יוליוס בר: רואים סיכוי טוב שהאינפלציה תאט בחודשי הקיץ

מה שיאפשר לפד להקל במדיניות מוניטרית בישיבת השווקים הפתוחים בספטמבר

 

 

 
גרפים, אינפלציה, צילום: Photo-Daniil-Peshkov-Dreamstime.comגרפים, אינפלציה, צילום: Photo-Daniil-Peshkov-Dreamstime.com
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/04/2024

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר: "אנו רואים סיכוי טוב שהאינפלציה תאט בחודשי הקיץ, מה שיאפשר לפד להקל במדיניות מוניטרית בישיבת השווקים הפתוחים בספטמבר".
 
נתון התמ"ג האחרון בארה"ב ירד בחדות ל-1.6% ברבעון הראשון של 2024 מ-3.4% ברבעון הקודם. במקביל, הצריכה עלתה ב-2.5% וההוצאות על השקעות עלו ב-5.3%. כל הנתונים הם שיעורי צמיחה שנתיים מרבעון לרבעון. חלק מהביקוש המקומי החזק הזה נענה על ידי חיסול מלאי ועלייה חדה בייבוא. שתי המגמות הללו מורידות את קצב צמיחת התמ"ג בכלכלה האמריקאית.
 
העלייה החזקה מהצפוי במחירים לצרכן בחודשים האחרונים כבר הצביעה על ביקושים גבוהים מתמשכים, והביאה להתאמה בציפיות הריבית. בשווקים הפיננסיים צופים רק הורדת ריבית אחת על ידי הפד השנה. ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) צפויה להותיר השבוע את הריבית בטווח של 5.25%-5.5% ולדבוק במסר שהיא זקוקה לראיות נוספות לכך שהאינפלציה חוזרת ליעד האינפלציה של 2%.
 
ברבעון הראשון עלו המחירים בקצב שנתי של 3.7%, לאחר עלייה 2% בלבד ברבעון הקודם. זה שולל את האפשרות של הורדות ריבית בארצות הברית בעתיד הקרוב. למרות זאת, אנו רואים סיכוי טוב שהאינפלציה תאט בחודשי הקיץ, מה שיאפשר לפד להקל במדיניות מוניטרית בישיבת ה-FOMC בספטמבר. אם שיעורי המדיניות יישארו גבוהים יותר למשך זמן רב יותר, תשואות האג"ח צריכות ללכת בעקבותיהן. אנו מעדכנים את התחזית לשלושה חודשים לתשואת אג"ח ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים ל-4.75% וצופים ירידה מתונה בלבד ל-4.6% בעוד 12 חודשים.
x