נועם פינקו באנליזה עם אפסייד למניית להב אל.אר

איפקס קפיטל העלו את מחיר היעד למנית להב אל.אר ל- 5.7 שקלים למניה ונשארים בהמלצת "קניה"

 

 

 
image Image By stockgiuimage Image By stockgiu
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/04/2024

האנליסט נועם פינקו כתב כי: "פעילות הנדל"ן בגרמניה ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות חזקות והחברה ממשיכה להרחיב את הפעילות בצורה מרשימה תוך השבחת הנכסים הנרכשים, החברה ממשיכה בהרחבה משמעותית של פעילות האנרגיה הירוקה שלה ותפעל בהמשך להרחיב את פעילות המיחזור בישראל וכן את פעילות הנדל"ן המניב בדלק נכסים.

המלצתנו למניה נשארת קניה, ומחיר היעד מתעדכן בעקבות הדוחות השנתיים ל-5.7 ₪ למניה.

איפקס קפיטל מרקטס מעדכנת את מחיר מניית להב אל.אר, שבשליטת אבי לוי, בעקבות תוצאות החברה לשנת 2023, ובמחיר יעד של 5.7 שקל למניה - אפסייד של כ-62% על מחיר המניה הנוכחי, ונשארים בהמלצת "קניה".

האנליסט נועם פינקו כתב כי "החברה מציגה תוצאות תפעוליות טובות לשנת 2023 בעיקר בזכות הרחבת הפעילות, שקוזזה עם גידול בהוצאות מימון והיקף שערוכים נמוך יחסית לתקופה המקבילה אשתקד והוצאות עסקה בגין רכישת נכסים,  וכן השפעה חלקית של המלחמה, בעיקר בדלק ישראל". 

פינקו הוסיף כי "החברה פועלת באופן שוטף להרחיב את עסקי האנרגיה הירוקה שלה ואת פעילות הנדל"ן המניב בגרמניה". וכי החברה במצב פיננסי איתן עם נזילות של כ-164 מיליון ₪ בנוסך לקווי אשראי בלתי מנוצלים , יחס LTV לנכסים של כ-46% ויחס הון למאזן של כ-52%. כן ישנה נזילות מספקת בחברות הבנות. הנזילות עשויה לאפשר לחברה ודלק נכסים לנצל הזדמנויות לצמיחה".

פינקו חילק את פעילות להב אל.אר למספר מגזרים עיקריים: מגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, תחום פעילות הדלקים וחנויות הנוחות בישראל, תחום הנדל"ן בישראל ותחום האנרגיה הירוקה ומפעת.

בנוגע למגזר הנדל"ן המניב בגרמניה, כתב פינקו כי "החברה פועלת בסגמנט המרכזים המסחריים השכונתיים ונכסים המספקים צרכים בסיסים של האוכלוסייה, נכסים שהם יותר חסינים למיתון ותקופות פחות טובות, וכן שמושפעים פחות ממגמת התחזקות הרכישות אונליין שמשפיעות יותר על מרכזים מסחריים גדולים. אי לכך החברה מתרכזת בנכסים המבוססים בעיקר על סופרמרקטים גדולים, וכן שוכרים כגון רשתות עשה זאת בעצמך".

"בפעילות האנרגיה הירוקה, החברה ממשיכה לגדול וצופה כי היקף המגה-וואט המניב יעלה מכ- 50 מגה-וואט לכ-155 מגה-וואט בסוף שנת 2024 ולכ- 373 מגה-וואט בסוף שנת 2025 (מתוכו חלק החברה יעמוד על כ- 255 מגה- וואט) היקף ההשקעות הנדרש הינו כ- 1.7 מיליארד ₪, כאשר חלקה של להב הינו כ- 1.13 מיליארד ₪ (מתוכו נשאר להשקיע כמיליארד ₪). רוב החוב מול ההשקעה הזו יהיה כמובן פרויקטאלי.

החברה הודיעה כי נחתם מסמך הבנות בין החברה ופריים אנרג'י לבין בנק לאומי למימון פרויקטים בהיקף של עד 595 מיליון ₪. הפרויקטים הינם פרויקטים של 100 מגה-וואט סולארי בתוספת כ- 500 מגה-וואט אגירה.

תחת פעילות חברת האנרגיה ישנה גם חברת המחזור מפעת. בראיה אסטרטגית בלהב צופים צמיחה בפעילות מכמה כיוונים: 1. קיבולת תחנת המעבר השרון של החברה שעברה שדרוג הינה כ- 3,000 טון אשפה ליום, כאשר הניצולת כיום הינה 1,500 טון ליום. 2. רכישת מטמנות ותחנות מעבר נוספות. 3. בוחנת פתרונות בתחום המיון והטיפול בפסולת ובמציאת פתרונות קצה. 4. הקמת מתקן לייצור RDF לטיפול בפסולת היבשה. בנוסף החברה מתמודדת (יחד עם שותפים) במכרז הגדול להשבת אנרגיה ברמת חובב.

להב הודיעה לאחרונה על בחינת מיזוג להב אנרגיה עם חברת סאנפלאוור.

"בנוגע לפעילות הדלקים וחנויות הנוחות בישראל כתב פינקו כי, באמצעות זכייה במכרזים לתחנות חדשות במיקומים אסטרטגים, המשך הגדלת הפעילות הקמעונאית וקידום השבחה נדל"נית במספר מתחמים. דלק ישראל הגישה לאחרונה הצעה, שלא נתקבלה, לרכישת השליטה בשופרסל. בתקשורת דווח לאחרונה כי דלק ישראל תחבור לרמי לוי בניסיון לרכוש את דואר ישראל. ל- 2 החברות הנהלה חזקה ומנוסה בעלת יכולות יזמות.

לסיכום, פעילות הנדל"ן בגרמניה ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות חזקות והחברה ממשיכה להרחיב את הפעילות בצורה מרשימה תוך השבחת הנכסים הנרכשים, החברה ממשיכה בהרחבה משמעותית של פעילות האנרגיה הירוקה שלה ותפעל בהמשך להרחיב את פעילות המיחזור בישראל וכן את פעילות הנדל"ן המניב בדלק נכסים. 

המלצתנו למניה נשארת קניה, ומחיר היעד מתעדכן בעקבות הדוחות ל-5.7 ₪ למניה, גבוה בכ-62% ממחיר המניה.

x