יוליוס בר: הבנק המרכזי של בריטניה יאחר להפחית ריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי (ECB)

אנו צופים הפחתה ראשונה בבריטניה רק באוגוסט

 

 

 
Photo Marchmeena Dreamstime.comPhoto Marchmeena Dreamstime.com
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/04/2024

דייויד א. מאייר, כלכלן ביוליוס בייר: ״בנק אנגליה יאחר להפחית ריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי שצפוי להפחית את הריבית כבר ביוני, שכן אנו צופים הפחתה ראשונה בבריטניה רק באוגוסט״.

ביום רביעי בבוקר פורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן בבריטניה (CPI), והראו כי האינפלציה הראשית והן אינפלציית הליבה ירדו ל-3.2% ו-4.2%, בהתאמה. יחד עם זאת, המדדים הפתיעו עם ירידות חלשות מהצפוי בקונצנזוס בשוק, וזאת בשל חודש שני ברציפות של עלייה חודשית של 0.6%. המגזרים שהובילו את העליות במדד המחירים לצרכן היו בתי מלון ומסעדות, תחבורה ונופש. כמו כן, גם אינפלציית מחירי השירותים ירדה מעט, ועומדת כעת על 6.0%. 

מדד המחירים לצרכן מתקשר לנתונים המצביעים על עליית הסיכונים האינפלציוניים לטווח הקצר, כמו אינדיקטורים מובילים המצביעים על האצה מתמדת מהמיתון הטכני של השנה שעברה, או גידול מתמשך בשכר גבוה, וזאת למרות התקררות שוק העבודה. 

למרות שהתפתחויות אלו עשויות לדאוג את הוגי המדיניות, קצב האינפלציה השנתית בחצי השנה האחרונה עדיין רחוק מהיעד שקבע בנק אנגליה (BoE), ואינו מצדיק הימנעות מהפחתות ריבית השנה הנתונים תומכים בצפי שבנק אנגליה יאחר להפחית ריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי (ECB), שצפוי להפחית את הריבית כבר ביוני, שכן אנו צופים הפחתה ראשונה בבריטניה רק באוגוסט.

בעוד ששווקי הכסף ציפו תחילה להפחתת ריבית מוקדמת ביוני, לאחר שבישיבת בנק אנגליה במרץ חברי וועדה נוספים הצביעו בעד יציבות, המחירים כעת תומכים בהפחתה המאוחרת יותר באוגוסט. עיכוב בנק אנגליה לעומת הבנק המרכזי האירופי הוא הבסיס לתחזית חוזקה של הלירה בטווח הקצר. תפיסתנו זו תחוזק עם התבהרות הפער במדיניות, כאשר האיחוד האירופי צפוי להפחית ריבית כבר ביוני.
x