ירידה במחזור נמוך

הסקירה היומית של יחידת המחקר של הבורסה ליום שלישי 9.4.24

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

נעילה שלילית היום בבורסה בת"א כאשר המדדים המובילים מדד ת"א 35, מדד "א 90 ומדד ת"א 125 ירדו כ"א בכ-1%, ומדדי הפיננסים והביטוח ירדו כ"א בכ-2%. מחזור המסחר היה נמוך יחסית ועמד על כ-900מ' ש"ח.

מניות בולטות בעלייה היום במסחר מבין המניות הכלולות בת"א 125: מג'יק 5.64%+, נקסט ויזן +3.84%, הכשרת הישוב 3.57%+, קבוצת אקרשטיין +3.22%, טאואר +3.09%.

מניות בולטות בירידה היום במסחר מבין המניות הכלולות בת"א 125: זפירוס -4.07%, אזורים -3.72%, מגה אור -3.62%, קנון -3.61%, אקויטל -3.59%.

אתמול הודיע נגיד בנק ישראל כי הועדה המוניטרית החליטה להותיר את הריבית במשק ללא שינוי. האינפלציה השנתית ממשיכה להתמתן בהדרגה, עומדת על קצב שנתי של 2.5% ומצויה בתוך תחום היעד. יחד עם זאת צויין כי הוועדה מעריכה כי בעת הזו קיימים מספר סיכונים מרכזיים להאצה אפשרית באינפלציה: התפתחות המלחמה והשפעתה על הפעילות במשק, פיחות בשקל, המגבלות על הפעילות בענף הבנייה, ההתפתחויות הפיסקליות ומחירי הנפט בעולם. בהודעה נכללה התייחסות גם לאי הוודאות הגיאו פוליטית הגורמת לתנודתיות בשוק המט"ח ולפרמיית הסיכון של מדינת ישראל אשר עלתה בימים האחרונים על רקע המתיחות.

כך שכעת כבר ברור כי מהלך הפחתות הריבית במשק עשוי להיות ארוך מאשר היה צפוי ויבוצע באופן מתון יותר וההשפעות מורגשות בשוק המט"ח ובשוק איגרות החוב, כאשר:

שער הדולר נחלש אל מול השקל בכ-0.7% וכעת עומד על כ-3.7 שקל.

מגמה מעורבת בשוק איגרות החוב, כאשר נרשמו ירידות שערים של עד כ-0.5% באיגרות החוב הממשלתיות השיקליות הארוכות, והתשואה עלתה לכ-4.9% במדד תל גוב שקלי 10+, לעומת זאת עליות שערים נרשמו במדדי איגרות החוב הממשלתיות הצמודות כאשר מדד איגרות החוב הצמודות הארוכות עלה בכ-0.25%.

הדיווחים הנצפים ביותר היום באתר מאיה:

חברת חמת (4%-) דיווחה כי הינה בוחנת את השלכות החלטת ממשלת טורקיה אודות הגבלת הייצוא למדינת ישראל. החברה ציינה כי היא מייבאת מוצרי קרמיקה וסניטציה מספקים שונים בטורקיה לרבות מוצרים המיוצרים על ידי חברת הבת MCP.

חברת פרידנזון (3.4%-) דיווחה גם כן בעניין - וציינה כי בעקבות פרסומים בתקשורת בישראל בקשר עם הודעת משרד הסחר הטורקי מיום 9.4.2024 בדבר הגבלות שהוטלו על יצוא שורת מוצרים מטורקיה לישראל, החברה מודיעה כי לקיטון ביבוא מטורקיה לישראל עלולה להיות השפעה לרעה על פעילותה של החברה.

חברת גילת (2.6%+) דיווחה על קיבלת הזמנה בהיקף של מספר מיליוני דולרים מארגון צבאי מוביל.

חברת נקסט ויז'ן דיווחה על קבלת הזמנה מלקוח קיים של החב' לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים תמורת כ-19.6 מ'$.

חברת לסיכום (3.5%+) דיווחה כי פולדמיר (בבעלות מלאה) זכתה ביחד עם גוף נוסף במכרז להקמת מתחם לוגיסטי בדרום הארץ, כפוף.

איביאי בית השקעות (2.2%-) דיווח כי נשקלת העמדה לדין והזמנה לשימוע עבור החברה ונ.משרה בגין שימוש במידע פנים לכאורה, סבורים כי לא נפל פגם בהתנהלותם.
x