נאייקס השלימה רכישת VMtecnologia תמורת 22 מיליון דולר; מניית החברה זינקה בכ-60% מתחילת השנה

שווי חברת נאייקס כ-865 מיליון דולר; מעל ל-3 מיליארד שקל בבורסה בת"א

 

 

 
יאיר נחמד, צילום: דויד זיסריאיר נחמד, צילום: דויד זיסר
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2024

חברת Nayax (TASE & Nasdaq: NYAX), פלטפורמת מסחר, תשלומים ונאמנות לקוחות גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, הודיעה על השלמת רכישתה של VMtecnologia, ספקית טכנולוגיה מובילה לתעשיית השירות העצמי האוטומטי בברזיל.
 
רכישה אסטרטגית זו, עליה הכריזה החברה במרץ, מסמנת צעד משמעותי בהתרחבותה של נאייקס לאמריקה הלטינית ומאפשרת לנאייקס  נוכחות חזקה ומיידית בשוק משמעותי. נאייקס ערוכה למינוף מעמדה המבוסס של חברת VMtecnologia, המשרתת למעלה מ-2,400 קמעונאים בתעשיות מגוונות בכל 27 המדינות בברזיל, ביותר מ-466 ערים, נכון לסוף פברואר 2024.

חברת הפינטק נאייקס הוקמה על ידי המייסד המשותף יאיר נחמד ב-2005. הנפקת החברה בבורסה בתל אביב, במאי 2021, לפי שווי של 930 מיליון דולר, הייתה ההנפקה השנייה בגודלה בבורסה הישראלית.

מניית החברה בנאסד"ק זינקה ביותר מ-60% מתחילת השנה ועד תחילת חודש מרץ, ומאז רשמה ירידות ועליות קטנות. 

"השלמת רכישת VMtecnologia מסמנת אבן דרך משמעותית בגדילה האסטרטגית של נאייקס באמריקה הלטינית. הודות  למומחיות שצברנו בתעשיית התשלומים בשני העשורים האחרונים, אנו מחויבים לשיפור וקידום השוק הברזילאי והצעת מגוון פתרונות חדשניים. אנו נרגשים להעמיק ולבסס את הנוכחות שלנו בטריטוריה מתפתחת זו  במהלך השנים הקרובות. תחת הנהגתו המנוסה של מנכ"ל VMtecnologia, אדוארדו מוניז, ונמצאים במיקום אסטרטגי לקראת התקדמות מהותית בשוק התשלומים האוטומטיים בשירות עצמי", אמר יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס ויו"ר הדירקטוריון

"שילוב הכוחות עם נאייקס מהווה צעד טרנספורמטיבי להמשך הצמיחה שלנו בברזיל ולהתרחבות למדינות אחרות באמריקה הלטינית. השותפות האסטרטגית עם נאייקס, המובילה העולמית בתשלומים בשירות עצמי אוטומטי, מאפשרת לנו לעבור לשלב הבא של ההתרחבות שלנו, ולהציג ללקוחותינו מגוון רחב יותר של מוצרים, אפשרויות תשלום מגוונות ותוכניות נאמנות צרכנית משופרות", אמר אדוארדו מוניז, מנכ"ל VMtecnologia.

פרטי העסקה: 

מחיר הרכישה מייצג שווי של כ- 22 מיליון דולר, ללא מזומנים או חובות עם מנגנון earn out שעשוי להביא את התמורה הפוטנציאלית ל- R$ 137.5 מיליון BRL (כ-27 מיליון דולר ארה"ב).

הרכישה כוללת תשלום ראשוני של R$ 66 מיליון BRL (כ-13 מיליון דולר ארה"ב) במזומן בסגירה, כשהיתרה מותנית בהמשך הגידול בהכנסות וזאת בתשלום על פני שלוש שנים במזומן או במניות נאייקס. בנוסף, ישנה רווחים של עד 27.5 R$ מיליון BRL (כ-5 מיליון דולר ארה"ב) לתשלום בעיקר במניות (כאשר המניה מוערכת על סמך שווי מניית Nayax בעת סגירת העסקה) בהתבסס על השגת יעדי צמיחה משמעותיים לשלוש שנים המביאים את התמורה הפוטנציאלית הכוללת ל- R$ 137.5 מיליון BRL (כ-$27 מיליון דולר ארה"ב).

התשלום הראשוני מומן על ידי נאייקס באמצעות יתרות המזומן. 

הביצועים הפיננסיים המרשימים של VMtecnologia לשנת 2023 כוללים הכנסות של כ-8.5 מיליון דולר ארה"ב, שיעור רווח גולמי של 88% ומרווח EBITDA העולה על 30%, עם CAGR של כ-73% בין 2021 ל-2023.

השילוב של VMtecnologia עם נאייקס צפוי לייצר סינרגיות שיביאו לשיפור היעילות התפעולית והאצת המכירות. 

יועצים:

Baptista Luz משמש כיועץ המשפטי של נאייקס.

Pipeline Capital משמש כיועץ פיננסי וג'נטיל מונטיירו, Vicentini, Beringhs e Gil (GVBG) משמש כיועץ משפטי של VMtecnologia.

x