גדעון סער: "אני מתחיל לבנות את הליכוד החדש"

"הגיע הזמן, אני מתחיל לבנות את הליכוד החדש, מפלגת השלטון הבאה"(שיורכב ממפלגות הימין הליברליות ואנשי הימין הליברלים), אמר ח"כ גדעון סער בפודקאסט "הבריקדה" והשיב על שאלות מורכבות

 

 
חכ גדעון סער / צילום מתוך ויקיפדיהחכ גדעון סער / צילום מתוך ויקיפדיה
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2024

אורח מסקרן במיוחד התארח בפודקאסט הפוליטי של אטילה שומפלבי "הבריקדה" (The Barricade) - ח"כ גדעון סער התראיין בפרק ששודר ב-24 באפריל, והשיב על שאלות לא פשוטות. 

בין היתר, דיבר סער על הפרידה מבני גנץ, התריע כי סמוטריץ' ובן גביר יחסלו את ההתנחלויות, שרטט את המפה שתוביל להקמת מבנה פוליטי ימני ממלכתי חדש שירכיב את הממשלה הבאה, והתחייב שלא יחזור לממשלה הנוכחית. 

מאז שהתפטר מהממשלה בסוף מרץ האחרון, יוצא סער נגד הממשל הנוכחי בראשותו של נתניהו ואינו חוסך בהשמעת דעותיו השליליות. כחלק מכך, אמר סער בראיונות שונים לעיתונות כי "הדבר הנכון יהיה להגיע להסכמה לאומית רחבה על בחירות בתחילת 2025, דבר אשר יאפשר למצות את המשך המערכה הצבאית, וללכת לעם מייד אחריה".

כעת בפודקאסט "בריקדה", השיב סער על שאלותיו של המראיין אטילה שומפלבי, ואמר כי הוא מרגיש טוב מאוד עם ההחלטה להתפטר מהממשלה. "אמרתי לפני כחודש וחצי שאנחנו מפסידים במלחמה", אמר סער לשומפלבי, "לא קיבלתי את הדרך שבה קבינט המלחמה הוביל את העניינים, וניסיתי להיאבק מבפנים כמה חודשים על כיווני פעולה אחרים. לא הצלחתי...".

עוד אמר סער בפודקאסט, לגבי הממשלה הנוכחית: "זו לא ממשלת ימין על מלא והיא לא עשתה שום דבר ימני. התנגדתי לממשלה הזו מיומה הראשון, לא הייתי מצטרף אליה אלמלא המלחמה. הצטרפתי אליה יחד עם חבריי לשעבר מהמחנה הממלכתי רק בגלל המלחמה והחשיבות של הניצחון במערכה".

על שאלתו של שומפלב: "אז לא תשוב לממשלה להציל את נתניהו"? השיב ח"כ סער: "יש לי רקורד משמעותי. עשיתי דברים משמעותיים בהתמודדות מול נתניהו בליכוד וגם בעזיבת דרכי הפוליטית  כדי לצאת לדרך חדשה ולעשות את השינוי שהמדינה צריכה".

"הליכוד גלש מימין ליברלי לימין פופוליסטי", אמר סער, והוסיף: "היום בן גביר אוכל אותם בדיוק מתוך הנקודה הזאת".

"בשנים הקרובות ישראל תצטרך להבטיח את עתידה. אם היא תמשיך בדרך הזאת שבה הבסיס של הנשיאה בנטל הוא של ציבור שהולך וקטן אז היא מסכנת את עתידה. אני רוצה שותפות עם כולם, אני חושב שזה מאוד יעזור".

"בסופו של דבר, הדרג המדיני צריך לקבוע ולהכתיב את המדיניות". סער ציין.

הראיון המלא בפודקאסט בריקדה.

x