הביטקוין מתעורר לחיים

מדוע הביטקוין חזר לעלות ולמה האתריום עדיין רחוק ממנו ומאילו מטבעות כדאי להיזהר

 

 

 
Image by 15958319 from PixabayImage by 15958319 from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/04/2024

בשבוע האחרון שוק הקריפטו חווה התאוששות משמעותית מירידה שרבים חששו שתהפוך לתיקון מסיבי, ב 14 למרץ הביטקוין הגיע לשיא כל הזמנים של קצת פחות מ 74,000$ למטבע, מאז ירד ביותר מ 15% עד למחיר של 61,800$ למטבע. בשבועות שלאחר מכן שוב עלה בערכו וכעת עומד על כ-71,200 דולר  כאשר בשבוע האחרון עלה ביותר מ-7%.

לדברי אסף אלמליח, אנליסט קריפטו בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים, פררוקסיביט, ההתאוששות הגיעה, באופן לא מפתיע בזכות צמיחה של קרנות ה ETF ספוט.  "הסיבה לצמיחת הקרנות הללו היא ככל הנראה חשיפה איטית של משקיעים חדשים שרוכשים ביטקוין דרך המכשיר הפיננסי היחסית חדש" אומר אלמליח.

לדבריו, ברמת המאקרו, רמת הנזילות של הציבור הרחב עשויה לרדת החל ממאי ועד חודשי הקיץ וזה עשוי להוות מחסום בדרך להמשך עליית הביטקוין, אך עד אז – אירוע משמעותי נוסף עלול לכבוש את השוק בסערה, ובמובן החיובי. האירוע המדובר הוא כמובן אירוע החצייה שנמצא במרחק של פחות משבועיים, אירוע החצייה הוא היום בו התגמול לכורי הביטקוין נחצה וכך למעשה הקושי לייצר מטבעות ביטקוין נוספים - עולה. 

זמנו של האיתריום?

בצד הפחות אופטימי של השוק עומד המטבע השני בגודלו – האיתריום, שממשיך להציג תשואות נמוכות יותר מהביטקוין ( עלייה של 9% בחודש האחרון לעומת 16% שעלה הביטקוין), זאת על הרקע החשש המתגבר שהמהלך להנפקת איתריום ספוט ETF יסוכל ע"י הרשות לניירות ערך האמריקאית.  בנוסף לכך, ישנה חרושת שמועות על חקירה של הרשות לניירות ערך על החברה המתחזקת של המטבע. למעשה, במסחר של האיתריום מול הביטקוין (סימול: ETH/BTC) הגרף נמצא בנקודה הנמוכה ביותר מזה 3 שנים. "זה לא אומר שמטבע האיתריום אינו עולה בערכו, אך זה מספר לנו על היחס בין ביטקוין לאיתריום" אומר אלמליח. "מנגד נאמר, שרשתות Layer 2 של האיתריום (שירותים המוצעים על הרשת של איתריום) ממשיכות לגדול, הן בכמות המשתמשים והן ב – TVL (כמות הכסף שזורמות אל השירותים האלו). כאמור, הנתונים "היבשים" מצביעים על צמיחה של הרשת, אך ערכו של המטבע עדיין לא צומח בקצב המצופה, בטח בהשוואה לביטקוין". 

אלמליח מעריך כי במידה מה ניתן לומר שהגענו לרמת פסימיות כה גבוהה סביב המטבע, שייתכן שחלק מזה ישוחרר בחודשים הקרובים ויאפשר לאיתריום לצמצם את הפער מול הביטקוין. תרחיש זה אינו וודאי כמובן ואכן יוכל להיות מושפע מאירועי מאקרו וביצועי השוק כולו. תמריץ נוסף לפריחת איתריום נטועה בעצם כישלונו של המטבע המתחרה SOLANA – הרשת של SOL אכזבה לא מעט משתמשים בחודשים האחרונים נוכח קריסות ברשת ורמת ריכוזיות גבוהה. רבים  ממטבעות הקהילה (memeCoins) בוחרים לבנות על הרשת של סולנה אך זה צפוי להשתנות בשל הקריסות ברשת, והמועמד המוביל לקחת את מקומה של Solana הוא לא אחר מאיתריום הנחשב לפתרון האמין ביותר שוק. 

נכן לכתיבת שורות אלו המטבע עומד על מחיר של כ-3,700 דולר ומשלים עלייה שבועית של 10%.

צדים תשואות במקומות מסוכנים

לאחרונה גוברת התופעה של מטבעות קטנים (חדשים, עם שווי שוק נמוך) שמקבלים תשומת לב מרובה ועולים בצורה חסרת תקדים.  רוב המטבעות הם "מטבעות נישה", המטפלים בבעיה קטנה או פונים לקהל מצומצם, אך בתקופה בה הביטקוין בשיא כל הזמנים משקיעים - סוחרים ספקולנטים פונים לרמות סיכון גבוהות יותר על מנת לצוד אחר תשואות יוצאות דופן. 

לסיכום

כדאי לעקוב בשבועות הקרובים אחר תנועות הביטקוין.  מעניין יהיה לראות כיצד ישפיע אירוע החצייה על מחירו.  בהקרש זה יצויין שהיסטורית ההשפעה של אירוע החצייה היא חיובית לגבי מחיר הביטקוין, אך כל שנת חצייה מרגישה מיוחדת ומלאת אירועים – וגם זו. 

איתריום נמצא ברמת פסימיות יחסית גבוהה, אך לא סביר שהסנטימנט כלפי המטבע השני בגודלו ימשך כל כך הרבה זמן.

החמדנות בשווקים מביאה איתה השקעות כמעט לא רציונליות. כל מי שנכנס לטריטוריות האלו של מטבעות עם שווי שוק מזעריים כדאי שישים לב לצעדיו, התשואות שם יכולות להיות פנומנליות אך ההתרסקויות – קולוסאליות. 

x