היא מממשת השקעות בשווי של 2.95 מיליון יורו בחמשת הבנקים הגדולים בישראל וברמי לוי.

הקרן פוטרת את עצמה מהאחזקות במניות החברות שיש להן פעילות ביהודה ושומרון, תוך ציון כי "פרופיל הסיכון" של ההשקעות הללו כבר לא עומד בפרמטרים הרצויים.

שר האוצר של אירלנד, מייקל מקגראת', הודיע בתקשורת ביום שישי, כי הקרן המופעלת על ידי הסוכנות הלאומית לניהול האוצר (NTMA), תבדוק גם השקעות אחרות באזור כדי לוודא שהן תואמות את פרמטרי ההשקעה ויעדי הקרן. 
הודעתי כי ה-NTMA החליטה למכור השקעות פורטפוליו גלובליות מסוימות של ISIF בחברות שיש להן פעילויות מסוימות בשטח הפלסטיני הכבוש", הצהיר השר מקגראת', "ISIF קבעה כי פרופיל הסיכון של השקעות אלו אינו נמצא עוד במסגרת פרמטרי ההשקעה שלה וכי ניתן להשיג את היעדים המסחריים של השקעות אלו באמצעות השקעות אחרות".

על פי הדיווחים, קרן ההשקעות האסטרטגיות של אירלנד (ISIF) שמשקיעה בבית כדי לתמוך בצמיחה כלכלית אך גם מחזיקה בתיק של נכסים בינלאומיים נזילים, נכנסה ללחץ מצד מפלגת האופוזיציה הראשית, שין פיין, למכור את הנכסים.

אירלנד אשר שימשה במשך זמן רב כאלופה בזכויות הפלסטיניות, הצטרפה בחודש שעבר לספרד, מלטה וסלובניה בנקיטת הצעדים הראשונים לקראת הכרה במדינה פלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה.

הקרן של נורבגיה בשווי 1.6 טריליון דולר, נפטרה אף היא במהלך השנים מאחזקותיה במניות של תשע חברות ישראליות בגלל פעילות בשטחים הפלסטיניים הכבושים.

x