וורן באפט על: בינה מלאכותית, אנרגיה מתחדשת והמכירה של חלק ממניית אפל

וורן באפט יחגוג 94 באוגוסט נשמע הרבה פחות אנרגטי מכפי שהיה בשנים קודמות וזו הפעם הראשונה שהוא עורך את כנס בעלי המניות של ברקשייר בלי חברו ושותפו הטוב צ'ארלי מאנגר שנפטר בשנה החולפת.

 

 
וורן באפט, צילום: מסךוורן באפט, צילום: מסך
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/05/2024


LIVE

וורן מספר שההשקעה בחברת הרכבות אולי לא תהיה ההשקעה הכי רווחית אבל הם מאוד אוהבים להיות הבעלים של חברת רכבות שתהיה קיימת גם בעוד 100 שנים מהיום "לא ניתן היום לבנות חברה כזו, אלא אם הייתה מלחמה וממשלת ארה"ב הייתה מורה להקים מסילות כמו שהקימו פעם." לדבריו "תארו לכם כמה זמן היה לוקח לבנות את מסילות הרכבת בעידן שבו הדאגה לסביבה היא גבוה כמו היום."

וורן מספר למאזינים שהיה משהו שגרם לו ולצ'ארלי מאנגר, שהוא לא יכול לספר, אבל "הוא חוקי לחלוטין" משהו שבעצם נתן לו את הביטחון להפוך את ההשקעה באפל לגדולה. הוא מספר שהוא וצ'ארלי הפכו עם השנים למומחים בהתנהגות צרכנית ושרוב בעלי האייפון יוותרו על מכונית שנייה ולא על האייפון שלהם.
_______
ברקשייר מכרה 13% מאחזקותיה באפל לדברי וורן באפט "רצינו לשלם מס על הרווח" 

ברקשייר האת’ווי ממשיך לשבת על ערימת מזומנים אדירה. דו”ח הרווחים שלה לרבעון הראשון חושף ששווי המזומנים עלו ל-188.99 מיליארד דולר מ-167.6 מיליארד דולר בסוף 2023.

בעלי המניות היו להוטים לשמוע כיצד וורן באפט ושאר הנהלת ברקשייר מתכננים להשתמש בכסף הזה. באפט קונן בשנים האחרונות עד כמה קשה היה למצוא יעדי רכישה מתאימים.

הגידול במזומן מגיע כאשר הרווח התפעולי ברבעון הראשון עלה ב-39% ל-11.22 מיליארד דולר לעומת שנה שעברה לעומת זאת הרווח הנקי ירד.

מפגש בעלי המניות הענק שברקשייר ערכה (כרגע בהפסקה ויחזרו לאולם בשעה 21:00 שעון ישראל) ענה וורן באפט על שאלות במשך כ 3 שעות. וורן באפט יחגוג 94 באוגוסט נשמע הרבה פחות אנרגטי מכפי שהיה בשנים קודמות וזו הפעם הראשונה שהוא עורך את הכנס בלי חברו ושותפו הטוב צ'ארלי מאנגר שנפטר בשנה החולפת.

אנרגיה מתחדשת

וורן באפט אמר שאנרגיה מתחדשת היא מעניינת, אבל צריך זמן לפיתוח. ″יש דברים מסוימים שפשוט לוקחים פרק זמן מסוים”, אמר ”האורקל של אומהה”. ”הבת שלי שונאת את זה כשאני משתמשת בדוגמה הזו, אבל זה באמת נכון שאי אפשר ליצור תינוק בחודש אחד על ידי הכנסת תשע נשים להריון.”

באפט אמר גם שאנרגיה סולארית לעולם לא יהיה מקור החשמל היחיד.

גרג אבל, יו”ר עסקי האנרגיה של ברקשייר, אמר גם כי אמינות וזמינות הם גורמים חשובים שיש לזכור בהקשר של אנרגיה מתחדשת.

השקעה חדשה?

וורן באפט רמז כי החברה מעריכה הזדמנות השקעה אפשרית בקנדה. ″אנחנו לא מרגישים שלא בנוח בשום צורה להכניס את הכסף שלנו לקנדה. למעשה, אנחנו בעצם מסתכלים על דבר אחד עכשיו”, אמר באפט.

באפט לא חשף מה הייתה ההשקעה והאם היא ציבורית או פרטית.

יש לציין כי לקראת כנס בעלי המניות היו הרבה ספקולציות לגבי ההשקעות שברקשייר בונה. החברה קיבלה אישור שלא לחשוף את רכישותיה לגבי נתח מסתורי אחד שהיא קנתה בשלושת הרבעונים האחרונים במגזר הפיננסי.

צ’רלי מאנגר


וורן באפט אמר שצ’רלי מאנגר היה שותף עסקי מהימן, אבל שהוא (וורן) גם הצליח למצוא במקומות אחרים תמיכה אישית. ″אני סומך לחלוטין על הילדים שלי ועל אשתי”, אמר באפט. ”אבל זה לא אומר שאני שואל אותם איזה מניות לקנות.”

″במונחים של ניהול כסף, לא היה מישהו טוב יותר בעולם לדבר איתו במשך עשורים רבים מצ’רלי”, אמר. ”זה לא אומר שלא דיברתי עם אנשים אחרים.”

ובכל זאת, ”אם לא הייתי חושב שאני יכול לעשות את זה בעצמי, לא הייתי עושה את זה”, אמר על קבלת החלטות עסקיות. ”אז, במידה מסוימת, כעט, אני מדבר לעצמי על השקעות.”

באפט כינה את מאנגר "כנה ללא פשרות", וזה חלק מהסיבה שהוא הפך לבן לוויה מרכזי. זה חל גם על עבודתו וגם על חייו האישיים, הוסיף באפט.

″כשאתה מקבל את זה בחיים שלך, אתה מוקיר את האנשים האלה ואתה סוג של שוכח מכל השאר”, אמר.


בינה מלאכותית


וורן באפט אמר ש"הונאת באמצעות בינה מלאכותית" יכולה להיות ”תעשיית הצמיחה” הגדולה הבאה, והשווה את הטכנולוגיה לנשק גרעיני בפוטנציאל שלה לשינוי גדול.

″האורקל של אומהה” אמר שהוא לא ”יודע כלום” על בינה מלאכותית, אך סיפר על מפגש לאחרונה עם תמונה שלו שנוצרה בבינה מלאכותית שהופע על המרקע שגרמה לו להתעצבן מהטכנולוגיה.

″כשאתה חושב על הפוטנציאל להונאת אנשים, אם אתה יכול לשחזר תמונות שאני אפילו לא יכול לדעת את מקוריותה.... שבינה מלאכותית עלולה להתקשר אליך ולומר לך ‘אני צריך כסף‘, בקול זהה לקול של הבת שלך, "הרגע עברתי תאונת דרכים, אני צריך 50,000 דולר חוטי." זו הולכת להיות תעשיית הצמיחה של כל הזמנים”, אמר לקהל משקיעים בפגישה השנתית של ברקשייר. 

האם הבינה המלאכותית היא כמו פצצת האטום?

″אמרתי ששחררנו את השד מהבקבוק כשפיתחנו נשק גרעיני והג’יני הזה עשה כמה דברים איומים לאחרונה, והכוח של השד הזה מפחיד אותי לעזאזל”, והוסיף ”ואני לא יודע איך להחזיר את השד לבקבוק, ובינה מלאכותית דומה במקצת.”



x