בנצי אדירי ימונה למנכ"ל הפניקס גמא

בהמשך לדיווח בפאנדר אמש על כך שאדירי עוזב את הבנק, דירקטוריון הפניקס גמא בחר בבנצי אדירי לתפקיד המנכ"ל

 

 

 
בנצי אדירי, צילום: תמר מצפיבנצי אדירי, צילום: תמר מצפי
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

בנצי אדירי (57), רו"ח, כיהן ב-12 השנים האחרונות כסמנכ"ל וחבר הנהלה, בשורה של תפקידים בכירים בבנק הבינלאומי, האחרון שבהם כראש החטיבה העסקית של הבנק ויו"ר בנק מסד. קודם לכן, כיהן כראש חטיבת המשאבים ומנהל הסיכונים הפיננסים, ולפני כן כראש החטיבה לניהול סיכונים בבנק. בנצי, נבחר להוביל את זרוע האשראי של קבוצת הפניקס לאחר 33 שנים במגוון תפקידים בנקאיים, ומביא איתו ניסיון רב ומגוון בעולמות האשראי, הן בעולמות האשראי העסקי, האשראי הקמעונאי והאשראי לנדל"ן. אדירי, הינו רואה חשבון, בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ומימון. 

בנצי אדירי מחליף את אריאל גנוט, שהודיע בינואר על סיום תפקידו לאחר 25 שנה.

הפניקס גמא, חברת אשראי מובילה, בבעלות מלאה של קבוצת הפניקס, המשמשת כזרוע האשראי של קבוצת הפניקס. אדירי מצטרף לחברה, לאחר שהציגה תוצאות שיא בשנת 2023 – גידול של 43% ברווח הנקי- השלימה שינוי מבני בקבוצה (העברת פעילות האשראי לליווי ומימון בניה כחברת בת), זאת כדי לתמוך בצמיחה מואצת ואחראית בתחום האשראי ולהעניק הצעת ערך נרחבת ללקוחות הקבוצה. 

החברה פועלת מזה 25 שנים במתן פתרונות מימון ושירותים פיננסים לעסקים (One-Stop-Shop) בפריסה ארצית. החברה מעניקה שירותים פיננסיים לכ-17 אלף לקוחות בישראל, במסגרת מגוון רחב של תחומי פעילות: כרטיסי אשראי - כמאגד סליקה וניכיון שוברי כרטיסי חיוב; מימון כנגד נכסי נדל"ן, מימון פרויקטי נדל"ן למגורים (באמצעות חברת בת בבעלות מלאה), מימון כנגד ממסרים דחויים (ניכיון שיקים), הלוואות עסקיות, ערבויות פיננסיות, פקטורינג ומימון ציוד למגזר העסקים בישראל.  כמו כן, החברה צפויה להתרחב גם לתחומי אשראי נוספים.

תחום האשראי הינו אחד מארבעת תחומי הליבה של קבוצת הפניקס ומינויו של אדירי, שמגיע עם רזומה עשיר ומגוון מהמערכת הבנקאית הינו צעד נוסף בסדרת פעולות שביצעה הקבוצה (לאחר עליה לשליטה ואז הצעת רכש מלאה להפניקס גמא), במטרה לבסס זרוע פעילות אשראי משמעותית לקבוצה והתפתחותה למגוון רב של סגמנטים, ולחזק עוד יותר את יתרונותיה העסקיים והתחרותיים.

ארז יוסף, יו"ר דירקטוריון הפניקס גמא: "אני שמח על הצטרפותו של בנצי למשפחת הפניקס גמא. בנצי נבחר לאחר תהליך איתור מסודר, לאור אישיותו וניסיונו הניהולי והמקצועי בתחומי הפיננסים בכלל והאשראי בפרט. אני מאחל לו הצלחה רבה בהובלת החברה לשיאים חדשים יחד עם צוות ההנהלה והעובדים המצוינים, תוך מימוש אסטרטגיית הקבוצה לצמיחה בתחום האשראי לצד העמקת אחיזתה בשוק התשלומים. בהזדמנות זאת, אני מבקש להודות לאריאל גנוט על תרומתו המשמעותית והובלת החברה מיום הקמתה, ובפן האישי על העבודה המשותפת ולאחל לו המון הצלחה בהמשך הדרך."

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס
: "מברך על מינויו של בנצי אדירי למנכ"ל הפניקס גמא והבחירה בו לניהולה של זרוע האשראי של הקבוצה. אני בטוח שבנצי יביא מיכולותיו וניסיונו הרב מהמערכת הבנקאית במטרה להמשיך למצות את בסיס הפעילות הקיים והאיכותי בחברה ולהציע פתרונות אשראי ומימון מיטביים ורחבים ללקוחות הקבוצה."

בנצי אדירי
: "אני שמח וגאה להצטרף לקבוצת הפניקס שהינה קבוצה חזקה, דינמית וחדשנית, ומודה על שנבחרתי להוביל את הפניקס גמא, זרוע האשראי של הקבוצה. אני בטוח שביחד עם עובדי החברה והנהלתה נמשיך לצמוח בתחומי האשראי השונים והמגוונים תוך מימוש החזון והתכנית האסטרטגית של הקבוצה."

x