הבינה המלאכותית משנה את ענף הנדל"ן

"כבר היום אווטרים משוטטים במשרדי מכירות וירטואלים ומאתרים את הדירה המושלמת לרכישה"

 

 

 
כנס ליזמי חיפה והצפון, באדיבות חברת במבי כנס ליזמי חיפה והצפון, באדיבות חברת במבי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/04/2024

"הבינה המלאכותית כבר חדרה לעולם הנדל"ן, רוכשי הדירות שוהים בבית, בעבודה או בחופשה ואווטרים מטעמם משוטטים במשרדי מכירות וירטואלים ומחפשים עבורם דירה בהתאם לצרכים שלהם מבחינת מיקום, סוג דירה, מחיר, וסביבת מגורים. הלקוח מקבל את המידע ויכול לקבוע פגישה וירטואלית עם נציג מכירות או לבצע הרשמה ישירות מהמערכת ולשריין לעצמו דירה" דברים אילו אמר משה זוננשטיין מנכ"ל חברת במבי מערכות תוכנה בכנס שנערך ליזמי נדל"ן מחיפה והצפון במשרדי ה"מרכז הישראלי לקידום עסקים ברשת״ בחיפה. בכנס הוצגו ליזמים כלים חדשניים, טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות מימון שיכולים להקל עליהם לקדם עסקאות ולצלוח את אתגרי התקופה.

משה זוננשטיין הוסיף כי מערכת DREAMS  שפיתחה במבי כוללת אמצעי המחשה מתקדמים באמצעותה הם יכולים לבחון את תוכניות הדירה, המפרט המוצע, המחיר, תוכניות הפרויקט כולו ומאפייני הסביבה בשילוב עם כל הכלים והמידע הנחוצים להם לקבלת ההחלטה. באמצעות המערכת ניתן גם לערוך ירידי דירות ואירועי מכירה וירטואליים שמאפשרים לרוכשים לשריין את הדירה שהם רוצים און ליין. כדוגמא הוא נתן כנס וירטואלי שערכה קבוצת שובל  למכירת דירות בקומפלקס המגורים פארק צמרת עכו. בכנס השתתפו כ 227 איש, כאשר 72 מהם שריינו דירה לעצמם בתוך חצי שעה.

מארק זאבי יו"ר חברת במבי אמר ליזמים בכנס כי: "הגיע הזמן לשים את הצפון במרכז, עם כל מה שתושבי ישראל עוברים בזמן האחרון אני מקווה שהכנס הבא ייערך שכל המפונים יחזרו לבתים שלהם והחטופים יחזרו הביתה והכי חשוב שכולנו נתאפס ונבין שאין לנו מדינה אחרת ואין לנו עם אחר וכולנו פה אחד בשביל השני והסיכוי היחיד שלנו פה הוא שנתחזק פנימה"

צחי שובל מנכ״ל ובעלים של המרכז הישראלי לקידום עסקים ברשת המלווה חברות נדל"ן ומסייע להם בחשיפת פרויקטים חדשים לציבור באמצעים דיגיטליים ציין כי יש היום נעשה שימוש בכלים דיגיטליים חדשים המותאמים לקהל ומצמצמים למינימום את הצורך שלו לנקוט פעולה. כאשר הוא לוחץ על מודעה לפרויקט שהוא מתעניין בו הוא לא צריך להשאיר מספר ולהמתין לשיחה, הוא מגיע מיידית לנציג מכירות וירטואלי שנותן לו מידע ראשוני על הפרויקט ומציע לו התקשרות בווטסאפ כי הצרכנים היום לא אוהבים לקבל שיחות מכירה בשלב הראשוני. לפי נתוני החברה 80% מרוכשי הדירות היום יעדיפו לקבל מידע בווטסאפ על פני שיחת טלפון מנציג מכירות. במסגרת התאמת הפרסום לקהל רוכשי הדירות יש היום גם שימוש בפלטפורמות כמו הטיקטוק והלינקדין שכל אחת מהן מאפשרת גישה לקהל אחר ומצריכה התאמה של התאמה של התכנים.
 
ענת שחר נוימן מנהלת מרחב צפון בלאומי למשכנתאות ציינה כי ענף הנדל"ן עובר תקופה לא פשוטה שהתחילה עם מלחמת רוסיה אוקראינה ועליית הריבית בכל העולם ועליית מחירי חומרי הגלם, המשיכה עם עליית הריבית בישראל והמחאה נגד הרפורמה המשפטית שגרמו לירידה בבנייה ובצריכה של דירות חדשות וכמובן המלחמה ברבעון האחרון של 2023 שגרמה למחסור חמור בפועלים באתרי הבנייה והקפאת השוק. המשמעות היא שהפער בין ההיצע של הדירות לביקוש ממשיך להתרחב ולפני נתוני גמר הבנייה יש  חוסר מצטבר של 250,000 דירות בשוק. למרות התקופה המאתגרת, מחירי הדירות לא ירדו והמשכנתא הממוצעת עלתה למיליון שקל כך שלצעירים קשה יותר לקנות דירה. הפתרון שלאומי מציע היום ליזמים ולרוכשי הדירות הן הלוואת היוון או הלוואה קבלן שבהן הקבלן מסבסד את הריבית של ההלוואה לרוכש וכך מנטרל את השפעת הריבית הגבוהה בשלב הראשון של העסקה. לאומי מציע היום גם כלי חדש בשם "צעד ראשון לדירה" המאפשר לרוכשים לענות על 8 שאלות בלבד ולקבל לנייד את הסכום שהם יוכלו לקבל מהבנק כמשכנתא ואת ההחזר החודשי שישלמו, זה מוצר ראשוני ולא אישור משכנתא אבל הוא מאפשר לרוכשים לדעת האם להמשיך בעסקה. 

אלעד אורדן
מנהל המכירות בחברת מידעטק הציג ליזמים מערכות לניהול רוכשי הדירות לאחר שלב השיווק והמכירות. המערכת משלבת בינה מלאכותית המסייעות לחברות הפועלות בענף הנדל"ן לנהל את כל התהליכים העסקיים הנדרשים כמו למשל ניהול פרויקטים, כספים,התקשרות עם דיירים, התקשרות עם ספקים, תקורות בנייה ועוד וציין את החיבור הטכנולוגי והאסרטרגי שיש לחברה מול חברת במבי המספק מערכות טכנולוגיות לניהול השיווק והמכירה בחברות הנדל״ן.

יניב מוזס
, סמנכ״ל מכירות בחברת במבי ציין כי " לקוחות bmby נהנים מטכנולוגיה שנוגעת בקשת תחומים: משלב החלום של כל יזם נדל״ן באמצעות מערכת הדרימס, מודול שיווק הנפוץ בקרב יזמי הנדל״ן, דרך משכנת וכספים, מעקב אחר תקבולי דיירים הצמדות ריביות ומדדים, ועד תקופת הבדק באמצעות מערכת שירות לקוחות מתקדמת. במבי של 2024 מאפשרת לשים במרכז את הלקוחות של הלקוחות שלנו.״

בין המשתתפים בכנס בכירי החברות א.ב. רימונים, אבי רחמים, אופק בטאן, אלומה, קבוצת גלבוע, כרפיס בניה, לאטי, סהר פרויקטים, סלע בינוי, צור ישראל, שובל הנדסה, שתית, ארי מגורים ובכירים נוספים מענף הנדל״ן.

x