מגדל ביטוח תיכנס כשותפה ב-49% מהפרויקטים בדו-שימוש שמקדמת טראלייט

הפרויקטים בדו-שימוש שמקדמת טראלייט, בהיקף של כ-600 מיליון שקל

 

 

 
רני ליפשיץ, מנכ״ל טראלייט, באדיבות: טראלייטרני ליפשיץ, מנכ״ל טראלייט, באדיבות: טראלייט
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/04/2024

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מודיעה על חתימת הסכם שותפות מחייב עם מגדל ביטוח להשקעה מצד מגדל בפרויקטים סולאריים בדו-שימוש בהיקף של כ-150 מגה-וואט שביזום סולארטק, חברת הבת של טראלייט (61.8%). הפרויקטים שיוקמו יכללו גגות, קירויים, ופרויקטי גידור סולארי בעשרות מושבים, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי של טראלייט עם תנועת המושבים.

במסגרת ההסכם, מגדל תחזיק ב-49% מהשותפות שתקים את צבר הפרויקטים, וסולארטק תחזיק ב-51% מהשותפות וב-100% מהשותף הכללי. ההשקעה בשותפות תתבצע באמצעות מסגרת השקעת הון ראשונית בהיקף של 60 מיליון שקל, וכן באמצעות מסגרת השקעות המשך בהיקף של עד 260 מיליון שקל, ושתועמד בחלקים שווים בין הצדדים. את הקמת הפרויקטים תוביל טראלייט סולארטק בניהולו של המנכ"ל והמייסד איליה קפלון.

מנכ"ל טראלייט רני ליפשיץ, "הסכם זה מעמיק את שיתוף הפעולה שלנו עם מגדל, בהמשך לשותפות שלנו במסגרת פרויקט תענך 1. אנו שמחים על החיבור עם גוף גדול ואיכותי כמו מגדל, מודים על האמון וסבורים כי השותפות עם מגדל תחזק את מעמדנו כשחקן מוביל בייזום פרויקטים סולאריים , כולל במודל של דו-שימוש בישראל . מתקנים סולאריים על גבי גדרות מאפשרים ניצול מיטבי של שטח שלא היה בשימוש לפני כן, ובמקביל מעניקים הגנה טובה יותר ליישובים הסמוכים לגבול. לאור זאת, אנו חווים ביקושים הולכים וגוברים מאז 7 באוקטובר לגידור סולארי ופועלים לקדם זאת לטובת המושבים והקיבוצים".

ליאור סוסונקין, מנהל מערך אשראי ותשתיות, חטיבת ההשקעות מגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "מגדל ממשיכה להאמין בתחום האנרגיה הירוקה ומרחיבה את השקעתה בתחום. ההשקעה האמורה תומכת בהשקעה בהפרויקטים סולאריים בישראל ומעבר לנושא הכלכלי יש בעסקה גם תמיכה בהתפתחות תחום האנרגיות המתחדשות בישראל. שיתוף הפעולה עם טראלייט הניב הצלחות בעבר ואנו מאמינים שימשך כך גם בעתיד".

המהלך נותן רוח גבית להעמקת פעילות טראלייט בתחום הגידור הסולארי בישראל. החברה השלימה תהליך מורכב מול גופים סטטוטוריים ובטחוניים שבסופו ניתן אישור בטחוני ייחודי לטראלייט מפיקוד העורף המעיד על תקינות הגדרות ואף נרשם פטנט על המפרט הטכני של הגדרות.

x