עמית גל: "שוק התיווך הפנסיוני לא נמצא כיום במקום אופטימלי"

מ"מ הממונה על שוק ההון, טען בנאומו בערב העיון השנתי של מרכז הראל לחקר שוק ההון, "ש-20 שנה לאחר ועדת בכר, לא בטוח שהושגו מטרותיה בשוק זה". לראשונה העניק המרכז פרס "מנהלות מובילות בביטוח" לאתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה

 

 

 
Image by FreepikImage by Freepik
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/04/2024

"השנה ימלאו עשרים שנה לוועדת בכר. הוועדה שינתה בין השאר את שוק התיווך הפנסיוני ולא בטוח שבנושא זה הושגו מטרותיה. שוק התיווך הפנסיוני לא נמצא כיום במקום אופטימלי".

כך אמר דברי עמית גל, מ"מ ראש רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בדברים בכנס השנתי של מרכז הראל לחקר שוק ההון בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב לענף הביטוח ובתי השקעות.

בהתייחסו לענפי הביטוח אמר גל: "ענף הביטוח בארץ ובעולם מתמודד עם איומים ואתגרים. למשל, תחום ביטוחי הרכב מתמודד עם תופעות של עליה בגניבות ובמחירי החלפים. אנחנו ממשיכים לפעול לאסדרת התחום כך שביטוחי הרכב ימשיכו להיות מוצר הוגן ונגיש לציבור. בתחום הביטוח הסיעודי, אנו עורכים עבודת מטה מקיפה על מנת למצוא פתרון ארוך טווח ובר קיימא לסוגיה, וייתכן כי בשנים הקרובות המדינה תידרש לבחון קביעת חוזה חדש עם האזרחים בתחום זה".

בכנס הושק לראשונה - פרס "מנהלות מובילות בביטוח" של מרכז הראל לחקר שוק ההון והוא הוענק לאתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה. חברי וועדת הפרס היו: פרופ' יעל שטיינהרט, הדקאנית הבאה של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, לילך אשר טופילסקי, ורו"ח בני גבאי החליטו על בחירתה של אתי אלישקוב.

פרופ' דן וייס, ראש מרכז הראל, הסביר שהפרס מוענק למנהלות בתחום הביטוח שלפועלן השפעה משמעותית על החברה בישראל, מנהלת מובילה בתחום הביטוח אשר יוזמת ומקדמת את תחום הביטוח ככוח מיטיב עם החברה. זאת, במטרה להביא לקדמת הבמה נשים מנהיגות בתחום הביטוח, ולעורר השראה בדורות הבאים של המנהיגות.

ד"ר נעמי שפירר בלפר, הציגה מחקר משותף עם פרופ' דן וייס, המתייחס להשוואה בין בתי השקעות לחברות הביטוח בתחום החיסכון לטווח הארוך, בהיבטים שונים. לדבריה "בקרנות המנוהלות ע"י בתי ההשקעות יש יותר מניות, פחות השקעות לא סחירות ומעט פחות חשיפה לחו"ל בממוצע. ניכר כי בתי ההשקעות שונים זה מזה וחברות הביטוח דומות זו לזו בכל הפרמטרים שנבדקו, במבנה התיקים, בתשואות וברמת הסיכון".

x