אסף זמיר, סגן ראש העיר ת"א: "אני לא זוכר שנה כל כך קשה להייטק הישראלי"

רק לפני שנתיים וחצי האנרגיה והדילמות של הכלכלה הישראלית והחברה הישראלית היו שונות, ומאז המשחק השתנה"

 

 

 
צילום: גלעד קוולרצ׳יקצילום: גלעד קוולרצ׳יק
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

אסף זמיר, סגן ראש העיר ת"א: "אני לא זוכר שנה כל כך קשה להייטק הישראלי. רק לפני שנתיים וחצי האנרגיה והדילמות של הכלכלה הישראלית והחברה הישראלית היו שונות, ומאז המשחק השתנה".
 
היום (רביעי) פסגת החדשנות Tel Aviv Sparks Innovation** יצאה לדרך בשיתוף עם סייברטק גלובל. האירוע השנתי Tel Aviv Sparks Innovation מארח עשרות סטארטאפים פורצי דרך, משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההייטק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים.
 
במושב הפתיחה בהובלתו של יוסי ורדי, אבי הסטארט-אפ ניישן, יזם, משקיע ויו"ר Sparks תל אביב זאת כפתח לשינויים העתידיים בתעשיית ההייטק.  אסף זמיר, סגן ראש העיר ת"א: "לא טריוויאלי שיהיה כנס בשנה כזו אבל זה מה שהופך את זה לחשוב כל כך. אני לא זוכר שנה כל כך קשה להייטק הישראלי. רק לפני שנתיים וחצי האנרגיה והדילמות של הכלכלה הישראלית והחברה הישראלית היו שונות, ומאז המשחק השתנה. הייטק היה הדלק של הכלכלה הישראלית והוכיח את עצמו בשנה הזו כדלק של החברה האזרחית. כמו כן גם כמפתח במחאה ברפורמה וגם בסיוע בקידום עמידות במלחמה, שמירת הכלכלה ואיחוד החברה הישראלית".
 
פרופ' משה צבירן, הדיקאן לשעבר של הפקולטה לניהול ע"ש קולר וראש מערך היזמות החדשנות של אוניברסיטת תל אביב: "עדיין יש חטופים ומלחמה שמקווים שתגמר. כבוגר מלחמת יום כיפור ליבי עם החטופים וכולי תקווה שלא יהיה עימות נוסף כזה.  אוניברסיטת ת"א מציבה כ20 שנים את הרצון להצטיין בחדשנות ויזמות. כמו כן מבחינה אסטרטגית הבנו שהעולם מתמקד בהישגים וביזמות.  תל אביב  היא אחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם וממקומת במקום השביעי בלימודי יזמות תוך יצירת יוניקורנים על ידי הבוגרים שלנו".
 
עוד מוסיף צבירן: "אנחנו צריכים להשאיר חותם בעולם בכל תחום בהובלתינו ואז העולם יכיר בנו. יש לנו מודל ממשלה אונ' ועולם עסקי משולבים יחדיו . השאיפ היא ראש ממשלה שיקדם את ההייטק. אונ' תל אביב תספק את הטאלנטים כדי להיות מספר אחת ובשנה הבאה נרצה לראות משלחות בעוולם לראות מה אנחנו עושים".
 
אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל: בשבעה באוקטובר ישראל עמדה מול האתגר הגדול ביותר של המדינה. יש לנו 200 אלף מפוני ופצועים רבים בנפש. אנחנו כסקטור ההייטק עשינו  רבות למען התמיכה בישראל. כולנו מכירים אנשים שלחמו וגם הבן שלי נלחם 4 חודשים בשג'אעייה וחאן יונס הוא חזר ואחרים לא. תפקידנו למלא את הפערים שצריך למלא ויש לנו את הכוח לזה. גייסנו 65 מיליון ש"ח לטובת פרויקטי סיוע. בסיסקו הקמנו מגרשי משחקים שאפשרו לילדים לשחק ולצחוק שוב ולצאת מהמלון יחד עם ילדים ולעוד רבים.
 
עוד מוסיף שגיא: " בגלל גודלו של המשבר יש צורך  קולקטיבי. בשביל לשקם את העוטף והצפון צריך לעבוד ביחד. אנו רואים את הכוח של אחדות, חדשנות, בימים עצובים אלה. עם יותר 600 חיילים שנהרגו0 ו- 133 חטופים. אנו שמחים על עבודיתנו למען תושבי הצפון והדרום אך העבודה עוד רבה".
 
פסגת החדשנות Tel Aviv Sparks Innovation (לשעבר DLD) יצאה לדרך בשיתוף עם סייברטק גלובאל עם אלפי משתתפים. הפסטיבל מתקיים באקספו ת"א ובמוקדים מגוונים ברחבי העיר. האירוע ביוזמת יוסי ורדי, אבי הסטארט-אפ ניישן, יזם, משקיע ויו"ר Sparks תל אביב, שהביא את הפסטיבל לישראל, עמיר רפפורט, מייסד Cybertech  Global Conferences  ובתמיכתם של רשות החדשנות, מרכז השלטון המקומי ואונ' תל אביב. האירוע מארח עשרות סטארטאפים פורצי דרך, משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההייטק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים.
x