הציפיה לירידות נתקלה בקונים מפתיעים

יחידת המחקר של הבורסה עם הסקירה היומית ליום ראשון 14.4.2024

 

 

 
Photo Tupungato Dreamstime.comPhoto Tupungato Dreamstime.com
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/04/2024

1. יום תנודתי במסחר בשוק המניות בת"א, אשר החל בירידות שערים ומסביבות השעה אחת בצהריים התהפכה המגמה שהביאה לסיום יום המסחר בעליות שערים של כל מדדי המניות המובילים. מחזור המסחר גבוה יחסית לימי ראשון (כ-1.1 מיליארד שקל).

ההחלטה לפתוח את הבורסה כרגיל, כפי שהוחלט גם ב-8 לאוקטובר, ולתת למשקיעים להגיב לאירועי הלילה האחרון, הוכיחה את עצמה והראתה כי למרות החששות לירידות חדות בשל התקיפה האיראנית השוק הפגין חוסן.

מדדי ת"א-35 ות"א 125 עלו בכ-0.3% על אף ירידות במניות הדואליות הגדולות עקב ארביטראז' שלילי כמו נייס (2.2%-), טבע (2.6%-) וטאואר (2.6%-). בלטו החברות הביטחוניות אלביט מערכות (4%+) ונקסט ויז'ן (5.1%+), מיטרוניקס ואנרג'יקס (4.3%+ כ"א).

2. מדד ת"א בנקים-5 עלה היום 0.7% בעיקר בזכות הבינלאומי שעלה 2.7% ומזרחי שעלה 2.1%.

מדד ת"א-נדל"ן רשם עלייה של כ-0.6% ומדד מניב ישראל כ-0.5% בהובלת עזריאלי (2.3%+), ביג (1.9%+) ואלוני חץ (3.3%+).

מדד הביומד נחלש היום ב-2.5% בעקבות המשך ההתרסקות של מניית אנלייבקס (20.8%-), קומפיוג'ן שירדה 6.2%, טבע (2.6%-) ואורמד (2.5%-).

3. מדד הפחד VTA-35 שבשבוע שעבר זינק עקב המתיחות הביטחונית והחשש ממתקפה איראנית, זינק בתחילת יום המסחר עד לרמה של סביב 30 נקודות, אך בהמשך היום התמתן וסגר בירידה של 7% על כ-24 נקודות, קצת מעל שערו בתום יום ראשון שעבר.

4. קבוצת דלק השלימה בהצלחה הנפקת איגרות חוב (סדרה לט) לא צמודות בריבית 6.38% (מח"מ 5.8 שנים, דירוג A3) שזכתה לביקושים גבוהים, וגייסה 1 מיליארד שקל. תמורת ההנפקה תשמש בחלקה לביצוע פדיון מוקדם של אגרות חוב סדרה לו' באופן מלא (כ-0.6 מיליארד שקל).

5. בשוק המט"ח השקל נסחר בתנודתיות, ובמסחר באופציות על שער הדולר הוא עלה בבוקר לכ-3.78 שקל ונחלש בהמשך, וכעת שערו נע סביב 3.75 שקל.

6. שוק איגרות החוב הקונצרניות הגיב היום בירידת שערי מדדי התל-בונד המובילים בשיעור ממוצע של כ-0.2%, כשבמסלול צמוד המדד לטווח בינוני-ארוך הגיעו עד כ-0.4%.

מגמה מעורבת במדדי התל-גוב, בטווח הקצר ללא שינויים מיוחדים בעוד שלטווח הארוך במסלול הצמוד נרשמו ירידות של 0.6%-0.7%.

7. דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

חברת הקלינטק תיגי, העוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגים לקליטת ואגירת אנרגיית שמש, זינקה 45% בעקבות דיווח על התקשרות במזכר הבנות לא מחייב עם חברה אירופאית מתחום האנרגיה להשקעה בחברה והקמת חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגית חום, ולאחר מכן הוציאה עדכון בקשר עם רכישת השליטה בחברה אוסטרית בתחום האנרגיה המתחדשת.

בכך השלימה המניה זינוק מתחילת השנה של קרוב ל-200%.

ח. מר הודיעה על זכייה של חברת בת במכרז לתכנון וביצוע אתרי איסוף, לרבות מתקני פלדה נושאי מערכות ומתקני הרמה מול משרד הבטחון.

אנרג'יקס התקשרה במזכר הבנות לא מחייב לרכישת צבר פרויקטים פוטו-וולטאיים בארה"ב. המניה עלתה 4.3%.

ריטיילורס חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת הבעלות בתאגידים המפעילים כ-12 חנויות נייקי בצרפת.

נקסט ויז'ן המפתחת ומייצרת מצלמות יום ולילה מיוצבות לכלי רכב וכלי טיס עלתה 5.1% בעקבות דיווח על קבלת הזמנה מלקוח לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים תמורת כ-1.4 מיליון דולר.

אנלייבקס, אשר עדכנה ביום חמישי האחרון על כישלון בתוצאות הניסוי הקליני שלב 2 שערכה שבעקבותיו המניה צנחה בכ-53%, ירדה היום 21% נוספים.

x