למונייד מדווחת תוצאות מצוינות ברבעון הראשון לשנת 2024 ושוב מקדימה את הצפי לתזרים מזומנים חיובי

תוספת של כ-47 מיליון דולר בפרמיות (IFP) ברבעון הראשון בלבד; גידול של 110% ברווח הגולמי

 

 

 
שי וינינגר, דניאל שרייבר, צילום: דור מלכהשי וינינגר, דניאל שרייבר, צילום: דור מלכה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2024

תקציר תוצאות הרבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד:

תוספת של כ-47 מיליון דולר בפרמיות (IFP) ברבעון הראשון בלבד .

גידול של 110% ברווח הגולמי.

שיפור ביחס תשלום התביעות: (Loss Ratio 87%->79%).

שיפור של-33% ב-EBITDA ו-28% שיפור בהפסד נטו.

שיא ביעילות טיפול בתביעות - (7.6% LAE).

שי וינינגר, מייסד שותף ונשיא למונייד: ״הקדמת הצפי לתזרים מזומנים חיובי מגלמת בתוכה את היתרון המובנה של למונייד אל מול תעשיית הביטוח - היכולות הטכנולוגיות המתחזקות שלנו מאפשרות לנו להיות ארגון שמתייעל ככל שהוא גדל, וזאת מבלי לפגוע בחווית הלקוח שלנו - הטובה ביותר בשוק. זהו עוד רבעון מצויין שמציג צמיחה מהירה תוך כדי צמצום עלויות תפעול ושיפור הרווחיות״   

למונייד (Lemonade) (NYSE: LMND), חברת הביטוח הדיגיטלי מבוססת בינה מלאכותית, מדווחת הלילה (ג׳) את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024. 

צמיחה של 22% בסך הפרמיות (IFP) ברבעון הראשון, המשקף את צמיחת החברה, לסכום כולל של $794M - זאת בזמן שההוצאות התפעוליות עלו ב-2% בלבד.

שיפור ברווחיות - הרווח הגולמי גדל ב-110%, והיחס שלו מתוך כלל הכנסות, שגדלו ב-25%, השתפר דרמטית מ-17% ל-29%. 

שיפור ביחס תשלום תביעות (Loss Ratio) - ירד 8 נקודות אחוז, מ-87% ברבעון המקביל ב-2023 ל-79% ב-2024. 

שיפור משמעותי ב-EBITDA וההפסד נטו - התכווצו ב-33% ו-28%, בהתאמה. 

גידול בפרמיה ממוצעת ללקוח גדלה ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועומדת על $379. נכון לתקופת הדו״ח, ללמונייד 2,095,275 לקוחות.  

האצת המעבר לרווחיות - שימוש בבינה מלאכותית וטכנולוגיות נוספות שהחברה מפתחת הביאו לתוצאות טובות מהצפוי. בעקבות זאת החברה מקדימה את הצפי למאזן בתזרים המזומנים לסוף השנה.

היתרון הטכנולוגי

הטכנולוגיה מובילה את האסטרטגיה של למונייד מהיום הראשון: תשתית הטכנולוגיה והבינה המלאכותית היא היתרון המשמעותי של החברה מול תעשיית הביטוח, ומדי רבעון מתחזקות התוצאות שמגבות את ההיפותזה הזו. בדו״ח זה החברה מתייחסת למדד שכיח בתעשיית הביטוח, יחס ה- LAE, שמייצג את ההוצאות הקשורות לטיפול בתביעות, ומהווה סטנדרט בתעשיה למדידת יעילות תפעולית בביטוח. שיפור יחס ה-LAE הינו קריטי להורדת ה-Loss ratio, ועבור המבטחים הגדולים שנהנים מיתרון הגודל היחס נע סביב ~10%. למרות גילה הצעיר של  למונייד ביחס לחברות הוותיקות, הצליחה לסיים את הרבעון הראשון עם יחס LAE מרשים של 7.6% - שיפור של כמעט 50% בשנתיים האחרונות בלבד.


הישג זה התאפשר הודות לטכנולוגיה הייחודית של למונייד שאחראית על האוטומציה של ניהול התביעות. בלנדר, ״מערכת ההפעלה״ של למונייד, משתמשת בבינה מלאכותית כדי לצמצם מעורבות אנושית במספר נקודות של תהליך הטיפול בתביעה- היא מאמתת ומחלצת מידע חשוב ממסמכים מורכבים באופן אוטומטי, קוראת חשבוניות, מזהה מחלות רקע בבעלי חיים ונזקי עבר ברכוש, ועוד. עם הזמן, ככל שתהליך התביעה הופך ברובו לאוטומטי, ה-LAE של למונייד משתפר, וה-Loss ratio ממשיך לרדת.

דוגמא טובה לשיפור ביחס ה-LAE ניתן לראות בביטוח חיות מחמד, שם הייתה צמיחה מהירה בשנתיים האחרונות. למרות הצמיחה המהירה, הוצאות כח האדם שמטפל בתביעות הצטמקו בכ-20%, זאת הודות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות שלמונייד פיתחה. בטבלה הבאה ניתן לראות כיצד ההוצאה על תפעול תביעה בביטוח חיות מחמד ירדה ב-60% מאז 2021.


יחס חד ספרתי של LAE ניתן להשגה בדרך כלל בחברות ענק אשר נהנות מיתרון הגודל, העובדה שלמונייד הצליחה להגיע לתוצאה מרשימה זו בגודלה הנוכחי משקפת את היתרון המובנה שלה מול תעשיית הביטוח. ככל שהטכנולוגיה מתחזקת - החברה מתייעלת - וככל שהחברה גדלה - היתרון הטכנולוגי והיעילות הנגזרת באים לידי ביטוי באופן משמעותי יותר בתוצאות הפיננסיות. ניתן לראות ליתרון הזה עדות נוספת בגידול של 2% בלבד בהוצאה התפעולית ברבעון המדווח - אל מול צמיחה כוללת בגובה 22%. 

תזרים מזומנים חיובי 

בדוחות הקודמים למונייד הצהירה על צפי לתזרים מזומנים חיובי ב-2025. צפי זה משתנה - ומוקדם לסוף השנה הנוכחית. הצפי השתפר הודות להשפעת הטכנולוגיה על קטגוריות ההוצאות השונות; ויתרון הוני מובנה בהרכב הסכמי ביטוח המשנה. 

לדו״ח המלא לחצו כאן.


2 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 195.29 אלפי ב-LEMONADE INC
קרנות נאמנות שמחזיקות את LEMONADE INC.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

אי.בי.אי. מחקה Solactive FinTech

1.95%

164413.32

הראל מחקה אינדקס ישראליות בוול-סטריט 

0.83%

30881.41


x