אפל מייצרת שבב MacBook שתואם בינה מלאכותית

שבב M4 החדש אמור להריץ פתרונות של בינה מלאכותית מה-Mac עצמו במקום מהענן

 

 

 
Image by FreepikImage by Freepik
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/04/2024

רק לפני חמישה חודשים אפל (טיקר: AAPL) שחררה מחשבי MacBook עם שבבי M3 מתקדמים. ולמרות שאם לומר את האמת, לחברה יש נטייה להשיק דגמים חדשים עוד לפני שהצלחנו להתרגל לישנים, החשיפה הבאה של ה-Mac היא תמימה לחלוטין ונובעת מהצורך להישאר רולוונטית ולהכניס יכולות של בינה מלאכותית חדשות במכשירים שלה. לפי הדיווחים, אפל נערכת לייצר את שבב M4 שאמור להריץ פתרונות של בינה מלאכותית מה-Mac עצמו במקום מהענן. 

בכנס המפתחים של החברה שיתקיים בעוד חודשיים, החברה אמורה לחשוף שורה של תכונות משוכללות, המופעלות על ידי השבבים המהירים יותר. וככל הנראה המשקיעים לא מחכים עד חודש יוני, שימו לב, המניה עלתה ביום חמישי בעלייה של 4.3% והמשיכה להיות ערה גם ביום שישי.

מניית AAPL תנועה תוך יומית ביומיים האחרונים

מחשבי ה- Mac זקוקים לרענון

לאחר שמכירות ה- Mac הגיעו לשיא בשנת 2022, הן ירדו ב-27% נכון לספטמבר האחרון. גם ההשקה של שבב M3 לא עזרה הרבה לאחר מכן, ההנחה היא שהסיבה לכך היא שיתכן והיה קשה לזהות את ההבדל בין המעבד החדש למעבדים הקודמים. בכל אופן, התחרות בשטח מורגשת וגם אפל נחושה להשיג יתרון מול מיקרוסופט וגוגל בכל הנוגע לתוכנות חדשניות. 

האם יש סיכונים?

אז למרות שהמשקיעים אוהבים את אפל, עדיין כדאי לתת מעט זרקור על הסיכונים ולקחת בחשבון שהחברה מתמודדת כעת גם עם סיכונים גיאופוליטיים ורגולציה גדולים שכדאי להתיייחס אליהם. הרגולטורים כרגיל עלולים להפריע -  אפל כבר נמצאת בבדיקה רגולטורית נגד התחרות של ארה"ב ואירופה, והרגולטורים יוודאו שענקיות הטכנולוגיה של היום, כולל אפל, לא ישתמשו באותן טקטיקות שתלטניות גם בתעשיית הבינה המלאכותית שהולכת ומתהווה.

חשוב לציין שאמנם מגזרי החומרה שלה נמצאים במצב של קיפאון אך מגזר שירותי התוכנה של אפל רשם צמיחה יציבה ב-2023, והגיע להכנסות של 85 מיליארד דולר. מדובר בפלח קטן יותר ממכירות חומרת סמארטפונים בכל הקשור להכנסות, אך יש לו שולי רווח גבוהים בהרבה, מה שהופך אותו למנוע צמיחה מרכזי עבור אפל כרגע. הבעיה היא, שכאמור, שירות התוכנה של אפל נמצא תחת איום מתביעות ורגולטורים ברחבי העולם.

במהלך חמש השנים הבאות, אפל עומדת בפני איום גדול מבחינת שני מוקדי הרווח הללו, המהווים את רוב הכנסות השירותים שלה. אם הדברים לא יסתדרו לטובת החברה, השנים האחרונות של הצמיחה המהירה בשירותים שראינו יכולה להאט משמעותית. לכן חשוב לעקוב אחר התפתחויות מהכיוון הרגולטורי.

בנוסף, באופן כללי, חלק מהאנליסטים ממליצים למשקיעים לקחת רווחים מההשקעות שלהם בביג טק ולנתב אותן למניות טכנולוגיה קטנות עם שאיפות בינה מלאכותית מבטיחות במקום זאת. הרציונל הוא שחברות קטנות יותר הן לא רק זולות יותר, אלא הן עשויות להפוך למטרות עבור חברות גדולות יותר שמחפשות רכישות חכמות. אך למרות זאת, יש מי שמעדיף לשלם פרמיה על חברות שהוכיחו עצמן כאיכותיות.

פוטנציאל ב-2024

למרות הצרות של אפל, יש לחברה פוטנציאל חיובי לקראת 2024. ההערכות כרגע מצביעות על כך שאפל יכולה להחזיר 50% השנה. כשהבינה המלאכותית תהיה הבסיס להצלחתה.

אמנם הערכת השווי שלה אינה אטרקטיבית ולמרות מעמדה הדומיננטי בשוק הסמארטפונים והביצועים יוצאי דופן שהפגינה בחמש, 10 ו-20 השנים האחרונות, לא בטוח שמה שהיה הוא מה שיהיה. בדרך כלל, משקיעים מעדיפים הערכות שווי מוזלות כשהם להתמודד עם ירידה בהכנסות וסיכונים גוברים באופק. אך שוב, לכל טענה נגד יש טענת בעד – לא סתם באפט אומר שהוא קונה חליפות יקרות כי הן פשוט נראות לו זולות.

בנוסף, אמנם אפל מתמודדת עכשיו עם כל מיני אתגרים וכבר בתחילת 2024 המניה התמודדה עם מספר תיקונים שכללו ירידה של 25$ מאז סוף ינואר. אך למרות זאת, יש סימנים שוריים באופק: מכירות אייפון הן חלק בלתי נפרד מההצלחה של אפל. וכאמור, אפל צפויה לעדכן את מערכת ההפעלה שלה ל iOS 18 בהמשך השנה והציפיה היא לשפע של עדכוני בינה מלאכותית שעשויים להגביר את הביקוש לדגמי האייפון החדשים ביותר. כדאי לשים לב להודעות על כך בכנס המפתחים של החברה שיתקיים בעוד חודשיים (10 ביוני). לדברים שהחברה תציג בכנס יש פוטנציאל לשלוח בהמשך את המניה דיי גבוה.

לסיכום, אפל מחפשת לייצר הכנסות גבוהות יותר על ידי הכנסת יכולות של בינה מלאכותית חדשות במכשירים שלה, כולל מכשירי אייפון ומכשירים מתקדמים אחרים כדי לדרבן את הצרכנים להתעורר עם הרכישות שלהם. בנוסף, אנליסטים חושבים שבנוסף לעדכונים החדשים הללו, הנסיגה האחרונה במניות אפל דווקא מציעה למשקיעים הזדמנות מפתה. אז נמתין לכנס המדובר ונראה איך הדברים יתפתחו עבור אפל.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של אפל או המניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

95 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 125.61 מיליון ב-Apple Inc.
קרנות נאמנות שמחזיקות את Apple Inc. לרשימה המלאה
x