גיל כהן, סגן החשב הכללי: "מפרוץ המלחמה גויסו 190 מיליארד מהשוק הגלובלי"

בריאיון עם מנהל תחום אשראי ומימון במועדון המשקיעים SRI רו"ח חיים כהן, אמר סגן החשב הכללי גיל כהן כי בזכות קשרים ארוכי שנים עם משקיעים גלובליים, ישראל מצליחה לשמור על רצף של הנפקות גלובליות מאז ה-7 באוקטובר

 

 

 
מימין לשמאל: חיים כהן וגיל כהן, צילום: רועי חסוןמימין לשמאל: חיים כהן וגיל כהן, צילום: רועי חסון
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

כנס מועדון המשקיעים של SRI בסימן "אתגרים והזדמנויות בזירה עסקית משתנה- השקעות בחדשנות ובביטחון להצמחת המשק הישראלי" שהתקיים אמש בשיתוף פעולה עם איגוד הדירקטורים בישראל, קהילת החדשנות FINTECH.IL מועדון מפ"ים והבורסה לניירות ערך עסק בחיבור בין חוסן בטחוני לחוסן כלכלי-מדיני.

את הכנס פתח רו"ח ניר זכלינסקי יו"ר, מייסד מועדון המשקיעים SRI, וממייסדי איגוד הדירקטורים בישראל בשיחה עם הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי.

כוכבי העיד: "הופתענו ב-7 באוקטובר וזה כואב לי בפרט כראש אמ"ן ורמטכ"ל לשעבר. אין מנוס מלפתח תפישה חדשה להמשך, שמסתמכת הרבה פחות על מודיעין אלא על יכולות חדשות.

"הבנו שכבר לא מדובר ביחפנים בוואדיות אלא באלפי טרוריסטים שמצוידים בנשק מודרני, מפוזרים בכל הרצועה ונטמעים באוכלוסייה האזרחית. זה גרם גם למטרה חדשה של השמדת האויב במקום המטרה המסורתית של הכרעת האויב שהגדיר בזמנו דוד בן גוריון. מדינת ישראל נלחמה בעבר בצבא המצרי והסורי ולא חתרה להשמדה שלו אלא להכרעה שלו, עכשיו המטרה השתנתה".

גיל כהן סגן החשב הכללי: "מפרוץ המלחמה גויסו 190 מיליארד מהשוק הגלובלי"

בריאיון שקיים רו"ח חיים כהן יו"ר רפ"ק, מנהל תחום אשראי ומימון במועדון המשקיעים SRI  עם גיל כהן, סגן החשב הכללי, אמר כהן, כי בזכות קשרים ארוכי שנים עם משקיעים גלובליים, ישראל מצליחה לשמור על רצף של הנפקות גלובליות מאז ה-7 באוקטובר ומזרימות כסף למשק הישראלי.
 
"גייסנו 190 מיליארד דולר מהשוק הגלובלי כדי להבטיח שלמרות סטירת הלחי הכלכלית החזקה שקיבלנו, המשק יוכל לעמוד בלחימה הממושכת".

באשר לירידה בדירוג האשראי של ישראל על ידי מודי'ס, אמר גיל כהן, "אנחנו בשיח יומיומי עם חברות הדירוג העולמיות. זה נכון שהן משקללות בדירוג את מצב האי הוודאות שאנחנו נמצאים בו בגלל המלחמה וזה מה שהביא להורדת הדירוג, אבל אני לא צופה ירידה נוספת כי הן מתייחסות בשקלול גם לשני פרמטרים נוספים: ליכולת הגבוהה של ישראל לגייס כסף גם במצב מלחמה וליכולת הגבוהה של ישראל להחזיר חוב במטבע זר. לישראל לא חסר מטבע זר".

x