הפד לא צפוי להעלות השבוע את הריבית, חברות המגה-קאפ בעונת דוחות מעורבת

סימנים מדאיגים לעלייה באינפלציה וירידה בצמיחה

 

 

 
שור ודב, סימנים לעלייה וירידה בבורסה Image by starline on Freepikשור ודב, סימנים לעלייה וירידה בבורסה Image by starline on Freepik
 

Global X
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/04/2024

השבוע צפוי הבנק הפדרלי להתכנס לישיבת המדיניות החודשית, אך היא לא צפויה לייצר חדשות משמעותיות. הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%-5.50%. המשקיעים יעקבו לראות האם חל שינוי כלשהו ברטוריקה של הבנק, בייחוד בכל הנוגע לתחזויות הצמיחה והאינפלציה.

מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE) לחודש מרץ היה גבוה מהמצופה, ואילו נתוני התמ"ג הראשוניים לרבעון הראשון היו נמוכים מהמצופה. אם השילוב הזה יהפך למגמה הדבר עשוי לעורר שוב חשש מהאטה כלכלית חמורה יותר. 

בעונת דוחות הרווח, עד כה הדוחות של חברות המגה-קאפ היו מעורבים. מניית גוגל זינקה לאחר שהחברה פרסמה תוצאות פיננסיות טובות ואף אישרה תוכנית לרכישה עצמית של מניות (BuyBack) בהיקף של 70 מיליארד דולר וכן הכריזה, לראשונה בתולדות החברה, על חלוקת דיבידנד. גם מיקרוסופט עלתה על רקע צמיחה בתחומי הענן והבינה המלאכותית. עם זאת, אינטל ומטא נחלשו לאחר פרסום דוחות מאכזבים לרבעון הראשון. טסלה פספסה בשורה העליונה והתחתונה, אך המניה התחזקה על רקע תוכניות החברה להרחיב את קו המכוניות שלה. 

הדוחות המרכזיים השבוע יהיו של אמזון, אפל, אלי לילי, פייזר ועוד מספר חברות אנרגיה גדולות.

x