מיה דיינמיקס מודיעה על פיתוח כלי תחבורה רובוטי זעיר המיועד לשוק הביטחוני

הכלי יוכל לשמש לצורכי סיור ואבטחה בגבולות, אבטחת ישובים, סיוע לכיתות כוננות ואף למשימות אבטחה של בסיסים צבאיים

 

 

 
הדמיה של הרובוט בשילוב מערכת Smash Hopper של חברת סמארט שוטר הישראלית, קרדיט: יח״צהדמיה של הרובוט בשילוב מערכת Smash Hopper של חברת סמארט שוטר הישראלית, קרדיט: יח״צ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/04/2024

חברת המיקרו-מוביליטי, מיה דיינמיקס, מודיעה כי חברת הבת, מיה דיינמיקס בע"מ, אשר נמצאת בבעלותה המלאה, מפתחת כלי תחבורה רובוטי זעיר אשר מבוסס על הטכנולוגיה הקיימת של החברה, אשר מיועד לשימושים בשוק הביטחוני.

מיה דיינמיקס מעריכה כי בתוך מספר שבועות, יהיה בידה להשלים אב טיפוס ראשוני של כלי תחבורה רובוטי זעיר שיופעל ע"י שליטה מרחוק, ללא צורך ברוכב מיומן המונע באמצעות סוללות נשלפות הניתנות להחלפה מהירה. החברה פועלת לכך שעל הכלי הרובוטי, ניתן יהיה לשלב טכנולוגיות צבאיות הקיימות בידי חברות ביטחוניות, לרבות כלי נשק שונים המיועדים למשימות מגוונות.

במסגרת מטרות הפיתוח, החברה מעריכה שהכלי הרובוטי יוכל לשמש לצורכי סיור ואבטחה בגבולות, אבטחת ישובים, סיוע לכיתות כוננות ואף למשימות אבטחה של בסיסים צבאיים, הן כרובוט משלים משימה או כרובוט המופעל מרחוק ע"י כיתות הכוננות. הכלי מיועד להשתלב כחלק מהמערך הלוחם במשימות מבצעיות של סיור, תקיפה, מארבים ולתפעל כלי נשק שונים, זרועות פינוי ואף לסייע לאספקת תחמושת לשטח קרב או ציוד אחר ללא סיכון מיותר לחיילים או לרכבים כבדים. לאחר ובכפוף להשלמת פיתוח האב טיפוס של כלי התחבורה הרובוטי הזעיר, החברה תבחן את המשך הפעילות בתחום ואת כדאיותה.

מוצרי מיה דיינמיקס הנמכרים כיום בשוק האזרחי, מסדרת ה-Mia-Four, הנם כלי תחבורה קלים שפותחו על בסיס הפלטפורמה המודולרית של החברה ומיועדים לנסיעה בעיר, בשטח ולמשימות שינוע זעיר, כאשר הטכנולוגיה הייחודית של החברה, אשר מוגנת במספר פטנטים, מאפשרת נסיעה בתנאי שטח וזוויות מאתגרות כאשר בסיס הכלי נותר מאוזן. לפלטפורמה יתרונות רבים, לרבות אחיזה בקרקע/כביש במגוון תנאי משטח כגון שטח רטוב, חולי, אבנים ושטח אתגרי וזאת באמצעות מערכת הטיה (TILT) המאפשרת פנייה בטוחה יותר בתנאים מאתגרים עם שיכוך מהמורות יעיל יותר ושמירה על יציבות ללא חשש מהתהפכות והן בלימה וחלוקת עומסים טובה יותר.

יובהר בזאת, כי החברה עתידה להמשיך ולשים דגש על פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרי ה-Mia Four וכלי תחבורה המיועדים לרוכבים המבוססים על הטכנולוגיה הייחודית של החברה, במגוון ענפים, כאשר כלי התחבורה הרובוטי מיועד להוות פעילות נוספת של החברה. הכלי הראשון ששווק, ה-Mia Four נמכר במאות יחידות בשנת 2023, כאשר בחודש מרץ 2024 דיווחה החברה על הזמנה ראשונה בגובה של 3.5 מיליון דולר מהמפיץ האמריקאי שלה.

x