מדד אמון הצרכנים עלה בחודש מרץ 2024.
עלייה במדד למצב השוטף ובמדד הציפיות.
אמון הצרכנים חזר לרמה שבה היה טרם המלחמה.
מדד אמון הצרכנים, שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR, עלה בחודש מרץ 2024 ב-4.1 נקודות לרמה של 127.6 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-6.0 נקודות ומדד הציפיות עלה ב- 2.8 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים רשם עלייה גבוהה בחודש מרץ וחזר לרמת המדד ששררה לפני המלחמה. החזרה לשגרה של משקי הבית ברוב חלקי הארץ, שחרור אנשי המילואים, חזרה של העובדים למעגל העבודה, וכנראה גם אפקט עושר שנובע מנתוני השכר ומעליות השערים החדות בשוקי ההון, כל אלו פעלו לתחושה של שיפור המצב הכלכלי ועלייה ברמת מדד אמון הצרכנים. בשאלות לגבי המצב הכלכלי היום ומצב התעסוקה היום ובעוד חצי שנה חל שיפור ניכר.
השיפור באמון הצרכנים מתבטא גם ברכישות מוגברות של משקי הבית, והמחזורים בכרטיסי האשראי בחודש מרץ גבוהים מאלו שטרם המלחמה. יחד עם זאת, כוח הקנייה של משקי הבית נשמר הודות להזרמות תקציביות גדולות של הממשלה, גורם שלא ניתן להסתמך עליות לאורך זמן.