יוליוס בר: מצפים שה-ECB יוריד את הריבית בחודש יוני וימשיך להפחית את הריבית בהדרגה לאחר מכן

אחרי ההחלטה להשאיר בפעם החמישית את הריבית ללא שינוי

 

 

 
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baerדיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baer
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/04/2024

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ב"יוליוס בר": מצפים שה-ECB יוריד את הריבית בחודש יוני וימשיך להפחית את הריבית בהדרגה לאחר מכן".

"הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט בפעם החמישית ברציפות להותיר את הריבית ללא שינוי. בעוד הרקע הכלכלי היה אמור להיות סיבה מספקת להורדת ריבית, הבנק הדגיש את הצורך בביטחון כלכלי תוך ווידוא כי שהאינפלציה חוזרת באופן קבוע אל היעד, הימנעות התחייבות מוקדמת לגבי מסלול הריבית העתידי. תוצאות הפגישה נצפו במידה רבה על ידי הקונצנזוס. לדעתנו הסתכלות בנתונים והתחשבות ברקע הכלכלי של גוש האירו (קיפאון שנמשך שנה וחצי ואינפלציה בסיסית של 2%), מספקים רוח גבית בהקלה על מדיניות הריבית הנוכחית הנוקשה. לאור ירידת האינפלציה מאז העלאת הריבית האחרונה בספטמבר 2023, ודחיפת הריבית הריאלית כלפי מעלה מ-0% לכ-1.6% במרץ, הורדת ריבית השבוע הייתה מסייעת בהקלת המדיניות המוניטרית ההדוקה על רקע הכלכלה הקפואה.

עם זאת, מועצת הבנק חזרה וציינה כי לפני הקלה על המדיניות המוניטרית שלה, היא זקוקה לביטחון רב יותר בכך שהאינפלציה חוזרת באופן קבוע אל שיעור היעד שלה. המועצה מצפה שראיות כאלה יסופקו במסגרת הנתונים הכלכליים לקראת הפגישה בחודש יוני. הבנק המרכזי האירופי אישש את התלות שלו בנתונים ולא סיפק הנחיות לגבי מסלול הריבית העתידי באירופה. בהתאם לכך, אנו מצפים שה-ECB יוריד את הריבית בפגישת מועצת המנהלים הבאה בחודש יוני וימשיך להפחית בהדרגה את הריבית לאחר מכן."
x